Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

6 лютага 2013 г спаўняецца 10 гадоў з дня першага рэйса кантэйнернага цягніка «ВIКIНГ»

04 лютага 2013

Першы цягнік камбінаванага транспарту «Вікінг» быў адпраўлены 6 лютага 2003 г з Адэсы.

Асноўнай мэтай рэалізацыі праекта цягніка «Вікінг» было пашырэнне транскантынентальных сувязяў краін Скандынаўскага паўвострава і краін басейна Чорнага мора з выкарыстаннем IХ міжнароднага транспартнага калідора.

Удзельнікамі праекта з'яўляюцца чыгуначныя адміністрацыі Беларусі, Літвы, Украіны. Цягнік курсiруе па маршруце Ільічоўск/Адэса (Украіна)–Беражэсць (Украіна)–Славечна (Беларусь)–Мінск–Гудагай (Беларусь)–Кяна (Літва)–Клайпеда (Літва). Агульная даўжыня яго маршруту складае 1766 км.

 

За дзесяцігадовы перыяд праект стаў паспяховым і шырока вядомым Цягнік курсіруе на рэгулярнай аснове. Аб'ём перавозак цягніком «Вікінг» з кожным годам павялічваецца. Калі ў 2003 г. у складзе «Вікінга» прайшло крыху больш за пяцьсот вагонаў, то ў 2012 годзе перавезена больш чым у сто разоў больш — 58,9 тыс. кантэйнераў у дваццацiфутавым эквіваленце (ДФЭ).

У 2009 годзе Асацыяцыяй еўрапейскіх інтэрмадальных перавозак цягнік «Вікінг» прызнаны лепшым еўрапейскім праектам па перавозках грузаў з пункта, А ў пункт Б. У мэтах рэкламнай стратэгіі прасоўвання цягніка зацверджаны таварны знак «VIKING TRAIN». У праекта ёсць свой сайт (www.vikingtrain.com), прома-ролік.

Цягнік камбінаванага транспарту «Вікінг» з'яўляецца прыкладам скаардынаванага ўзаемадзеяння чыгуначных адміністрацый Беларусі, Літвы і Ўкраіны. У яго складзе перавозяцца грузы у краіны басейнаў Балтыйскага і Чорнага мораў, а таксама Афрыкі, Амерыкі, Блізкага Ўсходу, Азіі. У састаў цягніка ўключаюцца платформы з буйнатанажнымi кантэйнерамі, спецыялізаваныя платформы з аўтацягнікамі, пасажырскія вагоны для праезду вадзiцеляў і праваднiкоў грузаадправіцеляў.

У мэтах далейшага развіцця і павелічэння аб'ёмаў грузаперавозак у снежні 2012 г. да праекта «Вікінг» далучылася ЕООД «БЧ - Грузавыя перавозкі" (Балгарыя).

Афіцыйным экспедытарам цягніка па тэрыторыі Рэспублікі Беларусь з'яўляецца дзяржаўнае прадпрыемства «Белінтэртранс-Транспартна-лагістычны цэнтр» Беларускай чыгункі.

Беларуская чыгунка праводзіць актыўную працу па прыцягненнi кантэйнерных грузаў для перавозак цягніком «Вікінг». Пры гэтым асаблівая ўвага надаецца развіццю лагістыкі. Сёння ўзрастае значэнне граматнага кіравання ланцугамі. За кошт лагістычных схем можна значна аптымізаваць працэс дастаўкі грузаў. У ліку грузаў, якія перавозіць «Вікінг» — экспартна-імпартныя грузы многіх прадпрыемстваў Рэспублікі Беларусь.

За час курсiравання цягніка адпрацаваны і арганізаваны перавозкі на экспарт у далёкае замежжа трактароў з РУП «Мінскі трактарны завод» (станцыя Сцяпянка), капралактаму з ААТ «Гродна Азот» (станцыя Аульс), хімічнага валакна з ААТ «Нафтан» завод «Палімір» (станцыя Наваполацк), машынакамплектаў вытворчасці РУП «Мінскі аўтамабільны завод» (станцыя Шабаны). У цяперашні час на Беларускай чыгунцы для абслугоўвання цягніка «Вікінг» адкрыты ўсе грузавыя станцыі.

Як адзначыў начальнік службы грузавой працы і знешнеэканамічнай дзейнасці Аляксандр Станкевіч, усе ўдзельнікі праекта сёння зацікаўлены ў яго далейшым развіцці па прыцягненнi грузапатоку па дзявятым транспартным калідоры. А для гэтага ў іх ёсць усе — адна каляіна, высокаразвітая транспартная структура, вялікі вопыт, адпрацаваныя тэхналогіі.

Таксама разглядаецца далейшае пашырэнне геаграфіі курсiравання цягніка ў напрамку Чорнае мора–Балтыйскае мора і назад.

У лютым у Вільні плануецца сустрэча кіраўнікоў БЧ і АТ «Літоўскія чыгункі», падчас якой бакі, у тым ліку будуць абмяркоўваць актуальныя пытанні перспектыўнага развіцця грузаперавозак.

Беларуская чыгунка зацікаўлена ўмацоўваць пазіцыі на міжнародным рынку перавозак. Цяпер па Беларускай чыгунцы рэгулярна курсiруе 11 кантэйнерных цягнікоў, якімі за 2012 перавезена больш 261 тысяч кантэйнераў ДФЭ (у дваццацiфутавым эквіваленце).

 

Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ

 

Да спісу навін за 2013 год