Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Беларуская чыгунка прадставіла свой транспартна-лагістычны патэнцыял на Круглым стале ў Маскве

12 снежня 2019

Круглы стол «Транзітны патэнцыял Рэспублікі Беларусь у забеспячэнні перавозак расійскіх знешнегандлёвых грузаў чыгуначным транспартам» прайшоў 12 снежня на базе дзелавога і культурнага цэнтра Пасольства Рэспублікі Беларусь у Расійскай Федэрацыі.

У сустрэчы прынялі ўдзел: Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў, саветнік-пасланнік Пасольства Рэспублікі Беларусь у Расійскай Федэрацыі Уладзімір Сцяпук, намеснік Старшыні Дырэкцыі Савета па чыгуначным транспарце дзяржаў-удзельніц Садружнасці Сяргей Салажэнкін, намеснік начальніка Цэнтральнай дырэкцыі кіравання рухам - філіяла ААТ «РЖД» Анатоль Кужэль, намеснік начальніка Цэнтра фірмовага транспартнага абслугоўвання – філіяла ААТ «РЖД» Аляксандр Хацьянаў, прэзідэнт АТ «ОТЛК ЕРА» Аляксей Гром, кіраўнікі і спецыялісты арганізацый Беларускай чыгункі, прадстаўнікі расійскіх грузаадправіцеляў і грузаатрымальнікаў, экспедытараў, кампаній-аператараў рухомага саставу.

Вітаючы ўдзельнікаў сустрэчы, Начальнік Беларускай чыгункі падвёў кароткія вынікі працы магістралі у 2019 годзе, расказаў аб рэалізацыі інвестыцыйных праектаў – абнаўленні рухомага саставу, электрыфікацыі, рэканструкцыі тэрмінальнай інфраструктуры. Таксама Уладзімір Марозаў заклікаў удзельнікаў да прамога і адкрытага дыялогу, адзначыў, што толькі сумеснымі намаганнямі магчыма дамагчыся максімальнага эфекту.

Удзельнікі Круглага стала выступілі з дакладамі па асноўных стратэгічных напрамках развіцця перавозак па Беларускай чыгунцы ў 2020 годзе.

Сустрэчы ў Пасольстве Рэспублікі Беларусь у Маскве сталі традыцыйнай і эфектыўнай пляцоўкай для вызначэння умоў працы і пошуку агульных рашэнняў перад новым кантрактным годам.

На рынку чыгуначных паслуг прасторы каляі 1520 найважнейшым фактарам, які фарміруе грузавую базу для транзітных перавозак, з'яўляецца гандлёва-эканамічны патэнцыял Расійскай Федэрацыі. Для Беларускай чыгункі перавозкі грузаў у зносінах з Расійскай Федэрацыяй найбольш значныя, паколькі на іх долю прыпадае 87,9% выконваемых транзітных перавозак, 61,1% імпартных і 21,7% экспартных.

Па выніках працы за 10 месяцаў 2019 года перавозкі грузаў у зносінах з Расійскай Федэрацыяй склалі 48,0 млн тон грузаў або 82,4% да аналагічнага перыяду 2018 года, у тым ліку транзіт складае 29,2 млн тон або 80,2% да аналагічнага перыяду 2018 года, вываз у Расійскую Федэрацыю – 9,7 млн тон або 82,2% да аналагічнага перыяду 2018 года, увоз з Расійскай Федэрацыі – 9,1 млн тон або 90,4% да аналагічнага перыяду 2018 года.

Як адзначыў Уладзімір Марозаў, сёння БЧ працуе з кожным грузаадпраўшчыкам: «Вельмі важна працаваць па ўсіх катэгорыях наменклатуры грузаў. У гэтым ёсць патэнцыял, да прыкладу, мы прагназуем штогадовы рост да 10% кантэйнерных перавозак. Мы ўважліва працуем з кожным адпраўшчыкам Рэспублікі Беларусь – у нафтахімічнай галіне, па праектах у будаўнічай галіне, металургіі – заваёўваем сваю нішу перавозак, працуючы з грузаўладальнікамі».

Прыярытэтнай задачай Беларускай чыгункі для рэалізацыі транзітнага патэнцыялу і забеспячэння транзітнай прывабнасці Рэспублікі Беларусь з'яўляецца мадэрнізацыя чыгуначнай інфраструктуры ў рамках II і IX Міжнародных транспартных калідораў.

Развіццё беларускага ўчастка II Міжнароднага транспартнага калідора беларуская магістраль ажыццяўляе ў мэтах павелічэння хуткасці руху пасажырскіх і грузавых цягнікоў, пашырэння магчымасцяў чыгункі па апрацоўцы транзітных грузапатокаў, у тым ліку з улікам перспектыў рэалізацыі канцэпцыі «Эканамічны пояс Шаўковага шляху» і іншых праектаў, якія фарміруюць грузапатокі ў напрамку Усход–Захад–Усход. Беларуская чыгунка забяспечвае пропуск усіх наяўных грузапатокаў і валодае рэзервам прапускной здольнасці больш за 40% па ўсіх беларуска-польскіх пунктах пропуску.

Адзін з перспектыўных і найбольш актыўна растучых напрамкаў - кантэйнерныя перавозкі ў зносінах Азія–Еўропа–Азія, а таксама паміж Кітаем і Заходняй Еўропай. Беларуская чыгунка забяспечвае бесперашкоднае перасоўванне кантэйнерных цягнікоў праз тэрыторыю Рэспублікі Беларусь, працуе над павышэннем эфектыўнасці ўзаемадзеяння ўдзельнікаў перавозкі, павелічэннем уласных перагрузачных магчымасцяў.

Беларускай чыгункай праводзіцца актыўная праца з удзельнікамі рынку транспартных паслуг па арганізацыі і развіццю кантэйнерных перавозак у зносінах Кітай–Еўропа–Кітай. У цяперашні час кантэйнерныя цягнікі адпраўляюцца з 60 гарадоў Кітая ў напрамку 50 гарадоў 15 еўрапейскіх краін.

За 10 месяцаў 2019 года транзітам праз Рэспубліку Беларусь у зносінах Кітай–Еўропа–Кітай БЧ перавезена 270 тыс. кантэйнераў у ДФЭ або 103% да аналагічнага перыяду 2018 года. Асноўная доля транзітных кантэйнерных перавозак у зносінах Усход–Захад–Усход ажыццяўляецца праз Брэсцкі чыгуначны вузел. Прыклад комплекснага развіцця Беларускай чыгункі і гарманізацыі тэхналагічнага працэсу з суседнімі чыгуначнымі адміністрацыямі – кантэйнерны тэрмінал станцыі Брэст-Паўночны. Пасля завяршэння яго мадэрнізацыі ў жніўні 2019 года новая інфраструктура тэрмінальнага комплексу дазваляе апрацоўваць каля 1 млн кантэйнераў у ДФЭ у год з прадастаўленнем бізнес-супольнасці паслуг па захоўванні, кансалідацыі кантэйнераў i своечасовай тэрмінальнай апрацоўцы.

15 лістапада 2019 г. з Брэста адпраўлены юбілейны кантэйнерны цягнік у зносінах Еўропа–Кітай праз расійска-кітайскі пагранпераход Забайкальск/Манчжурыя. Дадзены праект сумесна з Беларускай чыгункай і ААТ «РЖД» рэалізуе расійская кампанія ПАТ «Транскантэйнер».

На БЧ адкрыты і гатовы да працы і іншыя памежныя пераходы. Да прыкладу, грузавы тэрмінал на станцыі Брузгі. Цікавасць да развіцця кантэйнерных перавозак праз памежны пераход Брузгі–Кузніца-Беластоцкая праяўляюць прадстаўнікі бізнесу Германіі і шэраг буйных кампаній плануе зрабіць яго базавым.

Пагранічны пераход Свіслач–Семянуўка таксама перспектыўны для развіцця і арганізацыі сумесных з польскімі перавозчыкамі новых праектаў кантэйнерных перавозак.

Поўны комплекс паслуг па прапрацоўцы маршрутаў і арганізацыі перавозак грузаў у кантэйнерах ажыццяўляе дзяржаўнае прадпрыемства «БТЛЦ» – афіцыйны экспедытар Беларускай чыгункі.

У краінах Еўропы ад БЧ комплексныя паслугі па арганізацыі грузавых перавозак прадастаўляе ТАА «Белінтэртранс – Германія». Кампанія аб'ядноўвае ў адзіны лагістычны ланцужок мноства аперацый на шляху руху грузаў ад адпраўшчыка да атрымальніка і ўзаемадзейнічае з кліентам па прынцыпе «аднаго акна», так як у яе адкрыты прадстаўніцтвы ў Польшчы, Кітаі і Турцыі і працуе з найбуйнейшымі удзельнікамі міжнароднага транспартна-лагістычнага бізнесу. Для развіцця сэрвісу «1520 + 1435» у гэтым годзе створаны чыгуначны перавозчык «EurasianRailwayCarrier», які забяспечвае дастаўку грузаў па еўрапейскай часткі маршруту па каляе 1435 мм.

Стварэнне ўласнага чыгуначнага перавозчыка дае магчымасць нашым кліентам пашырыць геаграфію бізнесу, атрымаць поўны комплекс паслуг, палепшыць якасць планавання і кантролю пры арганізацыі перавозак у напрамку Усход-Захад-Усход, а таксама на еўрапейскай тэрыторыі. Паводле ацэнак спецыялістаў, развіццё гэтага кірунку дазволіць скараціць амаль удвая транзітны час перавозкі на заходнім кірунку і арганізаваць рух цягнікоў на беларуска-польскай мяжы дакладна па графіку.

Беларуская чыгунка праводзіць гнуткую, стабільную тарыфную палітыку, аператыўна рэагуючы на змены кан'юнктуры транспартнага рынку. Пры гэтым найважнейшай умовай з'яўляецца забеспячэнне балансаў інтарэсаў перавозчыка і карыстальніка яе паслуг.

Развіваецца супрацоўніцтва і ў галіне арганізацыі пасажырскіх перавозак. У зносінах з ААТ «РЖД» графікам на 2019/2020 гады прадугледжана курсіраванне 22 пар цягнікоў фарміравання Беларускай чыгункі. У міжнародных перавозках Беларускай чыгункі парадку 69% аб'ёму прыпадае на Расійскую Федэрацыю. За 11 месяцаў 2019 года ў зносінах БЧ-РЖД-БЧ (увоз, вываз) перавезена 1932,3 тыс. пасажыраў, што склала 100,7% да аналагічнага перыяду 2018 года (плюс 14,0 тыс. пасажыраў). Асноўны пасажырапаток у зносінах з Расійскай Федэрацыяй сфарміраваны ў напрамку Масквы (больш за 61%) і Санкт-Пецярбурга (больш за 20%). Транзітнымі цягнікамі фарміравання ААТ «РЖД» праз Беларускую чыгунку за 11 месяцаў 2019 года перавезена 557 тысяч пасажыраў, гэта на 2,8% больш, чым за аналагічны перыяд 2018 года.

Таксама, як паведаміў Начальнік Беларускай чыгункі, у сапраўдны момант створана рабочая група з удзелам спецыялістаў БЧ і ААТ «РЖД» для ўкаранення па маршруце Мінск–Масква паскораных прамых дзённых пасажырскіх зносін. «У сапраўдны момант ідзе прапрацоўка гэтага праекта. Стаіць задача, каб за 6 гадзiн, днём у камфартабельных умовах пасажыры маглі здзейсніць паездку паміж сталіцамі дзвюх дзяржаў», - сказаў Уладзімір Марозаў. Дадзены праект плануецца рэалізаваць да канца 2020 года.

Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ

Да спісу навін за 2019 год