Беларускай чыгунцы ўручана ўзнагарода Канфедэрацыі прамыслоўцаў Літвы
01 чэрвеня 2017
У рамках правядзення XIII беларуска-літоўскага эканамічнага форуму, які праходзіў у Каўнасе 30—31 мая, Беларускай чыгунцы была ўручана ўзнагарода Канфедэрацыі прамыслоўцаў Літвы (КПЛ) «За ўклад у развіццё літоўскага бізнэсу».
У дадзеную арганізацыю ўваходзяць 37 аддзяленняў, 8 рэгіянальных асацыяцый, больш за 2700 прадпрыемстваў, у асноўным літоўскія, сярод якіх: банкі, гандлёвыя кампаніі, прадстаўніцтвы замежных арганізацый, даследчыя інстытуты і адукацыйныя ўстановы. Дзейнасць членаў Канфедэрацыі ахоплівае ўсе найважнейшыя галіны прамысловасці.
Беларуская чыгунка сумесна з літоўскімі калегамі надае вялікую ўвагу ўзаемавыгаднага супрацоўніцтва на рынку грузавых перавозак. Доля ў паведамленні з Літвой складае 19% ад усіх перавозак у міжнародных зносінах, а з улікам перавозкі ў паведамленні з Калінінградскай вобласцю, якія ажыцяўляюцца праз Літву — да 30%.
У зносінах з Літвой Беларуская чыгунка забяспечвае каля 11% транзітных, 6% імпартных і больш за 30% экспартных перавозак. За 4 месяцы 2017 года перавезена як 6,9 млн тон грузаў, або 101% да ўзроўню аналагічнага перыяду 2016 года.
Найбольшыя тэмпы росту дасягнуты ў перавозках транзітных для Беларусі грузаў. За студзень—красавік яны павялічаны на 27% да аналагічнага перыяду мінулага года.
Асаблівая роля належыць Клайпедскаму порту. Траціна беларускіх знешнегандлёвых грузаў перапрацоўваецца менавіта тут.
Узаемавыгаднае супрацоўніцтва беларускіх і літоўскіх чыгуначнікаў праяўляецца па развіцці цягніка камбінаванага транспарту «Вікінг», і ў першую чаргу па павышэнні яго эфектыўнасці за кошт прыцягнення новых партнёраў у рэгіёнах Балтыйскага і Чорнага мораў, інтэграцыі дадзенага праекта ў больш глабальны праект па рэалізацыі кітайскай ініцыятывы будаўніцтва «Эканамічнага пояса Шаўковага шляху».
Чыгуначнікамі дзвюх краін праводзіцца паслядоўная праца па ўдасканаленні тарыфных умоў.
Развіццю перавозак у зносінах Беларусь—Літва спрыяе вырашэнне пытанняў спрашчэння працэдур перасячэння межаў і скарачэнне часу на звязаныя з гэтым аперацыі. Канкрэтным прыкладам у гэтым кірунку з'яўляецца электронны абмен даннымі аб грузавых перавозках з сумежнымі чыгункамі.
Сумесна з літоўскімі калегамі рэалізавана прадстаўленне папярэдняй электроннай інфармацыі на беларуска-літоўскіх памежных пераходах на ўсе грузавыя чыгуначныя перавозкі. У выніку мытнае афармленне грузавых цягнікоў па станцыі Маладзечна ў цяперашні час складае каля 40 хвілін.
У снежні 2016 года ажыцяўлен поўны пераход на выкарыстанне электронных накладных СМГС пры арганізацыі перавозак парожніх вагонаў у транзітных зносінах Калінінградская вобласць—Беларусь—Літва—Расія і назад.
З красавіка бягучага года ўпершыню ў практыцы грузавых перавозак Беларуская чыгунка ў якасці эксперыменту ажыцяўляе перавозку грузаў у адрас грузаатрымальнікаў Літоўскай Рэспублікі па беспапяровага тэхналогіі з правядзеннем мытных працэдур на беларуска-літоўскай мяжы.
Развіццю і павелічэнню аб'ёмаў і даходаў ад грузавых перавозак па тэрыторыі дзвюх краін, а таксама паглыбленню партнёрства спрыяе падпісанае ў кастрычніку 2016 года кіраўнікамі чыгунак Беларусі і Літвы Пагадненне аб узаемадзеянні ў сферы маркетынгу, лагістыкі і тарыфнай палітыкі.
Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ
Да спісу навін за 2017 год