Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

Пытанні развіцця і ўдасканалення рынку транспартных паслуг, павышэння якасці абслугоўвання кліентаў абмеркавалі ўдзельнікі Міжнароднай канферэнцыі «Рынак чыгуначных паслуг: лагістыка, экспедзіраванне, тарыфы», якая прайшла ў Баранавічах 16—17 сакавіка

17 сакавіка 2016

Адкрыў сустрэчу першы намеснік Начальніка Беларускай чыгункі Ігар Сяргеевіч Шылаў. Ён распавёў прысутным, як ідуць справы з грузавымі перавозкамі на БЧ, якая работа праводзіцца для забеспячэння канкурэнтаздольнасці чыгуначнага транспарту на ўнутраным і знешнім рынках, а таксама адзначыў важкую ролю экспедытарскіх кампаній у працэсе арганізацыі перавозак грузаў па Беларускай чыгунцы (амаль 40% ад агульных аб'ёмаў перавозак ажыцяўляецца з удзелам экспедытараў).

У Міжнароднай канферэнцыі прынялі ўдзел больш за семдзесят прадстаўнікоў чыгуначных адміністрацый, транспартна-экспедытарскіх арганізацый, дзяржаўных органаў, еўрапейскіх чыгуначных перавозчыкаў, грузаўладальнікаў і уласнікаў вагонаў.

У цэнтры ўвагі ўдзельнікаў форуму былі такія тэмы, як прыцягненне грузапатокаў на чыгуначны транспарт, перспектывы ў арганізацыі транзітных перавозак і ўдасканаленне сістэмы кантролю іх фінансавай забяспечанасці, развіццё рынку міжнародных грузавых перавозак, выкарыстання інфраструктуры Беларускай чыгункі, удасканаленне нарматыўна-прававой базы і інфармацыйных тэхналогій, тарыфная палітыка.

 

Прадстаўнікі Беларускай чыгункі пазнаёмілі прысутных з сістэмай арганізацыі перавозачнага працэсу на БЧ, а таксама праінфармавалі аб выніках працы беларускай магістралі па перавозцы грузаў у міжнародных зносінах у мінулым годзе і на маркетынгавай стратэгіі 2016 году.

У мэтах прыцягнення дадатковых аб'ёмаў перавозак, пераарыентацыі грузапатокаў з альтэрнатыўных відаў транспарту Беларускай чыгункай праводзіцца паслядоўная мэтанакіраваная праца з буйнымі грузаўладальнікамі краіны ААТ «Беларуськалій», ААТ «Нафтан» і ААТ «Мазырскі НПЗ», ААТ «БМЗ» і інш. Яе вынікам стала павелічэнне пагрузкі на экспарт у 2015 годзе да ўзроўню 45,5 млн т, або 107,3% да 2014 года.

Акрамя таго, у сваіх выступах беларускія чыгуначнікі закранулі пытанні тарыфнай палітыкі і ўмоў дарогі пры арганізацыі перавозак грузаў, развіцця транспартна-лагістычнай дзейнасці на аддзяленнях Беларускай чыгункі.

Была нададзена ўвага ўдасканаленню нарматыўна-прававой базы, інфарматызацыі грузавых чыгуначных перавозак, павышэнню якасці транспартнага абслугоўвання кантэйнерных цягнікоў Кітай‑Еўропа‑Кітай за кошт распрацоўкі і ўкаранення інавацыйных сродкаў і тэхналогій.

Адбылася прэзентацыя магчымасцеў АС «Электронная перавозка» і вэб-сэрвісу «Асабісты кабінет», як эксплуатуючыхся, так і перспектыўных версій.

Распрацаваная спецыялістамі БЧ АС «Электронная перавозка», дазваляе выдалена, са свайго працоўнага месца, здзяйсняць ў «Асабістым кабінеце» ўсе неабходныя аперацыі па падрыхтоўцы, заключэнні дамоў з Цэнтрам абароны інфармацыі і іх выкананні. У рэжыме рэальнага часу «зведзены разам» экспедытар і прадстаўнікі Беларускай чыгункі. Дзеянні ўсіх карыстальнікаў квітуюцца з падпісаннем электронным лічбавым подпісам, усе прымененыя дакументы набываюць статус электронных юрыдычна значных. Немалаважным аспектам новай тэхналогіі з'яўляецца і тое, што распрацоўка, эксплуатацыя, тэхнічнае і тэхналагічнае суправаджэнне ўсіх яе элементаў ажыцяўляецца ўласнымі сіламі спецыялістаў БЧ.

Падчас канферэнцыі ўдзельнікі таксама змаглі азнаёміцца з транспартна-экспедыцыйнай дзейнасцю і магчымасцямі дзяржаўнага прадпрыемства «Белінтэртранс — транспартна-лагістычны цэнтр» Беларускай чыгункі на рынку транспартных паслуг краін АЭП і ЕС, прыняць ўдзел у дыскусіях па тэматыцы мерапрыемства.

даведачна:

Сёння Беларуская чыгунка — гэта сучасная транспартная сістэма працягласцю 5,5 тыс. кіламетраў. На БЧ працуе 366 станцый, з іх 225 ажыцяўляюць грузавыя аперацыі, 52 грузавых тэрмінала. Маецца 6 буйных прадпрыемстваў па тэрмінальнай апрацоўцы грузаў і 44 іх філіяла, якія знаходзяцца ў абласных цэнтрах і буйных гарадах рэспублікі. Грузавы парк налічвае больш за 32 тыс. вагонаў.

На долю чыгуначнага транспарту рэспублікі прыходзіцца 63% грузаабароту і 30% экспарту транспартных паслуг, доля у ВУП Беларусі складае 2,2%, падатковых паступленняў — 2%.

На працягу апошняга дзесяцігоддзя на тэрыторыі Беларусі сфарміраваны шэраг ўстойлівых чыгуначных кірункаў транзітных грузапатокаў: латвійскае, калінінградскі, літоўскае, Усход—Захад—Усход, Поўнач—Поўдзень—Поўнач.

Латвійскі кірунак для БЧ забяспечвае самыя вялікія аб'ёмы транзіту, у першую чаргу, за кошт перавозак расійскага каменнага вугалю з Кузбаса ў парты Вентспілс і Рыга, доля якога складае сёння амаль 80%.

БЧ з'яўляецца найважнейшым сувязным звяном у забеспячэнні эканамічных сувязеў Калінінградскай вобласці з іншымі рэгіёнамі Расіі.

Літоўскі кірунак працягвае заставацца для БЧ важным транзітным напрамкам.

У паведамленні Усход‑Захад‑Усход з краін Еўрапейскага саюза ў Расію і краіны Азіяцка-Ціхаакіянскага рэгіёну варта рознае абсталяванне, аўтатрактарная тэхніка, металаканструкцыі, хімічныя грузы і спажывецкія тавары.

У адваротным кірунку перавозяцца вугаль, нафтапрадукты і звадкаваныя газы, чорныя металы, ўгнаенні і іншыя грузы. Прычым у кірунку Усход‑Захад аб'ём перавазімых грузаў у 7 разоў больш, чым у адваротным.

У 2015 годзе аб'ём кантэйнерных перавозак у зносінах Кітай—Еўропа—Кітай дасягнуў амаль 60 тыс. кантэйнераў у ДФЭ (рост у 1,8 разы да 2014 года ці ў 16 разоў да 2011 года).

БЧ лічыць досыць перспектыўным транзітны кірунак у паведамленні Поўнач—Поўдзень—Поўнач (краіны Балтыйскага мора з Украінай, Малдовай і краінамі Паўднёва-Усходняй Еўропы, Чорнага і Міжземнага мора).

Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ

 

Да спісу навін за 2016 год