Беларуская чыгунка завяршыла мадэрнізацыю кантэйнернага тэрмінала станцыі Брэст-Паўночны
11 верасня 2019
Для БЧ гэты праект з'яўляецца адным з стратэгічных ў сферы развіцця тэрмінальнай інфраструктуры з улікам узрастаючых аб'ёмаў перавозак і адкрывае новыя перспектывы развіцця грузавых перавозак у зносінах Усход–Захад–Усход.
Рэалізацыя праекта была пачата ў 2018 годзе і праводзілася ў адпаведнасці з Рэспубліканскай праграмай развіцця лагістычнай сістэмы і транзітнага патэнцыялу да 2020 года.
У рамках рэалізацыі праекта праведзены работы па пераўладкаванні чыгуначных пуцей, павелічэнню франтоў перегруза і захоўвання кантэйнераў, устаноўлена сучаснае кранавае абсталяванне, высокапрадукцыйныя грузапад'ёмныя машыны (рычстакеры).
На пляцоўцы забяспечана магчымасць выканання тэхналагічных аперацый, а таксама арганізацыя работ па іх сартаванні, па напрамках руху і заяўках кліентаў.
Агульная плошча кантэйнернай пляцоўкі складае амаль 50 тысяч квадратных метраў, у тым ліку тэхналагічная пляцоўка для забеспячэння магчымасці пагрузкі/выгрузкі кантэйнераў з дапамогай сучасных рычстакераў – 1700 квадратных метраў.
У цяперашні час апрацоўка арганізаваных кантэйнерных цягнікоў у Брэсцкім чыгуначным вузле, якія курсіруюць ў зносінах Усход–Захад–Усход, на станцыях Брэст-Паўночны і Брэст-Усходні складае 8 гадзін 30 хвілін пры перагрузе і 5 гадзін без перегруза. Беларуская чыгунка працягне работу па ўдасканаленні тэхналогіі апрацоўкі арганізаваных кантэйнерных цягнікоў. За кошт павелічэння перагрузачных магутнасцяў і іх эфектыўнага выкарыстання будзе забяспечана далейшае скарачэнне часу іх апрацоўкі.
Гэтыя меры дазваляюць павялічыць сярэднедзённую перапрацоўчую здольнасць па перагрузу кантэйнераў у 1,5 разы, плошчы захоўвання кантэйнераў – у 2 разы, у выніку павысіцца прывабнасць і канкурэнтаздольнасць транспартнага калідора Усход–Захад–Усход праз Брэст.
Кантэйнерны тэрмінал станцыі Брэст-Паўночны – прыклад комплекснага развіцця Беларускай чыгункі і гарманізацыі тэхналагічнага працэсу з суседнімі чыгуначнымі адміністрацыямі. Новая інфраструктура тэрмінальнага комплексу дазваляе БЧ прадаставіць бізнес-супольнасці запатрабаваныя паслугі па захоўванні, кансалідацыі кантэйнераў і скарачэнні часу тэрмінальнай апрацоўкі.
Перадача грузаў у зносінах Кітай–Еўропа–Кітай транзітам праз Беларусь ажыццяўляецца па 3 пагранічных пераходах Брэст/Цярэспаль, Брузгі/Кузніца Беластоцкая і Свіслач/Семянуўка.
Сумарная прапускная здольнасць ўсіх беларуска-польскіх пагранічных пераходаў складае 50 пар грузавых цягнікоў у суткі. Беларуская чыгунка валодае рэзервам прапускной здольнасці на ўсіх беларуска-польскіх пагранічных пераходах.
На рэалізацыю праекта па развіццю кантэйнернага тэрмінала станцыі Брэст-Паўночны накіравана больш за 10 мільёнаў долараў ЗША.
Беларуская чыгунка актыўна інвесціруе ў абнаўленне рухомага саставу і мадэрнізацыю чыгуначнай інфраструктуры, уключаючы рэалізацыю праектаў па электрыфікацыі.
Так, за апошнія гады на рэалізацыю інвестыцыйных праектаў накіравана каля 3 мільярдаў долараў ЗША, з іх у развіццё транспартных маршрутаў, якія праходзяць па тэрыторыі Беларусі інвесціравана больш за 1 мільярд.
Фактар хуткасці, а таксама захаванасці і надзейнасці чыгуначнага транзіту праз Рэспубліку Беларусь – ключавыя складальнікі канкурэнтаздольнасці сэрвісаў Беларускай чыгункі ў сферы кантэйнерных перавозак, якія дазваляюць адкрываць перспектыўныя маршруты, прыцягваць новых кліентаў і павялічваць аб'ёмы перавозак.
За студзень–ліпень 2019 года транзітам праз Рэспубліку Беларусь у зносінах Кітай–Еўропа–Кітай БЧ перавезена 178,3 тыс. кантэйнераў у ДФЭ, або 107,1% да аналагічнага перыяду 2018 года.
Асаблівая ўвага БЧ надае арганізацыі і павелічэнню перегруза кантэйнераў на беларускім баку.
Як адзначыў намеснік начальніка службы грузавой работы і знешнеэканамічнай дзейнасці Упраўлення БЧ Вячаслаў Санжароўскі: «Больш за 80% грузаў у кантэйнерах, якія ідуць транзітам па Беларускай чыгунке ў Еўропу, апрацоўваюцца ў Брэсцкім чыгуначным вузле на кантэйнерных тэрмінале станцыі Брэст-Паўночны».
У кароткатэрміновай перспектыве прагназуецца дынаміка росту аб'ёмаў кантэйнерных перавозак. Да 2020 года ў кірунку Усход–Захад–Усход – больш за 500 тыс. кантэйнераў у ДФЭ, а да 2025 года -– за 1 млн кантэйнераў у ДФЭ у год.
Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ
Да спісу навін за 2019 год