Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

1 лютага на тэхніка-эканамічным савеце ў Мінску разгледзелі вынікі дзейнасці Беларускай чыгункі ў 2021 годзе, асноўныя напрамкі і задачы яе эканамічнага, вытворчага і сацыяльнага развіцця на 2022 год

02 лютага 2022

Вынікі дзейнасці Беларускай чыгункі ў 2021 годзе, асноўныя напрамкі і задачы яе эканамічнага, вытворчага і сацыяльнага развіцця на 2022 год былі разгледжаны 1 лютага на выніковым пасяджэнні тэхніка-эканамічнага савета БЧ, якое адбылося ва Упраўленні Беларускай чыгункі.

У мерапрыемстве прыняў удзел Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Аляксей Аўраменка, кіраўнікі і прадстаўнікі органаў дзяржаўнай улады і кіравання, службаў і арганізацый Беларускай чыгункі, галіновай прафсаюзнай арганізацыі, а таксама дзелавыя партнёры.

З асноўным дакладам па парадку дня выступіў Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў. Перш за ўсё ён падзякаваў калектыву  чыгункі за добрасумленную і адказную працу і праінфармаваў прысутных аб выніках работы чыгуначнага транспарту за 2021 год, пазначыў задачы на 2022 год, накіраваныя на павышэнне эфектыўнасці бізнес-працэсаў Беларускай чыгункі, стабілізацыю яе фінансава-эканамічнай дзейнасці.

Мінулы год быў няпростым і неардынарным для Беларускай чыгункі. Складаная эпідэміялагічная сітуацыя разам з уплывам знешнеэканамічных і палітычных фактараў запатрабавалі прыняцця аператыўных і часта нестандартных рашэнняў, накіраваных на выкананне пастаўленых задач па перавозцы грузаў і пасажыраў, адзначыў Уладзімір Міхайлавіч.

Разам з тым, у першы год рэалізацыі падпраграмы «Чыгуначны транспарт» Дзяржаўнай праграмы «Транспартны комплекс» на 2021–2025 гады калектыў чыгункі выканаў усе мэтавыя арыенціры.

Рэалізаваны шэраг інфраструктурных праектаў, працягнулася абнаўленне рухомага саставу, развіццё інфармацыйных тэхналогій.

У 2021 годзе грузаабарот пры заданні 101,0% склаў 104,9%, пасажыраабарот пры заданні 105,5% склаў 119,9%, экспарт транспартных паслуг пры заданні 103,0% ацэньваецца на ўзроўні 109,8% да 2020 года адпаведна.

У 2021 годзе таксама выкананы ўсе паказчыкі прагнозу сацыяльна-эканамічнага развіцця, даведзеныя Мінтрансам.

Аб'ём перавозак грузаў за 2021 год склаў 128,6 млн тон або 102,9% да 2020 года.

Грузаабарот вырас і склаў 44,5 млрд т-км. Рост грузаабароту забяспечаны за кошт нарошчвання аб'ёмаў у вывазе і транзітных зносінах.

Па выніках работы за 2021 год дасягнуты новыя пункты росту аб'ёмаў кантэйнерных перавозак. Адзнаку ў адзін мільён кантэйнераў у ДФЭ мы дасягнулі ўжо ў кастрычніку 2021 года.

У бягучым годзе перад кантэйнерным бізнес-блокам стаяць новыя задачы па павышэнні ўзроўню кантейнерызацыі пагрузкі прадукцыі нашых прадпрыемстваў пры пастаўках на знешнія рынкі збыту і забеспячэнні развіцця ўнутрырэспубліканскіх перавозак.

Неабходна забяспечыць далейшы ўпэўнены рост аб'ёмаў транзітных кантэйнерных перавозак, стварэнне новых праектаў, пашырэнне геаграфіі і маршрутаў руху. Варта адзначыць, што пяцігадовай праграмай сацыяльна-эканамічнага развіцця краіны прадугледжана павелічэнне чыгуначных кантэйнерных перавозак у зносінах Усход – Захад – Усход да 1 млн кантэйнераў у 20-футавым эквіваленце да канца 2025 года.

Важнейшым бізнес-блокам чыгункі з'яўляюцца пасажырскія перавозкі.

За мінулы год перавезена 61,4 млн чалавек, што склала 102,4% да 2020 года. Выкананне пасажыраабароту склалася на ўзроўні 120,0% да 2020 года або 4,5 млрд пас-км. Рост забяспечаны ў міжнародных (у 3,4 разы) і міжрэгіянальных (на 25%) зносінах.

Асноўны вектар дзейнасці пасажырскага комплексу ў 2021 годзе быў накіраваны на развіццё кліентаарыентаванага падыходу да абслугоўвання пасажыраў за кошт павышэння даступнасці і якасці паслуг, якія прадстаўляюцца, камфорту і бяспекі, павышэння хуткасцяў руху цягнікоў, развіцця сістэмы інфармацыйнага забеспячэння пасажыраў.

Нягледзячы на эпідэміялагічную сітуацыю, якая складаецца, арганізацыя пасажырскіх перавозак насіла пазітыўны дынамічны характар. Прыняты меры па аднаўленні міжнародных транспартных сувязяў рэгіёнаў рэспублікі ў зносінах з Масквой, Санкт-Пецярбургам, Адлер, Калінінградам і Мурманскам, рэалізаваны паспяховы двухбаковы праект дзённых хуткасных зносін паміж Мінскам і Масквой з выкарыстаннем маторвагоннага рухомага саставу «Ластаўка» ААТ «Расійскія чыгункі».

Узмацненне транспартных сувязяў рэгіёнаў рэспублікі забяспечана за кошт фарміравання вядомай лагістычнай схемы абслугоўвання пасажыраў цягнікамі сегмента бізнес-класа. Арганізавана курсіраванне трох пар цягнікоў гэтай катэгорыі ў зносінах Мінск – Магілёў, уведзены новы маршрут Мінск – Пінск. З 27 снежня 2021 года ў рэгулярных зносінах па маршруце Калінкавічы – Светлагорск – Жлобін – Мінск курсіруюць цягнікі рэгіянальных ліній бізнес-класа на электрычнай цязе.

У мэтах павышэння якасці абслугоўвання спажыўцоў працягвалася актыўная работа па развіцці каналаў самаабслугоўвання для афармлення праязных дакументаў як у пунктах іх продажу, так і праз сетку Інтэрнэт.

За 2021 год з выкарыстаннем электронных сэрвісаў на цягнікі з нумараванымі месцамі было аформлена больш за 3,7 млн электронных праязных дакументаў. Доля электронных праязных дакументаў склала 42,3%.

У 2022 годзе гэта работа будзе працягнута.

Набыта 6 адз. электрацягнікоў пяцівагоннай састаўнасціі.

У 2021 годзе рэалізаваны праекты «Электрыфікацыя участкаў Гомель – Жлобін – Асіповічы і Жлобін – Калінкавічы. 3-я чарга. Участак Жлобін – Калінкавічы, у выніку чаго доля электрыфікаваных чыгуначных пуцей склала 25% ад усёй працягласці чыгуначных пуцей Беларускай чыгункі.

Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў заклікаў калектыў чыгункі ў бягучым годзе забяспечыць безумоўнае выкананне даведзеных аб'ёмных паказчыкаў работы, а таксама прыняць вычарпальныя меры ў частцы павышэння эфектыўнасці выкарыстання асноўных фондаў, працоўных, матэрыяльных і фінансавых рэсурсаў, аптымізацыі выдаткаў, росту прадукцыйнасці працы, захавання фінансавай дысцыпліны.

Выступаючы перад удзельнікамі ТЭС Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Аляксей Аўраменка адзначыў, што ў дакладах былі дакладна расстаўлены акцэнты і пазначаны задачы, якія трэба вырашаць Беларускай чыгунцы па выкананні даведзеных паказчыкаў, развіцці інфраструктуры, абнаўленні рухомага саставу і забеспячэнні фінансавай устойлівасці.

Сумесна з грузаадпраўшчыкамі неабходна прымаць узгодненыя меры па павелічэнні аб'ёмаў перавозак грузаў, змене лагістыкі таварапатокаў з улікам знешнеэканамічных фактараў. Асаблівую ўвагу варта надаць аналізу грузапатокаў у напрамку Усход – Захад – Усход і далейшаму развіццю перавозак па гэтым напрамку.

Аляксей Аўраменка таксама даручыў у першым квартале бягучага года сфарміраваць новую мадэль кіравання паркам грузавых вагонаў, працягнуць работу па ўдасканаленні тарыфнай палітыкі з улікам балансу інтарэсаў Беларускай чыгункі і грузаадпраўшчыкаў.

Міністр акцэнтаваў увагу на прадаўженні далейшай работы па стварэнні нарматыўна-прававой базы, якая рэгулюе арганізацыю перавозкі пасажыраў чыгуначным транспартам у гарадскіх і рэгіянальных зносінах эканомкласа, на аснове дзяржаўнага заказу.

У завяршэнне свайго выступлення Аляксей Мікалаевіч пажадаў работнікам Беларускай чыгункі поспехаў у вырашэнні пастаўленых задач і далейшага развіцця.

Падводзячы вынікі пасяджэння ТЭС Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў падзякаваў усім удзельнікам за канструктыўны дыялог і ўзаемаразуменне.

Ён выказаў упэўненасць, што ў цяперашніх няпростых умовах работы калектыў чыгуначнікаў мабілізуе свае сілы, прафесійна і якасна выканае пастаўленыя дзяржавай задачы, упэўнена і годна падыдзе ў снежні 2022 года да юбілейнай даты – 160-годдзя Беларускай чыгункі.


Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ

Да спісу навін за 2022 год