Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

Беларускай чыгунцы 27 снежня споўніцца 150 гадоў

22 снежня 2012

У Беларускай чыгункі багатая гісторыя, якая пачалася з будаўніцтва ў 1851 годзе ў рамках Санкт-Пецярбургска-Варшаўскай магістралі першага на беларускай зямлі чыгуначнага ўчастка Гродна — Парэчча. Рух на ім быў адкрыты 27 снежня 1862. Менавіта ў гэты дзень паравозны гудок, патрывожыў марозную цішыню пазаштатнага мястэчка Парэчча, апавясціўшы аб пачатку руху цягнікоў і стварэнні сеткі чыгунак на беларускай зямлі.

За паўтара стагоддзя беларуская магістраль прайшла вялікі і слаўны шлях. Набірала абароты чыгуначнае будаўніцтва — развівалася эканоміка краіны. Адкрываліся новыя чыгуначныя маршруты — і ў людзей з'яўлялася ўсё больш магчымасцяў падарожнічаць, мацнела сувязь паміж рэгіёнамі.

У сярэдзіне XIX стагоддзя пачатак чыгуначнага будаўніцтва на беларускай зямлі азнаменавала сабой новы этап у развіцці нашага грамадства. Чыгуначная галіна, стаўшы месцам засяроджвання навуковай думкі, тэхнічнай практыкі і вынаходніцкай ініцыятывы, пачала аказваць значны ўплыў не толькі на эканамічнае, але і на сацыяльнае развіццё краіны. З чыгункамі ў тым ліку было звязана стварэнне першых навучальных устаноў па падрыхтоўцы кваліфікаваных тэхнічных кадраў.

Сёння, як і 150 гадоў таму, беларуская магістраль па-ранейшаму з'яўляецца сімвалам прагрэсу, пастаяннага развіцця і руху наперад. Адкрываючы новую старонку ў сваёй гісторыі, Беларуская чыгунка аддае прыярытэт ўдасканаленню пасажырскіх перавозак, развіццю грузавых перавозак з улікам інтэграцыйных працэсаў у рамках Адзінай эканамічнай прасторы Беларусі, Расіі і Казахстана, укараненню інавацыйных тэхналогій ва ўсіх сферах сваёй ​​дзейнасці.

З юбілеем!

У 2012 годзе пад эгідай святкавання 150-годдзя на Беларускай чыгунцы прайшло больш за 100 мерапрыемстваў у вытворчай і сацыяльнай сферах. Да юбілею было прымеркавана адкрыццё новых цэхаў і ліній, прэзентацыя рухомага саставу, цыкл культурна-масавых і спартыўных мерапрыемстваў.

Аднымі з самых яркіх падзей адыходзячага года сталі: фестываль аматарскай мастацкай творчасці «З юбілеем, родная магістраль!», які прайшоў на ўсіх шасці аддзяленнях чыгункі, Урачысты вечар у Нацыянальным акадэмічным Вялікім тэатры оперы і балета Рэспублікі Беларусь; фестываль «Клуб вясёлых чыгуначнікаў".

У гэтым годзе адбыўся Другі злёт машыністаў Беларускай чыгункі.

На працягу года на аддзяленнях магістралі прайшло 18 прэс-тураў.

Беларускай чыгункай сумесна з Нацыянальным гістарычным музеем была арганізавана выстава, прысвечаная 150-годдзю чыгункі.

На працягу года чыгунка прыняла ўдзел у 8 міжнародных транспартных выставах, якія прайшлі ў Расіі, Казахстане, Латвіі, Літве, Украіне, Германіі, Францыі.

У 2012 годзе больш за 1,5 тыс. чыгуначнікаў былі адзначаны дзяржаўнымі і галіновымі ўзнагародамі.

На сучасным этапе

Сёння Беларуская чыгунка з'яўляецца важнейшай састаўляючай не толькі транспартнага комплексу, але і ўсёй эканомікі Беларусі. Магістраль — лідэр нацыянальнай сістэмы перавозак. Яе ўдзельная вага ў агульным аб'ёме грузаабароту рэспублікі складае больш за 70% і каля 40% - у агульным аб'ёме пасажыраабароту. Штогод чыгуначны транспарт у Беларусі перавозіць каля 100 млн. пасажыраў і 150 млн. тон грузаў.

Беларуская чыгунка — гэта 31 арганізацыя, якая мае статус юрыдычнай асобы. На магістралі працуе 86 тыс. чалавек. Гэта прадстаўнікі больш за 500 прафесій і пасад. Усе нашы дасягненні - вынік прафесіяналізму і ўпартай працы нашых супрацоўнікаў. Чыгуначнікі цэняць пераемнасць і вернасць традыцыям. На беларускай магістралі больш за 400 дынастый. Гэта 2015 чалавек, з якіх 730 працуюць і сёння.

Беларуская магістраль — гэта 503 станцыі і 573 прыпыначных пункта, 20 буйных вакзалаў. У гэтым годзе кожныя суткі чыгуначным транспартам у шлях адпраўлялася ў сярэднім 267 тыс. чалавек.

На Беларускай чыгунцы ў арганізацыі працэсу перавозак грузаў ўдзельнічаюць больш за 360 станцый. У іх лік ўваходзіць 9 сартавальных і 27 грузавых станцый. Сярэднясутачны аб'ём пагрузкі ў 2012 годзе складзе каля 244 тыс. тон. Пры гэтым кожная другая тона была адпраўлена на экспарт.

Беларуская чыгунка паспяхова развівае супрацоўніцтва з замежнымі чыгуначнымі адміністрацыямі - як на двухбаковай аснове, так і ў рамках міжнародных арганізацый па чыгуначнаму транспарту. Магістраль з'яўляецца членам Савета па чыгуначнаму транспарту дзяржаў-удзельніц Садружнасці, Арганізацыі супрацоўніцтва чыгунак, Міжнароднага Саюзачыгунак, Каардынацыйнага Савета па Транссібірскiх перавозках і шэрагу іншых арганізацыі.

Папярэднія вынікі 2012

Папярэднія вынікі работы Беларускай чыгункі ў 2012 годзе характарызуюцца стабільнасцю фінансавых вынікаў. Доля ўкладу магістралі ў ВУП Беларусі складзе па выніках года каля 2,3%. Чакаецца, што па выніках года будзе забяспечана рэнтабельная работа ўсіх арганізацый чыгункі.

Чакаецца, што аб'ём інвестыцый у асноўны капітал на Беларускай чыгунцы складзе ў 2012 годзе 6,1 трлн. рублёў, што ў супараўнальных цэнах перасягне ўзровень 2011 года на 17,1%. У тым ліку на набыццё рухомага саставу ў бягучым годзе будзе накіравана 3,7 трлн. рублёў уласных і запазычаных сродкаў.

Па папярэдніх дадзеных, у 2012 годзе па Беларускай чыгунцы ва ўсіх відах зносiн будзе перавезена 100,5 млн. пасажыраў, што перавысіць ўзровень аналагічнага перыяду 2011 года на 13%. У тым ліку ў міжрэгіянальныз зносiнах аб'ём перавозак ўзрасце на 35%, а ў рэгіянальным — на 11,1% да ўзроўню 2011 года.

У бягучым годзе на Беларускай чыгунцы вялася актыўная праца па рэалізацыі інвестыцыйных праектаў па электрыфікацыі чыгуначных ліній, абнаўленню рухомага саставу, мадэрнізацыі інфраструктуры. На магістралі з'явіўся шэраг новых вытворчых магутнасцяў, заснаваных на сучасных тэхналогіях і абсталяванні. Толькі ў снежні 2012 года запушчана лінія па зборцы рэйкашпальнай рашоткі на базе ЭРУП «Вопытная пуцявая машынная станцыя № 115» на станцыі Баранавічы, а ў Баранавіцкім вагонам дэпо ўведзены аўтаматызаваны тэхналагічны комплекс па рамонту колавых пар.

Электрыфікацыя

Адным з найважнейшых інвестыцыйных праектаў, якія ў цяперашні час рэалізуе Беларуская чыгунка, з'яўляецца электрыфікацыя чыгуначных ліній у рамках IX агульнаеўрапейскага транспартнага калідора. Дзяржаўнай праграмай развіцця чыгуначнага транспарту Рэспублікі Беларусь на 2011-2015 гады прадугледжана электрыфікацыя участкаў Гомель-Жлобін-Асіповічы і Жлобін-Калінкавічы, Маладзечна-Гудагай-дзяржмяжа, а таксама абходаў г. Мінска Калодзішчы-Шабаны і Гатава-Міханавічы. Агульная працягласць участкаў, запланаваных да электрыфікацыі, складзе 387 км. Гэта дазволіць давесці долю электрыфікаваных чыгуначных ліній на беларускай магістралі да 23%.

У 2013 годзе плануецца завяршыць будаўнічыя работы па электрыфікацыі ўчастку Асіповічы-Жлобін, а таксама пачаць будаўніцтва прылад электрыфікацыі на ўчастку Жлобін-Гомель.

У снежні гэтага года паміж Беларускай чыгункай і Кампаніяй па экспарту і імпарту электраабсталявання Кітая падпісаны дагавор на выкананне работ па электирфикации ўчастка Жлобін-Гомель.

Сумесна з АТ «Літоўскія чыгункі" будзе рэалізаваны праект па электрыфікацыі напрамка Маладзечна — Гудагай — дзяржмяжа — Кяна — Н. Вільня. Беларуская чыгунка плануе пачаць працу па электрыфікацыі напрамка Маладзечна — Гудагай — дзяржграніца ў 2013 годзе і завяршыць у 2014 годзе.

На далейшую перспектыву Беларускай чыгункай сумесна з расійскай і латвійскай чыгункамі прапрацоўваюцца пытанні супрацоўніцтва ў галіне электрыфікацыі напрамка Смаленск — Віцебск — Даўгаўпілс.

Рэалізуючы праекты па электрыфікацыі, Беларуская чыгунка прымяняе самае сучаснае, найбольш надзейнае і бяспечнае абсталяванне. Напрыклад, ўкараненне найноўшых сістэм кіравання, дыягностыкі і аддаленага маніторынгу стану абсталявання ў найбліжэйшай будучыні дазволіць забяспечыць працу цягавых падстанцый без абслуговага персаналу.

Яшчэ адна навіна электрыфікацыі - выкарыстанне сучаснай кантактнай падвескі. Гэта адна з умоў павелічэння хуткасці руху цягнікоў да 160 кіламетраў у гадзіну. Больш за тое, укараненне новых тэхналогій зніжае эксплуатацыйныя выдаткі і падаўжае тэрмін эксплуатацыі кантактнай сеткі.

У далейшым беларуская магістраль ставіць перад сабой задачу электрыфікаваныя да 200 км чыгуначных ліній штогод.

Абнаўленне рухомага саставу

У снежні бягучага года Беларуская чыгунка заключыла кантракт са швейцарскай кампаніяй Stadler Bussnang AG на пастаўку ў 2013-2014 гадах 6 электрацягнікоў FLIRT для рэгіянальных ліній.

Плануецца, што 4 электрацягніка паступяць на беларускую магістраль ў 2013 годзе, і 2 электрацягніка — у 2014 годзе. Новыя цягнікі будуць адрознівацца павышанай камфортнасцю і змяшчальнасцю. У складзе новага электрацягніка прадугледжана 5 вагонаў. Для зручнасці пасажыраў сядзення будуць размешчаны адзін за адным, а ў вагонах з'явяцца дадатковыя паліцы для ручной паклажы і багажу.

У 2013 годзе для эксплуатацыі на рэгіянальных лініях таксама плануецца набыць два одновагонных дызель-цягніка ДП1 і два трехвагонных дызель-цягніка.

З мэтай развіцця грузавых перавозак у 2013 годзе дарога плануе закупіць 6 грузавых электравозаў БКГ1. Усяго ў 2012-2013 гадах будзе набыта 12 такіх электравозаў агульным коштам 99,8 млн. долараў.

Будзе прадоўжана рэалізацыя праекта па вырабу ў лакаматыўным дэпо Ліда манеўровых цеплавозаў серый ТМЭ-1 і ТМЭ-2 па тэхналогіі чэшскай кампаніі «CZ LOKO». Пачынаючы з 2011 года па цяперашні час выраблена 22 цеплавозы. У 2013 годзе плануецца вырабіць 14 манеўровых цеплавозаў ТМЭ-1.

У развіццё дадзенай работы Беларускай чыгункай распрацаваны праект па стварэнню двухвоснага манеўровага цеплавоза ТМЭ3. У 2013 годзе плануецца вырабіць 8 такіх цеплавозаў.

У 2013 годзе чыгунка таксама плануе закупіць 45 пасажырскіх вагонаў (10 купэйных і 35 плацкартных) і 2 тыс. грузавых вагонаў.

У 2012 годзе магістраллю, у прыватнасці, былі набыты 6 двухсекцыйных грузавых электравозаў БКГ1, вырабленых Датунскiм электравозабудаўнічым заводам; 5 сучасных электрацягнікоў швейцарскай вытворчасці: 3 одновагонныя дызель-цягнікi ДП-1 (да канца года чакаецца пастаўка яшчэ аднаго такога дызель-цягніка); больш за 4 тысячы грузавых вагонаў і іншы рухомы састаў.

У адпаведнасці з Дзяржаўнай праграмай развіцця чыгуначнага транспарту Рэспублікі Беларусь на 2011-2015 гады, Беларуская чыгунка плануе набыць 30 грузавых і 24 пасажырскія электравозы, 8 пасажырскіх цеплавозаў, 6 манеўровых лакаматываў, 20 дызель-цягнікоў і 29 электрацягнікоў. Акрамя таго, прадугледжана набыццё 182 пасажырскія вагоны.

Развіццё пасажырскіх перавозак.

Беларуская магістраль працягвае планамерную працу, накіраваную на рэалізацыю Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 202 «Аб мерах па развіццю перавозак пасажыраў чыгуначным транспартам агульнага карыстання».

Той новы рухомы састаў, які сёння ўжо курсуе па беларускай магістралі, а таксама створаная інфраструктура і новыя прынцыпы абслугоўвання ўжо па заслугах ацэнены пасажырамі.

У рамках новага фармату пасажырскіх перавозак сёння па магістралі курсуюць цягнікі гарадскіх ліній на ўчастках Мінск — Беларусь (28 пар цягнікоў), Мінск-Рудзенск (4 пары); цягнікi рэгіянальных ліній бізнес — класа на участках Мінск-Баранавічы (4 пары), Баранавічы — Брэст (3 пары), Мінск-Орша (2 пары), а таксама аднавагонныя дызель-цягнікi эканом-класа па маршруце Калінкавічы-Славечна (5 пар), Васілевічы-Хойнікі (5 пар) і аднавагонныя дызель-цягнікi бізнес — класа па маршруце Крычаў - Орша (3 пары).

У 2013 годзе Беларуская чыгунка працягне актыўную працу па ўдасканаленню арганізацыі пасажырскіх перавозак. У тым ліку плануецца, што пасля завяршэння работ па электрыфікацыі электрацягніка рэгіянальных ліній пачнуць курсіраваць на ўчастку Мінск-Асіповічы-Бабруйск-Жлобін.

У 2013 годзе таксама плануецца стварыць інфраструктуру (пабудаваць падземныя і пешаходныя пераходы, уладкаваць новыя пасажырскія платформы з навесамі, новыя касавыя павільёны і інш) на маршруце цягнікоў гарадскіх ліній Мінск-Рудзенск. У 2012 годзе ў ходзе падрыхтоўкі інфраструктуры для арганізацыі руху цягнікоў гарадскіх ліній на гэтым напрамку Беларуская чыгунка прыступіла да рэканструкцыі прыпыначнага пункта Лошыца.

У далейшым з паступленнем новага матор-вагоннага рухомага саставу плануецца ўвод у абарачэнне цягнікоў міжрэгіянальных ліній бізнес-класа па маршрутах Мінск-Магілёў, Мінск-Гомель, а таксама Гомель-Магілёў і Магілёў-Віцебск. Пры гэтым плануецца скараціць час у шляху па ўказаных маршрутах да 3 гадзін.

Да 2015 года плануецца арганізаваць рух цягнікоў гарадскіх ліній па маршруце Мінск-Смалявічы.

Будзе прадоўжана рэалізацыя сумесных праектаў з замежнымі чыгуначнымі адміністрацыямі. У тым ліку ў 2013 годзе Беларуская і Літоўскія чыгункі плануюць скараціць час знаходжання пасажырскіх цягнікоў у шляху паміж Мінскам і Вільнюсам з 3 гадзін да 2,5 гадзін.

Таксама працягнецца сумесная праца з Расійскімі чыгункамі па арганізацыі хуткаснага руху Масква-Мінск-Берлін з ужываннем рухомага саставу кампаніі «Тальго». Рэалізацыя гэтага праекта прадугледжвае будаўніцтва на станцыі Брэст-Цэнтральны пераводнага ўстройства. Адпаведнае пагадненне паміж БЧ і РЖД падпісана ў лістападзе 2012 года.

Сёння асаблівая ўвага надаецца рэканструкцыі вакзальных комплексаў. У тым ліку вядзецца рэканструкцыя прыгранічных вакзальных комплексаў - у Брэсце і Гродна.

Беларуская чыгунка працягвае ўкараненне беспапяровых тэхналогій. У верасні 2012 года ў рэжыме доследнай эксплуатацыі была ўведзена паслуга электроннай рэгістрацыі пасажыраў на цягнікі, якія курсуюць ў межах тэрыторыі Беларусі з аплатай праязных дакументаў праз сетку Інтэрнэт па банкаўскіх пластыкавых картках.

Новая паслуга з кожным днём становіцца ўсё папулярней. Калі ў верасні за тыдзень у сярэднім афармлялася 110 электронных білетаў, то ў снежні больш чым у 23 разы больш — каля 2 300. Усяго ж, пачынаючы з верасня, было набыта больш за 18.000 білетаў з электроннай рэгістрацыяй.

У пачатку 2013 года Беларуская чыгунка плануе ўкараніць паслугу электроннай рэгістрацыі ў міжнародных зносінах пры аплаце праезду на фірменных цягніках, якія злучаюць гарады Беларусі з Масквой і Санкт-Пецярбургам, а таксама на цягніку Мінск-Рыга.

Таксама прапрацоўваецца пытанне пашырэння прымянення паслугі электроннай рэгістрацыі для праезду на ўсіх цягніках, якія курсуюць ў межах тэрыторыі Беларусі. У цяперашні час пасажыры могуць купіць білеты з электроннай рэгістрацыяй на цягнікі, якія курсуюць паміж Мінскам і ўсімі абласнымі цэнтрамі, Мінскам і Калінкавічы, а таксама паміж Магілёвам і Брэстам, Віцебскам і Брэстам, Віцебскам і Гродна, Баранавічамі і Калінкавічы (усяго 14 цягнікоў).

Электронная рэгістрацыя дазваляе значна эканоміць час, не афармляючы праязны дакумент у білетнай касе, і цалкам выключае магчымасць страты або пашкоджання праязнога дакумента. Пры пасадцы ў цягнік неабходна толькі прад'явіць дакумент, які сведчыць асобу, на падставе якога быў аформлены электронны білет.

Аплаціць куплю праязных дакументаў праз Інтэрнэт можна з выкарыстаннем сістэмы інтэрнэт-банкінгу любога банка Беларусі, а таксама пры дапамозе сістэм электронных грошай Easy Pay і WebMoney.

Акрамя таго, у цяперашні час Беларуская чыгунка праводзіць работу па падключэнню сэрвісу продажу праязных дакументаў на сайце www. poezd. rw.by да сістэмы інтэрнэт-эквайрынгу для забеспячэння магчымасці аплаты білетаў па банкаўскіх картках плацежных сістэм Visa International, MasterCard WordWide любога банка свету.

Электронная рэгістрацыя спыняецца за 1 гадзіну да адпраўлення цягніка з пачатковай станцыі маршруту яго руху.

У адзінай прасторы

Новыя перспектывы для развіцця перавозак грузаў па беларускай магістралі ў зносінах з Расіяй і Казахстанам адкрывае функцыянаванне Мытнага саюза Беларусі, Расіі і Казахстана (МС) і Адзінай эканамічнай прасторы (АЭП).

У 2011 годзе назіралася ўстойлівая тэндэнцыя росту аб'ёму грузаперавозак па Беларускай чыгунцы ў рамках АЭП, якая захавалася і ў бягучым годзе. У студзені-лістападзе па Беларускай чыгунцы ў зносінах з Расіяй і Казахстанам было перавезена 57,8 млн. тон грузаў, што перасягнула ўзровень аналагічнага перыяду 2011 года на 2,2%.

У рамках Адзінай эканамічнай прасторы падпісана і ратыфікавана Пагадненне аб рэгуляванні доступу да паслуг чыгуначнага транспарту, уключаючы асновы тарыфнай палітыкі. Пагадненнем прадугледжана уніфікацыя тарыфаў да 1 студзеня 2013 года ў кожным з дзяржаў-удзельніц АЭП. Такім чынам, з 1 студзеня наступнага года пры перавозках грузаў чыгуначным транспартам па тэрыторыі Беларусі, за выключэннем транзітных перавозак з трэціх краін у трэція краіны, якія не ўваходзяць у АЭП, будуць прымяняцца уніфікаваныя (адзіныя ва ўсіх відах зносiн) тарыфы. Пры гэтым у кожнай з краін АЭП будзе свой узровень уніфікаванага тарыфу.

У бягучым годзе Мінэканомікі сумесна з Беларускай чыгункай вялася планамерная работа па збліжэнню ўнутрырэспубліканскіх і міжнародных чыгуначных тарыфаў.

З мэтай фарміравання комплексных высокаканкурэнтных лагістычных паслуг, Беларуская чыгунка праводзіць актыўную працу па стварэнню разгалінаванай транспартна-лагістычнай сеткі, рэканструкцыі і мадэрнізацыі грузавых тэрміналаў. У тым ліку ідзе рэканструкцыя грузавых тэрміналаў станцыі Брэст-Паўночны, гарадскіх таварных станцый Калядзічы і Сцяпянка.

З мэтай павышэння транзітнай прывабнасці Беларуская чыгунка праводзіць актыўную працу па ўзмацненню прапускной і перапрацоўчай здольнасці участкаў і станцый, паскарэнню руху цягнікоў па тэрыторыі Беларусі.

Сігналізацыя і сувязь

Укараненне сучасных тэхналогій сігналізацыі і сувязі мінімізуе ўплыў чалавечага фактару на бяспеку чыгуначнага руху. Асноўным напрамкам развіцця сетак электрасувязі на Беларускай чыгунцы з'яўляецца пераход на лічбавыя сістэмы.

У 2012 годзе праведзена вялікая праца па замене паветраных ліній сувязі на кабельныя. На сённяшнi дзень паветраных ліній сувязі на чыгунцы засталося менш за 9% ад агульнай працягласці ўсіх ліній сувязі. У тым ліку ў 2012 годзе ўведзена ў эксплуатацыю 144 км валаконна-аптычных ліній сувязі (ВАЛС) на ўчастку Асіповічы — Жлобін.

Укараненне ВАЛС дазваляе больш аператыўна перадаваць інфармацыю аб перамяшчэнні як пасажырскіх, так і грузавых патокаў.

Для кіравання і кантролю сеткамі сувязі і перадачы дадзеных чыгункі ў Мінску створаны адзіны цэнтр кіравання (ЦК ССПД).

У 2013 годзе плануецца ўвесці ў эксплуатацыю 260 км ВАЛС на участках Калінкавічы-Мікашэвічы і Орша-Крычаў і пачаць будаўніцтва ВАЛС на участках Мінск-Маладзечна і Калінкавічы-Жлобін.

Перспектыўным кірункам развіцця сеткі радыёсувязі з'яўляецца ўкараненне на Беларускай чыгунцы цягніковай лічбавай радыёсувязі стандарту GSM-R. Тэхналогія GSM-R дазволіць арганізаваць каналы перадачы дадзеных з рухомага саставу і стацыянарных аб'ектаў і атрымліваць у рэжыме рэальнага часу тэлеметрычную інфармацыю з любога лакаматыва, станцыі або перагону. Распрацаваны праект будаўніцтва GSM-R на ўчастку Мінск-Маладзечна-Гудагай даўжынёй 157 км.

 

Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ

Тэгі:150-годдзе
Да спісу навін за 2012 год