Інвестыцыйная палітыка і энэргазбераженне
Інвестыцыйная палітыка Беларускай чыгункі фарміруецца ў мэтах удасканалення якасці работы Беларускай чыгункі і захавання канкурэнтных пераваг на нацыянальным і міжнародным транспартных рынках.
У сувязі з гэтым асноўнымі задачамі інвестыцыйнай дзейнасці з'яўляюцца:
- Павышэнне якасці паслуг чыгуначнага транспарту;
- Развіццё інфраструктуры і абнаўленне рухомага складу чыгуначнага транспарту, павышэнне эфектыўнасці выкарыстання матэрыяльных і нематэрыяльных рэсурсаў;
- Забеспячэнне высокага ўзроўню бяспекі руху цягнікоў.
Інвестыцыйная дзейнасць 2016—2020 гг.
Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 28.04.2016 № 345 зацверджана Дзяржаўная праграма развіцця транспартнага комплексу Рэспублікі Беларусь на 2016—2020 гады, якой прадугледжана падпраграма «Развіццё чыгуначнага транспарту Рэспублікі Беларусь».
Асноўнымі напрамкамі падпраграмы з'яўляюцца:
- Развіццё інфраструктуры чыгуначнага транспарту;
- Электрыфікацыя чыгуначных ліній;
- Набыццё цягавага і маторвагоннага рухомага складу;
- Развіццё пасажырскіх перавозак;
- Энергазберажэнне і павелічэнне долі мясцовых відаў энергарэсурсаў у кацельна-пячным паліве;
- Рэалізацыя мерапрыемстваў, накіраваных на мадэрнізацыю рухомага складу і павышэнне эфектыўнасці функцыянавання чыгуначнага транспарту.
Мэтавымі паказчыкамі ў адносінах да 2015 года з'яўляюцца:
рост грузаабароту — да 106,6%;
павелічэнне пасажыраабароту — да 100,9%;
зніжэнне спажывання паліва на цягу цягнікоў — на 15,3%;
зніжэнне зносу асноўных сродкаў — да 51%.
Найважнейшымі інвестыцыйнымі праектамі з'яўляюцца:
1. Электрыфікацыя ўчастка Гомель—Жлобін—Асіповічы і Жлобін—Калінкавічы. 3я чаргу. Участак Жлобін—Калінкавічы;
2. Набыццё грузавых электравозаў, пасажырскіх электравозаў, электрацягнікоў, дызель-цягнікоў.
Энергазберажэнне
Да 2020 года на Беларускай чыгунцы плануецца знізіць спажыванне энергарэсурсаў у супастаўных умовах не мене чым на 60 тыс. Т.у.т. Акрамя таго, да 16% кацельна-пячнога паліва будзе заменена мясцовымі або альтэрнатыўнымі відамі паліва, доля аднаўляльных відаў энергарэсурсаў пры гэтым павінна скласці не менш як 11,5%.
Асноўнымі напрамкамі энергазберажэння з'яўляюцца:
- Поўнае і надзейнае энергетычнае забеспячэнне перавозачнага працэсу чыгуначнага транспарту;
- Стварэнне якаснага асвятлення шляхам выкарыстання святлодыёднай тэхнікі працоўных памяшканняў і плошчаў арганізацый;
- Павелічэнне долі паліва з драўняных і іншых гаручых адходаў у агульным аб'ёме кательно-пячнога паліва ў кацельнях чыгуначных арганізацый;
- Укараненне аднаўляльных крыніц энергіі;
- Распрацоўка і ўкараненне новых энергазберагальных тэхналогій забеспячэння перавозак у грузавым і пасажырскім руху;
- Укараненне комплексаў аўтаматызаванага ўліку электраэнергіі па ўсіх відах дзейнасці;
- Электрыфікацыя чыгуначных участкаў.
Экалогія і ахова навакольнага асяроддзя
Беларуская чыгунка надае вялікую ўвагу зніжэнню шкоднага ўздзеяння чыгуначнага транспарту на навакольнае асяроддзе. Аднымі з асноўных напрамкаў дзейнасці ў гэтым кірунку з'яўляюцца павелічэнне агульнага аб'ёму электрыфікацыі чыгуначных ліній, абнаўленне і мадэрнізацыя рухомага саставу.
Прыярытэтнымі напрамкамі сістэмы кіравання навакольным асяроддзем з'яўляюцца: нармаванне экалагічнай бяспекі ў сферы тэхналагічных працэсаў, распрацоўка мерапрыемстваў экалагічнай бяспекі, укараненне сучасных экалагічных і рэсурсазберагальных тэхналогій, тэхналагічнае забеспячэнне рэалізацыі сістэмы «зялёная лагістыка».
Да 2020 года на Беларускай чыгунцы плануецца скараціць выкіды забруджвальных рэчываў у атмасфернае паветра ад чыгуначнага рухомага складу не менш чым на 10 працэнтаў, павялічыць аб'ём перапрацоўкі і абясшкоджванне ўтвараюцца углеродосодержащих адходаў не менш чым на 10 адсоткаў, укараняць экалагічна бяспечныя тэхналогіі.