Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

АC «Электронная перавозка»

Удасканаленне і развіццё грузавой гаспадаркі Беларускай чыгункі комплексная задача, накіраваная на павышэнне канкурэнтаздольнасці паслуг Беларускай чыгункі на рынку перавозак грузаў, асноўным інструментам вырашэння якой з'яўляецца спецыялізаваная інфармацыйная сістэма «Электронная перавозка» (АС «Электронная перавозка»).

 

З дапамогай АС «Электронная перавозка» любыя юрыдычна значныя дзеянні па замове, афармленні, суправаджэнні транспартных, спадарожных паслуг, атрыманню неабходнай інфармацыі кліенты Беларускай чыгункі выконваюць у рэжыме рэальнага часу дыстанцыйна праз Інтэрнэт пры аператыўным ўзаемадзеянні з упаўнаважанымі работнікамі чыгуначнага транспарту.

АС «Электронная перавозка» цалкам адпавядае нацыянальнаму заканадаўству, рэгламентуе прымяненне электронных дакументаў і сродкаў ЭЛП, мае атэстат адпаведнасці патрабаванням абароны інфармацыі, выкарыстоўвае толькі сертыфікаваныя ў Рэспубліцы Беларусь сродкі криптозащиты і ЭЛП.

Развіццё лічбавых беспапяровага тэхналогій Беларускай чыгункай ажыццяўляецца на аснове паслядоўнай, эвалюцыйнай цыфравізацыі розных элементаў транспартных бізнес-працэсаў. У выніку на сённяшні дзень у лічбавы фармат перакладзеная практычна ўся намэнклятура грузавы і камерцыйнай працы чыгуначнага транспарту ва ўнутрырэспубліканскіх зносінах.

Адпрацаваная, ўжываецца і развіваецца тэхналогія комплекснага ўзаемадзеяння АС «Электронная перавозка» з ўнутранымі інфармацыйнымі сістэмамі грузаадправіцеляў/грузаатрымальнікаў па метадзе АСК - АСК, што дазваляе арганізаваць максімальна аўтаматызаваныя падрыхтоўку і абмен дакументамі з мінімальным удзелам чалавека.

Паўнавартасную online работу забяспечвае схема аказання паслуг АС «Электронная перавозка» і  цэнтра Беларускай чыгункі праз web-сэрвіс «Асабісты кабінет» Цэнтра абароны інфармацыі, што дае магчымасць выдалена, са свайго працоўнага месца, здзяйсняць ў «Асабістым кабінеце» ўсе неабходныя аперацыі, звязаныя з кіраваннем ключамі ЭЛП і правамі карыстальнікаў АС «Электронная перавозка» на ўсіх этапах ўзаемадзеяння.

Паспяхова ўжываецца функцыянал экспедытарскіх арганізацый у АС «Электронная перавозка», які прадугледжвае аўтаматызацыю ўсіх этапаў дакументаабмену ў рамках выканання дагавораў на забеспячэнне перавозак грузаў з удзелам экспедытара з адмовай ад выкарыстання дакументаў на папяровых носьбітах.

У рэжыме рэальнага часу прадастаўляецца шырокі пералік спадарожных сэрвісаў: фарматны і лагічны кантроль пры стварэнні электронных перавозачных і тэхналагічных дакументаў, выкарыстанне розных даведнікаў, сэрвісу нарматыўнай інфармацыі, інтэрактыўныя кіраўніцтва, паслугі СМС і on-line-абвестак. Для максімальнага зручнасці карыстальнікаў сістэмы распрацаваны спецыялізаваны браўзэр «S2 браўзэр», адаптаваны да функцыяналу АС «Электронная перавозка» і нацыянальным крыптаграфічным прадуктам.

З пачатку 2019 года ўведзены ў прамысловую эксплуатацыю спецыялізаванае мабільнае дадатак «S2 Mobile» і мабільны контур АС «Электронная перавозка», праз якія ўсе ўдзельнікі грузавых чыгуначных тэхпрацэсаў атрымалі магчымасць электроннага афармлення і суправаджэння перавозак грузаў па лічбавым беспапяровага тэхналогіях, заснаваным на выкарыстанні юрыдычна значных электронных дакументаў.

Беларуская чыгунка з'яўляецца транзітнай дарагі, з прычыны чаго сур'ёзныя намаганні накіроўваюцца на развіццё міжнародных грузаперавозак на аснове юрыдычна значных электронных перавозачных дакументаў па лічбавым беспапяровага тэхналогіях.

Для ажыццяўлення лічбавых беспапяровых перавозак на аснове падпісаных ЭЛП юрыдычна значных электронных накладных СМГС у двухбаковых міждзяржаўных чыгуначных зносінах, Беларускай чыгункай заключаны адпаведныя тэхнічныя і арганізацыйна-тэхналагічныя пагаднення з ААТ «Расійскія чыгункі», АТ «Літоўскія чыгункі», ДАТ «Латвійская чыгунка», польскімі недзяржаўнымі чыгуначнымі перавозчыкамі DB Schenker Rail Polska S. A., DB Cargo Polska S. A. і Eurasian Railway Carrier Sp. z o. o. аналагічныя пагадненні заключаны Беларускай чыгункай з ТАА  «AED Rail Serwice» (Латвійская Рэспубліка), які спецыялізуецца ў галіне цыфравізацыі транспартнай дзейнасці, у тым ліку ў рамках патрабаванняў Еўрапейскага Саюза.

На сённяшні дзень чыгункі Беларусі і Расіі перавялі на беспапяровыя лічбавыя тэхналогіі практычна ўсе чыгуначныя перавозкі гружаных (узгодненая наменклатура грузаў) і парожніх вагонаў (кантэйнераў) у двухбаковых зносінах, за выключэннем Калінінградскага напрамку, адмовіўшыся ад перавозачных дакументаў традыцыйнай формы на папяровых носьбітах.

Паспяхова ажыццяўляюцца беспапяровага транзітныя перавозкі парожняга рухомага саставу (вагоны і кантэйнеры) па маршруце Калінінград – Літва – Беларусь – Расія і назад, Літва – Беларусь – Расія і назад, а таксама парожніх вагонаў у транзітных зносінах Латвія – Беларусь – Расія і назад.

У зносінах з Літоўскай Рэспублікай і Латвійскай Рэспублікай прымяненне электронных накладных СМГС, падпісаных ЭЛП, для двухбаковых перавозак парожняга рухомага саставу (вагоны і кантэйнеры), абмен дасылачнымі ведамасцямі ў выглядзе электронных дакументаў.

З канца 2018 года адкрыта чарговае беспапяровае транзітнае напраўленне пры перавозцы парожніх вагонаў, якія не належаць перавозчыку ў зносінах Латвія—Беларусь—Расія.

З 2021 года рэалізавана прымяненне беспапяровых тэхналогій пры перавозках:
у двухбаковых зносінах Беларусь–Латвія і зваротна-парожніх вагонаў перавозчыка на аснове электронных перасылачных накладных;
у транзітных зносінах Расія–Беларусь–Літва–Расія (Калінінградская вобл.) і назад, Расія–Беларусь–Літва – гружаных вагонаў і кантэйнераў;
у транзітных зносінах Польшча (перавозчык Eurasian Railway Carrier Sp. z o. o.) – Беларусь–Расія і двухбаковых зносінах Польшча (перавозчык Eurasian Railway Carrier Sp. z o. o.) – Беларусь – парожніх вагонаў і кантэйнераў.

Упершыню ў 2022 годзе ў транзітных зносінах Беларусь – Расія – Казахстан арганізаваны перавозкі парожніх фітынгавых платформаў на беспапяровых прынцыпах.

У выніку Беларуская чыгунка сумесна з АТ «Літоўскія чыгункі» і ГАА «Латвійская чыгунка», мытнымі органамі Беларусі, Літвы і Латвіі паспяхова рэалізаваны перавозкі грузаў (узгодненая наменклатура грузаў) на аснове электронных накладных СМГС праз беларуска-літоўскую і беларуска-латвійскую мяжы з адпрацоўкай усіх мытных працэдур па беспапяровых тэхналогіях.

Вынікі работы, якая праводзіцца, сфармавалі аснову для комплекснай тэхналогіі лічбавых беспапяровых імпартна-экспартных чыгуначных перавозак у Рэспубліцы Беларусь.
 

АС «Электронная перавозка» грунтуецца на інфраструктуры адкрытых ключоў Беларускай чыгункі, заснаванай на сертыфікаваных крыптаграфічных прадуктах. Паслугі, звязаныя з функцыянаваннем сведчага цэнтра Беларускай чыгункі (УЦ), прадастаўляюцца Цэнтрам абароны інфармацыі Беларускай чыгункі на падставе ліцэнзіі Аператыўна-аналітычнага цэнтра пры Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь на права ажыццяўлення «дзейнасці па тэхнічнай і (або) крыптаграфічнай абароне інфармацыі».
У адзіным комплексе з АС «Электронная перавозка» працуе web-сэрвіс «Асабісты кабінет», які дазваляе максімальна скараціць час і сродкі, неабходныя для атрымання паслуг УЦ, АС «Электронная перавозка» і кіравання імі.

Звяртаем увагу, што ў адпаведнасці з «Палітыкай прымянення сертыфікатаў у інфраструктуры адкрытых ключоў Беларускай чыгункі» і Рэгламентам дзейнасці сведчага цэнтра Беларускай чыгункі» сертыфікат карыстальніка УЦ выдаецца тэрмінам на тры гады. Пры гэтым тэрмін прадастаўлення права карыстання АС «Электронная перавозка» — адзін год.

Для работы ў АС «Электронная перавозка» неабходна заключыць дамову з Цэнтрам абароны інфармацыі і далей па сродках web-сэрвісу «Асабісты кабінет» выдалена выконваць усе неабходныя дзеянні па замове і кіраванні паслугамі. Алгарытм неабходных дзеянняў, інструкцыі па рабоце ў АС «Электронная перавозка» і web-сэрвісе «Асабісты кабінет», а таксама прэйскурант на адпаведныя паслугі размешчаны на афіцыйным сайце Цэнтра абароны інфармацыі Беларускай чыгункі: http://www.isc.by/. Акрамя таго, захоўваецца магчымасць замовы паслуг шляхам асабістага наведвання Цэнтра абароны інфармацыі па адрасе: г. Мінск, зав. Шкляны, 3.

Спецыялісты Цэнтра акажуць любую неабходную кансультацыйную, метадычную дапамогу тэхнічнага і тэхналагічнага характару пасля сувязі з намі па тэлефонах, электроннай пошце isc@isc.by, альбо з дапамогай формы зваротнай сувязі «Задаць пытанне» на афіцыйным сайце Цэнтра абароны інфармацыі. Карыстальнікі web-сэрвісу «Асабісты кабінет», а таксама АС «Электронная перавозка» могуць атрымліваць аператыўныя кансультацыі праз інтэграваны ў сістэму чат у рэжыме рэальнага часу.

Цэнтрам абароны інфармацыі забяспечана эфектыўная інтэрактыўная зваротная сувязь з карыстальнікамі АС «Электронная перавозка», у тым ліку праз афіцыйны сайт: http://www.isc.by/ ў раздзеле «Дапамога, дзе размешчана ўся неабходная падрыхтоўчая і бягучая інфармацыя аб рабоце сістэм , интэрактыўныя кіраўніцтва  web-сэрвісу «Асабісты кабінет» і АС «Электронная перавозка» падрабязна ілюструюць усе этапы рэгістрацыі і працы ў дадзеных сістэмах, даступнае для запампоўкі спадарожнае праграмнае забеспячэнне і інш.

Актуальная інфармацыя, навіны, аб'явы, якія тычацца работы АС «Электронная перавозка» размяшчаюцца ў стужцы навін афіцыйнага сайта Цэнтра абароны інфармацыі. Таксама зарэгістраваныя карыстальнікі АС «Электронная перавозка» маюць магчымасць аператыўна атрымліваць важную для работы інфармацыю з дапамогай online-дошкі аб'яваў інфармацыйнай сістэмы.