Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language

19 снежня Беларускага чыгунка ўвяла ў прамысловую эксплуатацыю Цэнтр кіравання перавозкамі

19 снежня 2019

Ва ўрачыстым мерапрыемстве прынялі ўдзел: Прэм'ер-міністр Рэспублікі Беларусь Румас Сяргей Мікалаевіч, намеснік Прэм'ер-міністра Рэспублікі Беларусь Кухараў Уладзімір Яўгенавіч, Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Аўраменка Аляксей Мікалаевіч, Начальнік Беларускай чыгункі Марозаў Уладзімір Міхайлавіч, кіраўнікі органаў дзяржаўнага кіравання, грамадскіх аб'яднанняў , работнікі і ветэраны Беларускай чыгункі.

Адкрыццё Цэнтра кіравання перавозкамі Беларускай чыгункі (ЦКП) з'яўляецца чарговым інавацыйным этапам развіцця магістралі.

Як адзначыў падчас урачыстай цырымоніі Прэм'ер-міністр Рэспублікі Беларусь Сяргей Румас, Беларуская чыгунка займае лідзіруючыя пазіцыі не толькі ў сферы нацыянальных перавозак, але і з'яўляецца сувязным звяном у транспартнай сістэме паміж краінамі Еўропы і Азіі. Чыгунка паспяхова развіваецца і забяспечвае ў Беларусі больш за 63% грузаабароту і каля 33% пасажыраабароту. Зладжаная сістэма чыгуначнага транспарту дазваляе паспяхова строіць працу самой чыгункі, укараняць перадавыя тэхналогіі ў бяспеку, бесперабойнасць і надзейнасць транспартных артэрый нашай краіны.

Прэм'ер-міністр звярнуў увагу, што зусім хутка будуць падводзіцца вынікі бягучай пяцігодкі. Пры гэтым Сяргей Румас адзначыў, што за гэты перыяд Беларускай чыгункай шмат было зроблена для краіны.

«Сёння мы прысутнічаем не толькі на адкрыцці прыгожага будынка, але і з'яўляемся ўдзельнікамі рэалізацыі пастаўленых кіраўніком дзяржавы, урадам задач па стварэнні ў Рэспубліцы Беларусь тэхналагічных комплексаў з высокай ступенню цыфравізацыі працэсаў кіравання», - працягнуў Прэм'ер-міністр.

Пры гэтым ён таксама выказаў упэўненасць у тым, што гэты праект унясе свой важкі ўклад у далейшае развіццё і ўдасканаленне тэхналогій у транспартны комплекс нашай краіны.

Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў падкрэсліў, што снежань мае для чыгункі асаблівае значэнне. У снежні беларуская магістраль адзначае сваё 157-годдзе. І на чыгунцы ёсць добрая традыцыя ўводзіць у снежні ў эксплуатацыю значныя аб'екты. Такім аб'ектам у гэтым годзе з'яўляецца Цэнтр кіравання перавозкамі.

Уладзімір Марозаў падкрэсліў, што ўсе сістэмы, якія выкарыстаны ў ЦКП, з'яўляюцца сістэмамі ўласнай распрацоўкі, і падзякаваў усім, хто прымаў удзел у рэалізацыі гэтага праекта.

ЦКП ўяўляе лічбавы тэхналагічны комплекс, які прызначаны забяспечыць кіраванне працэсам перавозак і работай інфраструктуры Беларускай чыгункі ў цэлым. З ЦКП арганізавана кіраванне перавозачным працэсам, забеспячэнне курсіравання пасажырскіх і грузавых цягнікоў, кіраванне лакаматыўных і вагонных паркаў на Беларускай чыгунцы, грузавымі вагонамі грузаадправіцеляў Рэспублікі Беларусь, тэхнічнага абслугоўвання і правядзення планавых рамонтных работ на інфраструктуры БЧ, узаемадзеянне з аналагічнымі структурамі суседніх чыгуначных адміністрацый, а таксама з аператыўнымі структурамі Рэспублікі Беларусь.

У Цэнтры кіравання перавозкамі рэалізаваны унікальныя сучасныя распрацоўкі - укаранёны тэхналогіі дыспетчарскай і мікрапрацэсарнай цэнтралізацыі, якія дазваляюць дыспетчарскаму персаналу, які знаходзіцца ў ЦКП, ажыццяўляць выдаленае кіраванне рухам цягнікоў і маніторынг інфраструктуры на ўсім палігоне чыгункі.

Важным элементам ЦКП з'яўляецца інфармацыйнае табло калектыўнага карыстання плошчай амаль 80 кв. метраў. Табло складаецца з 64 манітораў, мае высокую ступень раздзялення, што стварае камфортныя ўмовы для работы дыспетчарскага апарата. Таксама сярод яго пераваг - наяўнасць розных рэжымаў адлюстравання інфармацыі і магчымасць іх хуткага пераключэння. Гэта дазваляе ў рэжыме рэальнага часу аператыўна ацэньваць работу чыгункі ў цэлым, выпрацоўваць неабходныя кіраўніцкія рашэнні па арганізацыі перавозачнага працэсу.

Для аптымізацыі кіравання рухам цягнікоў Беларуская чыгунка падзелена на 21 дыспетчарскі ўчастак, кожным з якіх кіруе цягніковы дыспетчар.

У цяперашні час з ЦКП забяспечваецца рух цягнікоў па 13 дыспетчарскіх участках на асноўных міжнародных транспартных калідорах, якія праходзяць па тэрыторыі Рэспублікі Беларусь. Кіраванне рухам цягнікоў на участках Беларускай чыгункі, якія перавышаюць 70% яе эксплуатацыйнай даўжыні, забяспечваецца з залы ЦКП.

Да 2022 году пасля правядзення неабходнай арганізацыйнай працы ўсе дыспетчарскія ўчасткі будуць кіраваць рухам цягнікоў з ЦКП.

Кіраванне перавозачным працэсам на Беларускай чыгунцы ажыццяўляецца дыспетчарскім персаналам, які працуе пазменна ў кругласутачным рэжыме.

Узначальвае дыспетчарскую змену галоўны чыгуначны дыспетчар, які мае ў непасрэдным аператыўным падначаленні старэйшых чыгуначных дыспетчараў, старэйшага чыгуначнага лакаматыўнага дыспетчара і цягніковых і лакаматыўных дыспетчараў ЦКП.

У аперацыйным зале дыспетчарскага блока размешчаныя працоўныя месцы цягніковых дыспетчараў, у зоне адказнасці кожнага з якіх знаходзіцца пэўны дыспетчарскі ўчастак.

Працоўнае месца цягніковага дыспетчара абсталявана побач аўтаматызаваных сістэм, якія дазваляюць забяспечваць і кантраляваць кіраванне рухам цягнікоў на ўчастку.

У бліжэйшай будучыні на БЧ плануецца ўкараненне аўтаматызаванай сістэмы «аўтадыспетчар», якая дазволіць выконваць функцыі па фарміраванні маршрутаў прыёму/адпраўлення цягнікоў пры выкананні ўсіх неабходных патрабаванняў да бяспекі руху цягнікоў.

Дыспетчарская змена штосутачна арганізуе працу і кіраванне рухам больш чым 1000 пасажырскіх цягнікоў усіх ліній (міжнародных, міжрэгіянальных, рэгіянальных ліній бізнес-класа, гарадскіх ліній) і больш за 700 грузавых цягнікоў, а таксама паркам грузавых і пасажырскіх лакаматываў у колькасці больш за 400 адзінак.

Забеспячэнне працаздольнасці ўсіх аўтаматызаваных сістэм ажыццяўляецца цэнтрам апрацоўкі даных ЦКП.

Тут размешчаны ўласныя лакальныя вылічальныя рэсурсы і сеткі і аператыўна-тэхналагічная сувязь. Пры праектаванні сервернага абсталявання ЦКП прыменена новая структура пабудовы сеткі, якая адпавядае сучасным тэхнічным рашэнням з мінімізацыяй абсталявання і спажыванай магутнасцю і ў той жа час якая мае вялікія вылічальныя магутнасці, якія дазваляюць у перспектыве рэалізоўваць новыя задачы.

Агульная колькасць камп'ютэрных падключэнняў аператыўнага апарата чыгункі складае каля 400 адзінак. У адзіную інфармацыйную сетку аб'яднаны працоўныя месцы дыспетчарскай залы, энергадыспетчараў, вучэбнага класа, аператыўнага персаналу. Прадугледжана сістэма маніторынгу, якая забяспечвае кантроль, лакальнае і дыстанцыйнае кіраванне абсталяваннем, а таксама візуальнае апавяшчэнне аб працы кіраваных падсістэм.

У цесным узаемадзеянні з персаналам ЦКП функцыянуе персанал чыгуначнай энергадыспетчарскай. Ён забяспечвае аператыўнае кіраванне прыладамі электразабеспячэння. У цяперашні час у ЦКП функцыянуе 5 энергадыспетчарскіх (участкаў). У перспектыве прадугледжана 8. Гэта звязана з павелічэннем долі электрыфікаваных участкаў на Беларускай чыгунцы.

Для навучання, адпрацоўкі практычных навыкаў, кантролю ведаў, павышэння ўзроўню кваліфікацыі дыспетчарскага персаналу ў Цэнтры кіравання перавозкамі дзейнічае навучальны клас, абсталяваны аўтаматызаванымі сістэмамі, якія дазваляюць адпрацоўваць арганізацыю перавозачнага працэсу ў рэжыме рэальнага часу з эфектыўным, хуткім і выразным прыняццем граматных і верных рашэнняў.

Дыспетчары праходзяць навучанне з дапамогай аўтаматызаванай навучальнай сістэмы гаспадаркі перавозак, а таксама імітацыйнага трэнажора цягніковага дыспетчара і дзяжурнага па станцыі, адаптаваныя пад нарматыўную базу Беларускай чыгункі. Гэта навучальны комплекс для самастойнага вывучэння і кантролю ведаў патрабаванняў нарматыўных дакументаў, правільнага парадку дзеянняў персаналу гаспадаркі перавозак, у тым ліку ў выпадку ўзнікнення нестандартных і аварыйных сітуацый пры арганізацыі руху цягнікоў.

Імітацыйны трэнажор распрацаваны на базе рэальнага аўтаматызаванага рабочага месца цягніковага дыспетчара. Практычныя заняткі на трэнажоры дазваляюць рабочым вывучаць і асвойваць бяспечныя метады работы, замацоўваць атрыманыя навыкі па арганізацыі перавозачнага працэсу.

Трэнажор мадэлюе працу ўсіх сістэм кіравання чыгуначнымі станцыямі, а таксама рухам рухомага саставу. У ім рэалізаваны розныя тыпы станцый, а пульт-маніпулятар цалкам капіруе працу рэальных прылад.

Будаўніцтва будынка ЦКП было выканана па праекце дзяржаўнага прадпрыемства «Інстытут «Белчыгунпраект », генеральны падрадчык – ААТ «Будтрэст № 4».

Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ

Да спісу навін за 2019 год