Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

З 1 чэрвеня на Беларускай чыгунцы ўводзіцца графік руху цягнікоў на 2014/2015 гады

28 мая 2014

Новы графік прадугледжвае курсіраванне па тэрыторыі Беларусі 83 пар цягнікоў міжнародных ліній, 5 пар міжрэгіянальных ліній бізнес-класа, 34 пары цягнікоў міжрэгіянальных ліній эканомкласа, 22 пары цягнікоў рэгіянальных ліній бізнес-класа, а таксама 379 пар цягнікоў рэгіянальных ліній эканомкласа. Новы графік складзены з улікам патрэбнасці ў перавозках на ўказаны перыяд.

Паскарэнне і новы рухомы састаў

З 1 чэрвеня з мэтай паляпшэння якасці абслугоўвання пры перавозках ў межах рэспублікі ў рамках развіцця новага фармату пасажырскіх перавозак Беларускай чыгункай прадугледжаны шэраг новаўвядзенняў як у міжрэгіянальных, так і ў рэгіянальных зносінах.

У міжрэгіянальных зносінах ў новым графіку пасажырам будзе дадзена магчымасць праезду ў паскораным рэжыме паміж абласнымі цэнтрамі і Мінскам. З гэтай мэтай прадугледжана курсіраванне 5 пар цягнікоў міжрэгіянальных ліній бізнес-класа са знаходжаннем іх у шляху руху да 3 гадзін 30 хвілін.

 

Цягніка міжрэгіянальных ліній бізнес-класа будуць курсіраваць па маршрутах Віцебск—Мінск (час у шляху руху 3 ч. 30 хвіл.), Гомель—Мінск (3 ч. 24 хвіл.) І Брэст—Мінск (3 гадзіны 15 хвіл.).

Пры арганізацыі руху цягнікоў міжрэгіянальных бізнес-класа па маршруце Брэст—Мінск будзе задзейнічаны новы маторвагонны рухомы састаў — пяцівагонныя электрацягнікi вытворчасці кампаніі «Stadler Bussnang AG». Час у шляху руху гэтага цягніка будзе на 30 хвілін меншы, чым у дзеючым графіку. Састаў будзе адпраўляцца з Брэста ў 6.20 і прыбываць у сталіцу ў 9.35. Час адпраўлення цягніка ў зваротным напрамку з Мінска — 16.45, прыбыцця ў Брэст — 20.00.

Неабходна адзначыць, што цягнікі міжрэгіянальных ліній бізнес-класа будуць ехаць без прыпынкаў. Пасажырам, едучым са станцый, размешчаных на маршрутах гэтых паскораных цягнікоў, будзе прадастаўлена магчымасць праезду цягнікамі рэгіянальных ліній эканомкласа ў ранішні і вячэрні час сутак.

У рэгіянальных зносінах таксама будуць задзейнічаны пяцівагонныя электрацягнікi швейцарскай вытворчасці, пастаўленыя на БЧ у 2013—2014 гадах. У новым графіку пяцівагонныя электрацягнікi рэгіянальных ліній бізнес-класа будуць курсіраваць па ўжо існуючых запатрабаваных маршрутах: Мінск—Орша, Мінск—Баранавічы, Баранавічы—Брэст, дзе раней былі задзейнічаны менш ёмістыя чатырохвагонныя электрацягнікi рэгіянальных ліній. Акрамя таго, пяцівагонны электрацягнік рэгіянальных ліній бізнес-класа з 1 чэрвеня прызначаны для перавозкі пасажыраў па маршруце Мінск—Жлобін.

На ўчастку Мінск—Маладзечна ўводзяцца ў абарот дзве пары чатырохвагонных цягнікоў рэгіянальных ліній бізнес-класа № 771/772 і № 773/774. Гэтыя цягнікі будуць ехаць без прыпынкаў, пераадольваючы адлегласць ад сталіцы да Маладзечна за 55 хвіл., што амаль у два разы хутчэй рэгіянальных цягнікоў эканом-класа.

Што тычыцца ўчастка Мінск—Орша, то тут з уводам новага графіка колькасць цягнікоў рэгіянальных ліній бізнес-класа будзе павялічана з двух да чатырох пар. Тут будзе курсіраваць 2 пары пяцівагонных электрацягнікоў і 2 пары чатырохвагонных.

У міжнародных зносінах графікам руху цягнікоў на 2014/2015 гады прадугледжана захаванне дзеючых маршрутаў, у тым ліку ў зносінах Мінск—Адлер, Мінск—Анапа, Мінск—Мінеральныя Воды. Будуць курсіраваць цягнікi ў зносінах з Кіевам, Адэсай, Марыупалем, Львовам, Чарнаўцамi, Шчорсамi, Чарнігавам, Харкавам, Данецкам.

Будзе арганізаваны рух цягнікоў у зносінах з Сімферопалем, Еўпаторыяй, Феадосіяй, перыядычнасць курсіравання якіх будзе скарэкціравана. Напрыклад, у зносінах Мінск—Еўпаторыя і Мiнск—Феадосія, Полацк—Сімферопаль і Віцебск—Еўпаторыя курсіраванне цягнікоў прадугледжана 1 раз у чатыры дні, у зносінах Мінск—Сімферопаль — штодня.

Павялічана перыядычнасць курсіравання цягніка № 101/102 Мінск—Варна з аднаго да двух дзён у тыдзень. Цягнік будзе адпраўляцца з Мінска з 4 чэрвеня па серадах і суботах, а з Варны — па пятніцах і панядзелках.

Сумесна з літоўскімі партнёрамі працягваецца развіццё пасажырскіх зносін паміж Мінскам і Вільнюсам. Састаў цягніка № 805/806 Мінск—Вільнюс (былы № 15/16 МінскмВільнюс) абслугоўваецца камфортным маторвагонным рухомым саставам — трохвагоннымi дызель-цягнікамі ДП3 вытворчасці польскай кампаніі «PESA Bydgoszcz SA». У перыяд павелічэння пасажырапатоку цягнік будзе курсіраваць здвоеным саставам з шасці вагонаў.

Узаемадзеянне з Літоўскімі чыгункамі ажыццяўляецца і ў рамках развіцця лагістычных перасадкавых цэнтраў у Вільнюсе і Мінску. Па станцыі Вільнюс прадугледжваецца ўзгодненая перасадка з цягніка № 805 Мінск—Вільнюс на цягнік № 781 Вільнюс—Клайпеда, якім пасажыры могуць ажыццяўляць паездкі да курортных зон Балтыйскага мора. У зваротным напрамку будзе забяспечана перасадка з цягніка № 780 Клайпеда—Вільнюс на цягнік № 806 Вільнюс—Мінск. Па станцыі Мiнск пасажыры, што едуць з Вільнюса, могуць ажыццяўляць перасадкі на ўзгодненыя цягнікі да Масквы, С.-Пецярбурга, Кіева, Адэсы.

З 1 чэрвеня ў выніку аптымізацыі графіка руху будзе скарочаны час знаходжання ў дарозе шэрагу цягнікоў, якія злучаюць Мінск са сталіцамі суседніх дзяржаў. Будуць паскораны цягнікi фарміравання Беларускай чыгункі: № 25 Масква—Мінск (на 13 хвілін), № 26 Мінск—Масква (на 27 хвілін), № 52 Мінск—Санкт-Пецярбург (на 21 хвіліну), № 85 Кіеў—Мінск (на 30 хвілін), № 95 Масква—Брэст (на 27 хвілін), № 96 Брэст—Масква (на 12 хвілін).

Прымаючы пад увагу, што Беларуская чыгунка з'яўляецца сувязным звяном паміж Калінінградскай вобласцю і Цэнтральнай часткай Расійскай Федэрацыі, прадугледжана паскарэнне па тэрыторыі Беларусі наступных цягнікоў: № 30 Калінінград—Масква (на 10 хвілін), № 79 Санкт-Пецярбург—Калінінград (на 33 хвіліны), № 80 Калінінград—Санкт-Пецярбург (на 31 хвіліну), № 359 Адлер—Калінінград (на 51 хвіліну).

Будзе прадоўжана работа па арганізацыі дадатковых цягнікоў. У перыяды масавых (летніх, канікулярных, святочных) перавозак плануецца прызначэнне дадатковых цягнікоў і бесперасадачныя вагоны, якія курсiруюць як унутры рэспублікі (у напрамках Гомель, Брэст, Гродна), так і ў міжнародных зносінах (у напрамках Масква, Санкт-Пецярбург і інш.).

У сувязі з правядзеннем XXIII Міжнароднага фестывалю мастацтваў «Славянскі базар у Віцебску», які запланаваны ў перыяд з 10 па 14 ліпеня, плануецца прызначыць спецыяльны цягнік у зносінах Мінск—Віцебск. Расклад гэтага саставу будзе ўзгоднены з праграмай правядзення свята.

Сэрвіснае абслугоўванне і новыя паслугі

Павышэнне якасці абслугоўвання пасажыраў і пашырэнне пераліку паслуг — адна з найважнейшых задач Беларускай чыгункі. Многія праекты, пачатыя ў апошнія гады, ужо прадэманстравалі запатрабаванасць у пасажыраў і працягваюць развівацца.

Карыстаецца папулярнасцю паслуга аплаты білетаў праз Інтэрнэт, у тым ліку з выкарыстаннем электроннай рэгістрацыі, якая дазваляе не афармляць білет у касе. У студзені—красавіку праз анлайн-сістэму продажу праязных дакументаў Беларускай чыгункі было набыта 306 тыс. праязных дакументаў на цягнікі, што перасягнула ўзровень аналагічнага перыяду мінулага года ў 2,5 разы. У тым ліку 245 тыс. білетаў было аформлена з выкарыстаннем паслугі электроннай рэгістрацыі, што ў 3,5 разы больш, чым у студзені—красавіку 2013 года.

Беларуская чыгунка плануе пашырыць прымяненне паслугі электроннай рэгістрацыі. З 1 чэрвеня 2014 года яна будзе ўкаранёна на ўсе цягнікі, якія курсiруюць па маршруце Мінск—Вільнюс.

У цяперашні час паслуга электроннай рэгістрацыі даступна пры куплі праз Інтэрнэт білетаў на ўсе цягнікі рэгіянальных і міжрэгіянальных ліній. У міжнародных зносінах электронная рэгістрацыя даступна на ўсе цягнікі ў зносінах з Расійскай Федэрацыяй, якiя едуць без перасячэння межаў іншых дзяржаў, а таксама на цягнік Мінск—Рыга.

У чэрвені таксама будзе ўкаранёна ў доследную эксплуатацыю інфармацыйная сістэма «Актуальны расклад цягнікоў гарадскіх, рэгіянальных, міжрэгіянальных і міжнародных ліній карпаратыўнага Інтэрнэт-сайта Беларускай чыгункі». Гэта дасць магчымасць пасажырам праглядаць на сайце адзінае расклад цягнікоў ўсіх відаў зносiн. Распрацавана мабільная версія раскладу, прадугледжаны пошук маршрутаў з перасадкай і інш.

У бягучым годзе таксама плануецца ўкараніць сістэму аўтаматызаванага кантролю пасадкі пасажыраў для аўтаматызацыі перадачы цягніковай брыгадзе інфармацыі аб пасажырах, якія прайшлі электронную рэгістрацыю на аснове выкарыстання мабільных тэрміналаў кантролю дакументаў.

У планах БЧ на 2014 год і пашырэнне сеткі плацежна-даведачных тэрміналаў самаабслугоўвання для рэалізацыі праязных дакументаў на цягнікі рэгіянальных ліній эканом-класа і гарадскіх ліній. У цяперашні час ўстаноўлена 9 плацежна-даведачных тэрміналаў на вакзале станцыі Мінск-Пасажырскі, 2 тэрміналы на вакзале ў Віцебску і 2 тэрмінала на вакзале ў Магілёве. У гэтым годзе плануецца дадаткова ўсталяваць 52 плацежна-даведачныя тэрміналы самаабслугоўвання на станцыях і прыпыначных пунктах, у тым ліку на станцыях Орша-Цэнтральная, Гродна, Баранавічы-Палескія, Брэст-Цэнтральны, Гомель, Бабруйск, Полацак.

Плануецца далейшае развіццё сістэмы продажу білетаў праз Інтэрнэт, у тым ліку распрацоўка мабільнай версіі сайта і ажыццяўленне вяртання электронных білетаў на сайце.

Вяртанне электронных білетаў будзе ажыццяўляцца непасрэдна ў асабістым кабінеце на сайце poezd.rw.by. Пасажыр будзе мець магчымасць вярнуць ўвесь заказ ў цэлым або канкрэтныя электронныя білеты з заказу. Пры гэтым грашовыя сродкі, належныя да вяртання, будуць залічвацца на банкаўскую карту, якая выкарыстоўвалася ў працэсе набыцця электроннага білета.

Абнаўленне рухомага саставу

Для зручнасці пасажыраў, павышэння якасці паслуг Беларуская чыгунка праводзіць мэтанакіраваную работу па абнаўленні рухомага саставу.

У бягучым годзе, згодна з кантрактам, заключаным Беларускай чыгункай з кампаніяй «PESA Bydgoszcz SA» на БЧ былі пастаўленыя 3 трохвагонныя дызель-цягнікi ДП3. Раней на чыгунку было пастаўлена 6 дызель-цягнікоў ДП1 вытворчасці кампаніі «PESA».

Згодна з кантрактам са швейцарскай кампаніяй «Stadler Bussnang AG», на БЧ у 2013—2014 гг. былі пастаўлены 6 пяцівагонных электрацягнікоў.

Усяго ў ходзе рэалізацыі праектаў з кампаніяй «Stadler» у перыяд 2011—2014 гг. на Беларускую чыгунку было пастаўлена 6 электрацягнікоў гарадскіх ліній чатырохвагоннай састаўнасці, 4 цягнікі рэгіянальных ліній чатырохвагоннай састаўнасці і 6 цягнікоў рэгіянальных ліній пяцівагоннай састаўнасці.

У цяперашні час заключаны кантракт на пастаўку ў 2015 годзе 2-х электрацягнікоў міжрэгіянальных ліній у 7-вагонным выкананні, а таксама вядзецца праца па пастаўцы ў 2015 годзе цягнікоў рэгіянальных ліній 4-вагоннай састаўнасці.

Для задавальнення запытаў пасажыраў па камфартабельнасці, бяспекі і хуткасці паездак, праводзiцца абнаўленне парку пасажырскіх вагонаў. Вядзецца закупка новых вагонаў і мадэрнізацыя існуючых. Пры гэтым усе вагоны абсталёўваюцца сістэмамі кандыцыянавання паветра, экалагічна чыстымі туалетнымі комплексамі, магчымасцю ажыццяўляць падключэнне ноўтбукаў, мабільных тэлефонаў і г.д. для падзарадкі акумулятараў.

У летні перыяд 2014 года ў саставах міжнародных цягнікоў будзе задзейнічана на 42 новых і мадэрнізаваных вагонаў больш у параўнанні з аналагічным перыядам 2013 года.

З агульнай колькасці вагонаў, запланаваных для міжнародных перавозак, 66% вагонаў абсталяваны ўстаноўкамі кандыцыянавання паветра, 32% — экалагічна чыстымі вакуумнымі туалетамі. Штогод колькасць такіх вагонаў будзе павялічвацца.

 

Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам Беларускай чыгункі

Да спісу навін за 2014 год