Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Брэсцкаму чыгуначнаму вакзалу — 130 гадоў

23 мая 2016

28 мая вакзал станцыі Брэст-Цэнтральны адзначыць 130-ы дзень нараджэння. У рамках свята прадугледжаны шэраг мерапрыемстваў. Да прыкладу, 26—27 мая для вучняў «Брэсцкага дзяржаўнага каледжа чыгуначнага транспарту Беларускай чыгункі» і «Брэсцкага дзяржаўнага прафесійнага ліцэя чыгуначнага транспарту» будзе арганізавана экскурсія ў музей гісторыі вакзала, таксама адкрыта дошка гонару і праведзены конкурс «Лепшы па прафесіі» сярод касіраў білетных, прыемасдатчикаў грузу і багажу, дзяжурных памочнікаў начальніка вакзала. Акрамя таго, напярэдадні дня нараджэння вакзалу ў Культурна-спартыўным цэнтры (КСЦ) Брэсцкага аддзялення Беларускай чыгункі адбудзецца ўрачыстае мерапрыемства.

Чыгуначны вакзал Брэста адзін з найстарэйшых у Беларусі. Гэта ‑ вароты краіны ў Еўропу. Адкрыццё новага будынка вакзала адбылося на станцыі Брэст-Літоўскі 28 мая 1886 года. На мерапрыемства прыбыла царская сям'я на чале з Аляксандрам III.

 

Плошча вакзала ў той час складала больш за 4 тыс. кв метраў. Яго будынак, пабудаваны ў выглядзе «сярэднявечнага замка» з чатырма воданапорнымі вежамі, быў абсталяваны вадзяным ацяпленнем. У залах для пасажыраў 1-га і 2-га класаў падлогі былі паркетныя, для 3-га класа ‑ дашчаныя, у падсобных памяшканнях - асфальтавыя. Лічыцца, што гэта было адно з самых прыгожых будынкаў на чыгунках Расійскай імперыі.

Два гады праз на вакзале з'явілася электраасвятленне з 160 лямпачак, якога ў той час на вакзалах расійскіх чыгунак практычна нідзе не было. Аб вялікай значнасці аб'екта кажа і той факт, што ў тыя далёкія гады праз вакзал вынікалі бесперасадачныя вагоны далёкага накіравання з Еўропы на Далёкі Усход.

З тых часоў вакзал перажыў не адну маладосць і захоўвае мноства цікавых гістарычных фактаў. Падчас Першай сусветнай вайны больш за 60% будынка вакзала было разбурана. У 20-х гадах яго рэканструявалі ў стылях барока і класіцызму. Пазней Брэсцкі вакзал стаў адным з першых збудаванняў Беларусі, у сценах якога была арганізавана абарона ў першыя дні Другой сусветнай вайны.

З верасня 1939 года Брэсцкі вакзал стаў прымежным вакзалам Савецкага саюза. У 1945 годзе было прынята рашэнне пашырыць вакзальны комплекс. Заказчыкам будаўніцтва выступіла Беларуская чыгунка. Будаўнічыя работы былі выкананы ў 1953 1957 гадах. У абліцоўванні ўнутраных памяшканняў і фасадаў будынка былі ўжытыя каляровыя пароды мармуру і граніту, дастаўленыя з розных рэгіёнаў СССР.

З моманту заснавання Брэсцкага чыгуначнага вакзала яго наведвалі рускія і еўрапейскія манархі, кіраўнікі ўрадаў розных краін і высокапастаўленыя госці, знакамітыя пісьменнікі і артысты, скульптары і касманаўты.

У 2014 годзе на вакзале завяршыліся работы па рэалізацыі «інвестыцыйнага праекта рэканструкцыі комплексу вакзала пасажырскага станцыі Брэст-Цэнтральны», якія закранулі ўсе будынкі і памяшканні, інжынерныя камунікацыі, прылеглыя тэрыторыі і шляхавыя інфраструктуру. Максімальна быў захаваны гістарычнае аблічча вакзала, пры гэтым быў створаны сучасны ўзровень камфорту. З'явіліся добраўпарадкаваныя паркоўкі для легкавога транспарту, прасторны цэнтральны зала чакання на 240 пасадачных месцаў, зала памежнага кантролю і мытнага афармлення, зала павышанай камфортнасці, утульныя нумары адпачынку: ад эканом-класа да люксаў. Да паслуг пасажыраў - рэстаран, бар, бістро, цырульня і аптэка, аўтаматычныя і стацыянарныя камеры захоўвання, пункты аказання банкаўскіх і страхавых паслуг.

Добраўпарадкаваныя пероны, падземны пераход, які злучае Варшаўскі і Маскоўскі бакі, які абсталяваны пад'ёмнікамі для людзей з абмежаванымі магчымасцямі. Пляцоўку перад вакзалам упрыгожылі ліхтары, невялікія фантаны і скульптура дамы часоў Аляксандра III.

Сёння вакзал станцыі Брэст-Цэнтральны ўваходзіць у спіс помнікаў архітэктуры Рэспублікі Беларусь, з'яўляецца дзеючым «музеем мармуру пад адкрытым небам». Унікальнае збудаванне будынка вакзала гарманічна ўпісваецца ў стыль сучаснага горада.

У цяперашні час з перона вакзала адпраўляюцца 25 пар цягнікоў рэгіянальных ліній, 14 — міжрэгіянальных і 15 — міжнародных. У сярэднім кожны месяц яго паслугамі карыстаюцца каля 300 тыс. пасажыраў.

Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ

 

Да спісу навін за 2016 год