Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

Беларускай чыгунцы 27 снежня спаўняецца 154 гады

26 снежня 2016

Гісторыя Беларускай чыгункі пачалася з будаўніцтва ў 1851 годзе ў рамках Санкт-Пецярбургска-Варшаўскай магістралі першага на беларускай зямлі чыгуначнага ўчастка ГроднаПарэчча. Рух на ім быў адкрыты 27 снежня 1862 года (15 снежня па старым стылі).

Дзякуючы чыгунке эканоміка Беларусі апынулася цесна звязанай з рынкам сумежных дзяржаў. Узмацніліся эканамічныя сувязі з краінамі Заходняй Еўропы, ішло развіццё вялікіх і малых гарадоў, населеных пунктаў. Менавіта чыгунцы абавязаны сваім нараджэннем гарады Баранавічы, Маладзечна, Асіповічы, Жабінка, Жлобін, Лунінец, Калінкавічы. Здабылі другое дыханне старажытныя беларускія гарадскія паселішчы, такія як Орша і Ліда. Вялікая роля чыгуначнага транспарту ў развіцці найбуйнейшых гарадоў нашай краіны Мінска і Гомеля. Чыгунка дапамагла ператварыцца Беларусі ў высокаразвітую індустрыяльную рэспубліку.

 

На сучасным этапе Беларуская чыгунка гэта лідэр нацыянальнай сістэмы перавозак. Яна паспяхова развіваецца і забяспечвае ў Беларусі больш за 60% агульнага аб'ёму грузаабароту і больш за 30% пасажыраабароту.

Штогод чыгуначны транспарт перавозіць каля 140 млн тон грузаў і 90 млн пасажыраў.

Беларуская чыгунка гэта 29 арганізацый, якія маюць статус юрыдычнай асобы, 7 адасобленых структурных падраздзяленняў (філіялаў). Сёння дарога прысутнічае ў якасці сваіх прадстаўніцтваў у Расіі, Казахстане, краінах Еўрасаюза Германіі, Літве, Польшчы, а таксама ў Кітаі.

Эксплуатацыйная даўжыня беларускай магістралі складае 5490,9 км. Агульная працягласць электрыфікаваных ліній 1128,3км.

Беларуская чыгунка гэта 320 пасажырскіх станцый, 19 буйных вакзалаў, 646 пасажырскіх прыпыначных пункта. Маршрутная сетка ахоплівае больш за 2100 населеных пунктаў. Штосутачная перавозка пасажыраў складае больш за 200 тыс. чалавек.

У арганізацыі працэсу перавозак грузаў ўдзельнічаюць 364 станцыі. З іх 255 ажыцяўляюць грузавыя аперацыі. Сярэднясутачны аб'ём пагрузкі грузаў перавышае 220 000 тон.

Прыём і рэшта пасажыра- і грузапатоку ажыцяўляецца праз 13 стыкавых міждзяржаўных пунктаў.

На магістралі працуе 77 000 чалавек, прадстаўнікі больш за 300 прафесій і спецыяльнасцяў, налічваецца больш за 400 працоўных дынастый.

Беларуская чыгунка паспяхова развівае супрацоўніцтва з замежнымі чыгуначнымі адміністрацыямі як на двухбаковай аснове, так і ў рамках міжнародных арганізацый па чыгуначным транспарце, з'яўляецца членам Савета па чыгуначным транспарце дзяржаў-удзельніц Садружнасці, Арганізацыі супрацоўніцтва чыгунак, Міжнароднага Саюза чыгунак, Каардынацыйнага Савета па Транссібірскай перавозках, а таксама членам шэрагу іншых арганізацый.

Праз Беларусь праходзяць два найважнейшыя транс'еўрапейскіх калідора, пазначаныя па міжнароднай класіфікацыі II (ЗахадУсход) і IX (ПоўначПоўдзень) з адгалінаваннем IXВ (парты Балтыі).

II Агульнаеўрапейскі транcпортный калідор БерлінВаршаваМінскМаскваНіжні Ноўгарад у межах Беларускай чыгункі двупутны, электрыфікаваны і мае працягласць 611 км. У злучэнні з Транссібірскай магістраллю ўтварае самы кароткі і эканамічна найбольш аптымальны сухапутны маршрут па транспарціроўцы грузаў у зносінах ЕўропаКітайЕўропа.

Транспартны калідор IX злучае Грэцыю, Балгарыю, Румынію, Малдову, Украіну, Беларусь, Расію, Фінляндыю, адгалінаванне калідора IXB па тэрыторыі Літвы мае выхад на парты Балтыі.

Беларуская чыгунка глядзіць у будучыню, дынамічна развіваецца, удасканальвае інфраструктуру.

У 2016 годзе беларуская магістраль надавала ўвагу праектам, накіраваным на павышэнне эфектыўнасці яе работы. Важнай падзеяй стала ўрачыстае адкрыццё ў чэрвені рэгулярнага руху цягнікоў на электровозной цязе па кірунку ГомельМінскГомель. Актыўна працягвалася работа па электрыфікацыі ўчастка МаладзечнаГудагайдзяржмяжа. Завяршыць электрыфікацыю гэтага ўчастка плануецца ў 2017 годзе.

На працягу года на дарозе былі ўкаранёны новыя тэхналогіі і тэхнічныя распрацоўкі, накіраваныя на эканомію рэсурсаў і імпартазамяшчэнне. Да прыкладу, пачаты рамонтныя работы па новай тэхналогіі з ужываннем кладкі старогодных рэек, адноўленых пасля рамонту. Прымяненне гэтай тэхналогіі стала магчымым дзякуючы рэканструкцыі РСП-10 на станцыі Орша і выхаду на праектную магутнасць новай лініі. Дадзеная тэхналогія дазваляе павялічыць прапускную здольнасць за кошт павышэння хуткасцяў руху цягнікоў на асобных участках з 70 да 120 км/гадзіну.

У цэлым у 2016 годзе ўсімі відамі рамонтаў, у тым ліку і па новай тэхналогіі, было адрамантавана каля 500 км чыгуначных ліній.

На працягу года працягвалася работа па ўкараненні сучасных мікрапрацэсарных сістэм. На 88 км чыгуначных ліній праведзена замена рэлейнай аўтаблакіроўкі на мікрапрацэсарную. На 9 станцыях ажыцёўлена замена рэлейных сістэм электрычнай цэнтралізацыі на мікрапрацэсарныя з агульнай колькасцю 178 стрэлак.

У 2016 годзе на працоўных месцах вузлавых дыспетчараў на станцыях Маладзечна і Мінск была паспяхова ўкаранёна АС гід «Нёман», распрацоўкі Канструктарска-тэхнічнага цэнтра БЧ. Таксама ўведзена ў эксплуатацыю сістэма мікрапрацэсарнай цэнтралізацыі «Днепр» на станцыі Прыдзвінскага, завершана распрацоўка праграмна-тэхнічных модуляў і тэхнічных рашэнняў па ўвязцы з прыладамі СЦБ для выкарыстання ў складзе МПЦ «Днепр», што дазволіць на станцыях дарогі скараціць затраты на мадэрнізацыю сістэмы СЦБ і на іх абслугоўванне.

Сярод дасягненняў распрацоўка аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы кантролю захаванасці грузаў ў дарозе (АІС КСГ) як на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, так і ў перспектыве іншых чыгуначных адміністрацый. Новая распрацоўка была прадэманстравана на дзесятай юбілейнай міжнароднай спецыялізаванай выставе «Транспарт і лагістыка-2016». Работы па яе стварэнні дарога вядзе з адной з беларускіх кампаній.

Найважнейшым для беларускай магістралі з эканамічнага пункту гледжання заставалася далейшае развіццё грузавых перавозак. На працягу 2016 года чыгункай праводзілася актыўная работа па павышэнню прывабнасці чыгуначнага транспарту. Прымаліся меры па павышэнню хуткасці дастаўкі грузаў, удасканаленні ўзаемадзеяння з Дзяржаўным мытным камітэтам Рэспублікі Беларусь з мэтай скарачэння часу кантрольных аперацый на знешніх межах ЕАЭС, укараненню сучасных інфармацыйных тэхналогій «электроннай перавозкі».

Тут таксама можна прывесці канкрэтныя прыклады. За кошт паскоранай апрацоўкі цягнікоў па станцыі Орша, мінімізацыі стаянак на тэхнічных станцыях фактычная маршрутная хуткасць асобных кантэйнерных цягнікоў па Беларускай чыгунцы ад станцыі Краснае (дзяржмяжа з Расіяй) да Брэста дасягае 1400 км/суткі, час руху складае менш за 12 гадзін.

У 2016 годзе ў выніку ўдасканалення тэхналогіі нарматыў часу на апрацоўку кантэйнернага цягніка з перагрузілі на станцыі Брэст-Паўночны скарочаны да 9 гадзін з перагрузіць і да 6 гадзін без перегруза па станцыі Брэст-Усходні. Гэтая праца працягваецца і ў бліжэйшай перспектыве плануецца давесці нарматывы да 7 гадзін 45 хвілін з перагрузіць і да 4 гадзін 50 хвілін без перегруза на станцыях Брэсцкага чыгуначнага вузла.

На працягу года Беларускай чыгунцы ўдалося рэалізаваць яшчэ шэраг значных міжнародных праектаў. З 12 снежня Беларуская чыгунка і ААТ «РЖД» ажыцявілі поўны пераход на электронны дакументаабарот па перавозцы грузаў праз усе памежныя пераходы ў паведамленні БеларусьРасія (за выключэннем Калінінградскага напрамка). Цяпер пры арганізацыі гэтых перавозак выкарыстоўваюцца электронныя накладныя СМГС, падпісаныя электронным лічбавым подпісам (ЭЛП).

Другой значнай падзеяй можна лічыць тое, што чыгуначныя адміністрацыі Беларусі, Расіі і Літвы ўкаранілі электронны дакументаабарот пры арганізацыі транзітных перавозак парожніх прыватных вагонаў ў паведамленні РасіяБеларусьЛітваРасія (Калінінградская вобласць).

Прычым пры ўкараненні інавацыйных тэхналогій у працэсы грузаперавозак як унутры рэспублікі, так і ў міжнародных зносінах, Беларуская чыгунка выкарыстоўвае ўласныя тэхнічныя, тэхналагічныя і арганізацыйныя распрацоўкі. Тэхнічную аснову прымянення электронных юрыдычна значных дакументаў у перавозачнай дзейнасці складае спецыялізаваная інфармацыйная сістэма «Электронная перавозка», распрацаваная і эксплуатуе Цэнтрам абароны інфармацыі БЧ.

Беларуская чыгунка надавала падвышаную ўвагу кантэйнернага бізнэсу як найбольш дынамічна развіваецца кірунку чыгуначных перавозак. Станоўчым вынікам працы з'яўляецца стабільны рост колькасці рэгулярных грузавых кантэйнерных цягнікоў, якія курсуюць паміж Кітаем і Заходняй Еўропай. За 10 месяцаў 2016 года ў паведамленні КітайЕСКітай перавезена больш 106 тыс. кантэйнераў у ДФЭ, што перавысіла аналагічны ўзровень 2015 года ў 2,5 разы.

У маі бягучага года на станцыі Калядзічы беларускія чыгуначнікі сустракалі першы грузавы кітайскі цягнік з кантэйнерамі для індустрыяльнага парку «Вялікі камень» і прапанавалі аптымальны лагістычны маршрут руху тавараў у індустрыяльны парк.

Прадпрыемства «БТЛЦ» Беларускай чыгункі стала аказваць новую паслугу па перавозцы скорапсавальных грузаў у рэфкантэйнерах, прычым у некалькіх варыянтах, як адзінкавымі, так і ў 40-футавыя рэфкантэйнерах арганізаванымі рэфсцэпамі з падтрыманнем тэмпературнага рэжыму.

У 2016 годзе была працягнутая практыка правядзення круглых сталоў з прэзентацыяй сваіх магчымасцяў і транзітнага патэнцыялу Рэспублікі Беларусь за мяжой. Дадзеныя мерапрыемствы прайшлі ў Калінінградзе і Маскве.

Беларуская чыгунка працягвала працу па абнаўленні цягавага і маторвагоннага рухомага саставу. Супрацоўнiцтва ў гэтай сферы ажыцяўлялася з кампаніямі Швейцарыі, Польшчы, Кітая, Чэхіі і Расіі.

У лютым у маторвагоннае дэпо Мінск пастаўлены другі сямівагонны электрацягнік ЭПМ вытворчасці швейцарскай кампаніі Stadler Bussnang AG. Сёння ён курсіруе паміж Мінскам і Гомелем. Прапрацоўваецца пытанне закупкі яшчэ 2-х сямівагонных электрацягнікоў ЭПМ.

У лакаматыўнае дэпо Мінск паступілі 4 трохвагонных дызель-цягніка ДП3 вытворчасці польскай кампаніі АТ «Песа Быдгашч».

У лакаматыўнае дэпо Баранавічы прыбыла 2 аднасекцыйных кітайскіх электравоза БКГ2 вытворчасці Датунскага электравозабудаўнічага завода. Да канца 2017 года плануецца пастаўка яшчэ 16 электравозаў БКГ2.

Зробленыя захады па мадэрнізацыі інфраструктуры і закупцы рухомага саставу дазволілі павысіць хуткасці руху пасажырскіх цягнікоў на асобных участках МінскГомель, МінскБрэст да 140 км / г, а на перагоне ЛяснаяДаманава напрамкі МінскБрэст да 160 км/г.

У 2016 годзе Беларуская чыгунка працягнула працу, накіраваную на павышэнне якасці абслугоўвання пасажыраў.

3 жніўня адбылося адкрыццё міжрэгіянальных пасажырскіх перавозак бізнес-класа электрацягніком ЭПМ InterCiti па кірунку ГомельМінск.

Пашырана сетка продажаў праязных дакументаў адкрыта чыгуначная каса ў горадзе Астраўцэ. Арганізавана інтэрмадальнага перавозка пасажыраў па маршруце МінскБрэстКамянец.

З 1 ліпеня ў саставе цягніка № 88/87 МінскРыга пачаў курсіраваць вагон з месцамі для сядзення. У верасні цягніка АТ «ПКП Інтэрсіці» па маршруце КракаўВаршаваГродна. У снежні ў першы рэйс адправіўся цягнік № 14/13 «Стрыж» па маршруце МаскваБерлін».

Прадоўжана практыка па прызначэнні дадатковых цягнікоў у рамках рэспубліканскіх і міжнародных святаў і фестываляў, такіх як «Александрыя збірае сяброў», на час правядзення фестывалю «Славянскі базар у Віцебску». Былі арганізаваны спецыяльныя маршруты турыстычных цягнікоў у маёнтак Дзеда Мароза ў Нацыянальным парку «Белавежская пушча».

Актыўна развіваліся інфармацыйныя тэхналогіі. І як вынік рост продажу білетаў праз Інтэрнэт. У ліпені ўкаранёна афармленне праязных дакументаў праз Інтэрнэт з краінамі далёкага замежжа. А ў снежні яшчэ адна новая паслуга магчымасць аформіць праязныя дакументы па электронных праязных дакументах з электроннай рэгістрацыяй у Рэспубліку Польшча ў прычапной групе вагонаў МінскВаршава, што дазваляе выключыць абавязковае афармленне праязных дакументаў у касах.

Таксама ў сістэме продажу з мая бягучага года пашыраны функцыі паказу графічных схем вагонаў з магчымасцю выбару месцаў на схеме пры куплі білетаў на сайце (для купэйных, плацкартных вагонаў і вагонаў СВ).

Для людзей з абмежаванымі магчымасцямі прадастаўлена паслуга, якая дазваляе аформіць дыстанцыйную заяўку на ўключэнне ў састаў цягніка спецыяльна абсталяванага вагона для перавозкі інвалідаў-калясачнікаў.

Шэраг важных падзей адбыўся і ў сацыяльнай сферы.

У ліпені бягучага года на Беларускай чыгунцы адбылася Устаноўчая канферэнцыя і была створана Аб'яднаная галіновая прафсаюзная арганізацыя чыгуначнікаў і транспартных будаўнікоў Беларускага прафесійнага саюза работнікаў транспарту і камунікацый. На базе санаторна-аздараўленчых падраздзяленняў у поўную сілу пачалі функцыянаваць кабінеты ультрагукавой і функцыянальнай дыягностыкі, вынікі даследаванняў якіх прымаюцца усімі ўстановамі аховы здароўя. У 2016 годзе калектыў Беларускай чыгункі годна адзначыў 80-годдзе фізкультурна-спартыўнага руху чыгуначнікаў і галіновай газеты «Чыгуначнік Беларусі».

Было арганізавана і праведзена больш за дзесяць фестываляў і конкурсаў у рамках мерапрыемстваў Года культуры, абвешчанага ў Рэспубліцы Беларусь ў 2016 годзе. На высокім узроўні ў Віцебску прайшоў Чацвёрты злёт машыністаў Беларускай чыгункі.

На Беларускай чыгунцы маюцца ўсе ўмовы не толькі для эфектыўнай працы, але і для годнага заахвочвання работнікаў.

Толькі за 2016 год усімі відамі узнагарод адзначана 1795 лепшых прадстаўнікоў калектыву дарогі.

У 2017 годзе Беларуская чыгунка адзначыць 155-годдзе. І галоўным падарункам будуць, вядома, вытворчыя дасягненні працоўнага калектыву. Менавіта вынікі працы выклікаюць павагу да чыгуначнікаў з боку грамадства і дзяржавы, павышаюць аўтарытэт і прэстыж дарогі ў дзелавых і міжнародных колах.

Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ

Тэгі: 154 гады
Да спісу навін за 2016 год