2 лютага 2021 года Беларуская і Расійскія чыгункі падпісалі Пагадненне аб супрацоўніцтве
03 лютага 2021
Беларуская і Расійскія чыгункі падпісалі Пагадненне аб супрацоўніцтве пры арганізацыі руху цягнікоў, перадачы вагонаў, кантэйнераў і грузаў, выкарыстанні чыгуначнай інфраструктуры паміж перадатачнымі станцыямі. Подпісы пад дакументам паставілі Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў і генеральны дырэктар – старшыня праўлення ААТ «РЖД» Алег Белазёраў. Сустрэча прайшла ў анлайн-фармаце.
Неабходнасць заключэння дадзенага Пагаднення абумоўлена ўдасканаленнем міжнароднага заканадаўства ў сферы чыгуначных перавозак, асаблівасцямі яго прымянення пры арганізацыі перавозак паміж перадатачнымі станцыямі чыгунак Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі, а таксама далейшай цыфравізацыі перавозачнага працэсу.
У час сустрэчы Уладзімір Марозаў і Алег Белазёраў падвялі вынікі супрацоўніцтва чыгуначных кампаній у мінулым годзе і абмеркавалі напрамкі сумеснай работы на 2021 год.
У цяперашні час назіраецца дынамічнае развіццё кантэйнерных перавозак у зносінах Кітай–Еўропа–Кітай у рамках 7-баковага Пагаднення і праекта АТЛК (сумесны праект чыгунак Беларусі, Расіі і Казахстана па арганізацыі кантэйнерных перавозак на прасторы ЕАЭС). Арганізаваны новыя маршруты кантэйнерных цягнікоў не толькі праз беларуска-польскія памежныя пераходы і Калінінградскую вобласць, але і праз яе парты.
Генеральны дырэктар – старшыня праўлення ААТ «РЖД» Алег Белазёраў адзначыў ролю Беларускай чыгункі, як надзейнага партнёра ў развіцці транзітных перавозак па маршруце Кітай–Еўропа–Кітай. У 2020 годзе транзітам праз Беларусь у зносінах Кітай–Еўропа–Кітай перавезена больш за 550 тыс. кантэйнераў у ДФЭ. Рост склаў 60% да ўзроўню 2019 года.
Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў канстатаваў, што 2020 ы год быў напружаным для грузавога бізнесу. Нягледзячы на гэта, Беларуская чыгунка захавала на 2021 год тарыфы на транзітныя перавозкі на ўзроўні 2020 года.
Ён таксама звярнуў увагу на неабходнасць далейшай актывізацыі работы ў частцы пашырэння кантэйнерных маршрутаў, пераходу на цалкам беспапяровы юрыдычна значны дакументаабарот і стварэнне ўзорнага «лічбавага транспартнага калідора».
У частцы міжнародных пасажырскіх зносін Уладзімір Марозаў праінфармаваў пра гатоўнасць Беларускай чыгункі да аднаўлення курсіравання пасажырскіх цягнікоў паміж Рэспублікай Беларусь і Расійскай Федэрацыяй.
Падчас сустрэчы таксама было адзначана і пра гатоўнасць да запуску новага партнёрскага праекта Беларускай чыгункі і ААТ «РЖД» па арганізацыі дзённых хуткасных зносін паміж Мінскам і Масквой.
Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ