Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

29 студзеня на тэхніка-эканамічным савеце ў Мінску намецілі перспектыўныя напрамкі развіцця чыгуначнай галіны на 2021 год і наступны пяцігадовы перыяд

29 студзеня 2021

Вынікі работы Беларускай чыгункі ў 2020 годзе і за мінулую пяцігодку, а таксама задачы і перспектыўныя напрамкі развіцця чыгуначнай галіны на 2021–2025 гады былі разгледжаны 29 студзеня на выніковым пасяджэнні тэхніка-эканамічнага савета БЧ, якое адбылося ва Упраўленні Беларускай чыгункі.

У мерапрыемстве прыняў удзел Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Аляксей Аўраменка, кіраўнікі і прадстаўнікі органаў дзяржаўнай улады і кіравання, службаў і арганізацый Беларускай чыгункі, а таксама галіновай прафсаюзнай арганізацыі.

Асноўныя задачы, напрамкі і перспектывы развіцця Беларускай чыгункі ў 2021 годзе і на наступны пяцігадовы перыяд, а таксама вынікі дзейнасці беларускай магістралі ў 2016–2020 гадах былі агучаны ў дакладзе Начальніка Беларускай чыгункі Уладзіміра Марозава.

За 2016–2020 гады Беларускай чыгункай засвоена за 1,8 млрд. рублёў інвестыцый у асноўны капітал, у тым ліку на рэалізацыю мерапрыемстваў падпраграмы «Развіццё чыгуначнага транспарту Рэспублікі Беларусь» Дзяржаўнай праграмы развіцця транспартнага комплексу рэспублікі на 2016–2020 гады.

54% інвестыцый накіравана на абнаўленне рухомага саставу, 35% –  на капітальнае будаўніцтва.

Сярод рэалізаваных праектаў – адкрыццё рэгулярнага руху цягнікоў на электравознай цязе ў зносінах Гомель–Мінск–Гомель, Маладзечна–Гудагай – дзяржмяжа, Светлагорск–Жлобін–Мінск у рамках электрыфікацыі ўчастка Жлобін–Калінкавічы.

Увод у эксплуатацыю мікрапрацэсарнай цэнтралізацыі ў Жлобінскім чыгуначным вузле. Па аб'ёме выкананай работы – гэта адзін з найбуйнейшых праектаў на «прасторы 1520».

Знакавым этапам укаранення лічбавых тэхналогій у арганізацыю перавозачнага працэсу стала адкрыццё Цэнтра кіравання перавозкамі Беларускай чыгункі.

Праведзена мадэрнізацыя кантэйнернага тэрмінала станцыі Брэст-Паўночны, што дазволіла павялічыць яго сярэднедзённую перапрацоўчую здольнасць па перагрузу кантэйнераў у 1,5 разы, а плошчы захоўвання кантэйнераў – у 2 разы.

За 5 гадоў на чыгунку пастаўлены 18 грузавых аднасекцыйных электравозаў серыі БКГ2, набыта 2 адзінкі сучасных сямівагонных электрацягнікоў серыі ЭПМ для міжрэгіянальных ліній бізнес-класа.

Таксама за гэты перыяд паступіла 4 адзінкі сучасных дызель-цягнікоў серыі ДП3 і 6 адзінак серыі ДП6. Набыта больш за 3,3 тысячы грузавых і 50 пасажырскіх вагонаў.

У 2017–18 гадах БЧ удалося дасягнуць рэкордных за два дзесяцігоддзі аб'ёмаў пагрузкі і грузаабароту. Нягледзячы на ​​зніжэнне ў наступныя гады, у цэлым за пяцігодку пагрузка ўзрасла на 3,8%, што карэлюе з агульным ростам беларускай эканомікі і ВУП.

Аб'ём грузаабароту за 2016–2020 гады таксама вырас на 4%.

Аб'ём пагрузкі ў 2021 годзе прагназуецца на ўзроўні 85 млн. тон або 102% да 2020 года. Грузаабарот за кошт росту перавозак ва ўнутрырэспубліканскіх і экспартна-імпартных зносінах чакаецца ў аб'ёме не менш 42,8 млрд. т.км з тэмпам росту 101%.

Як адзначыў у сваім выступе Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў, рост аб'ёмаў павінен быць забяспечаны за кошт удасканалення маркетынгавай дзейнасці, правядзення канкурэнтаздольнай тарыфнай палітыкі, развіцця сістэмы транспартнага абслугоўвання, у тым ліку праз далейшую цыфравізацыю перавозак і пашырэнне вобласці прымянення электронных дакументаў.

Перспектыўным напрамкам па-ранейшаму з'яўляюцца кантэйнерныя перавозкі, рэалізацыя новых праектаў у гэтай сферы, а таксама пашырэнне геаграфіі і маршрутаў руху. У 2020 агульны аб'ём перавозак перавысіў 1 млн. кантэйнераў у ДФЭ. Больш чым на трэць узраслі перавозкі да 2019 года і ў 4 разы да 2015 года, прычым упэўнены рост дасягнуты ва ўсіх відах зносін. Былі створаны ўсе неабходныя ўмовы для нарошчвання экспартных паставак у кантэйнерах тавараў беларускіх вытворцаў.

Нягледзячы на ​​зніжэнне за пяцігодку транзітных перавозак грузаў на 9%, у 2020 годзе за кошт развіцця транспартна-лагістычных і экспедыцыйных паслуг БЧ удалося дасягнуць іх росту амаль на 40% да ўзроўню 2015 года. Задача на 2021 год – павялічыць гэты паказчык не менш чым на 3% да ўзроўню 2020 года.

Не менш важнай для Беларускай чыгункі задачай з'яўляецца павышэнне якасці забеспячэння патрэб у перавозках жыхароў і гасцей нашай краіны.

Эпідэміялагічная сітуацыя ў 2020 годзе аказала негатыўны ўплыў на работу пасажырскага комплексу.

Увядзенне абмежавальных мер на перамяшчэнне насельніцтва ў сувязі з распаўсюджваннем каронавіруснай інфекцыі прывяло да поўнага спынення курсіравання цягнікоў у міжнародных зносінах. Таксама працэсы, звязаныя з распаўсюджваннем інфекцыі, аказалі ўплыў на мабільнасць насельніцтва ў межах рэспублікі.

У выпадку паэтапнага зняцця абмежавальных мер на перамяшчэнне грамадзян у міжнародных зносінах з другога паўгоддзя, выкананне паказчыка «пасажыраабарот» у 2021 годзе прагназуецца на ўзроўні 4,5 млрд. пасс-км або 121,2% да ацэнкі 2020 года, у тым ліку ў межах рэспублікі – рост не менш 117,4% да ўзроўню 2020 года.

Па словах Уладзіміра Марозава для дасягнення пастаўленых мэтаў неабходна прадоўжыць работу па павышэнню кліентаарынтаванасці перавозак пасажыраў за кошт паскарэння руху цягнікоў у міжрэгіянальных зносінах, удасканаленні спосабаў рэалізацыі праязных дакументаў, павышэнню якасці абслугоўвання пасажыраў. Найважнейшым напрамкам паляпшэння якасці абслугоўвання пасажыраў з'яўляецца абнаўленне рухомага саставу. У 2021 годзе плануецца паступленне 6 адзінак электрацягнікоў міжрэгіянальных ліній бізнес-класа, якія будуць задзейнічаны на асноўных пасажыраутвараючых напрамках.

Начальнік Беларускай чыгункі заклікаў кіраўнікоў прадпрыемстваў галіны незалежна ад знешніх фактараў дамагацца пастаўленых мэтаў. «Важна гнутка і аператыўна рэагаваць на выклікі нашага часу. Толькі высокі прафесіяналізм, дысцыпліна, штодзённая работа і самааддача забяспечыць упэўнены рух наперад і развіццё чыгуначнай галіны краіны».

На пасяджэнні ТЭС былі агучаны і іншыя найважнейшыя перспектыўныя задачы, якія стаяць перад Беларускай чыгункай на 2021–2025 гады і, перш за ўсё, выкананне паказчыкаў сацыяльна-эканамічнага развіцця, даведзеных Мінтрансам, а таксама рэалізацыя палажэнняў падпраграмы «Чыгуначны транспарт» Дзяржаўнай праграмы «Транспартны комплекс» на 2021–25 гады.

У ходзе пасяджэння тэхніка-эканамічнага савета з дакладамі выступілі і кіраўнікі профільных службаў і прадпрыемстваў, якія падвялі вынікі работы сваёй дзейнасці і абазначылі перспектыўныя напрамкі на 2021 год і наступны пяцігадовы перыяд.

Ацэньваючы вынікі работы Беларускай чыгункі Міністр транспарту і камунікацый Аляксей Аўраменка запатрабаваў прыняць меры па забеспячэнню фінансавай устойлівасці чыгуначнай галіны, удасканаленні тарыфнай палітыкі, а таксама звярнуў увагу на выкананне ў 2021–2025 гадах мерапрыемстваў, пазначаных у праграмных дакументах. У прыватнасці, БЧ да 2023 неабходна завяршыць праект па развіцці пасажырскіх перавозак паміж горадам Мінскам і гарадамі-спадарожнікамі.

Таксама Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь акцэнтаваў увагу на неабходнасць працягу работы па далейшай аўтаматызацыі тэхналагічных працэсаў і лічбавай трансфармацыі Беларускай чыгункі. «Сёння гэта становіцца неабходнай умовай зніжэння выдаткаў і, як следства, павышэння канкурэнтаздольнасці паслуг», – рэзюмаваў Аляксей Аўраменка.

У канцы свайго выступу міністр транспарту Рэспублікі Беларусь выказаў упэўненасць, што працоўныя калектывы справяцца з любымі пастаўленымі перад галіной задачамі.

У заключным слове Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў падзякаваў работнікам магістралі за добрасумленную працу і разуменне тых выклікаў часу, з якім у 2020 годзе сутыкнулася магістраль. «Калектыў ва ўзаемадзеянні з прафсаюзнымі арганізацыямі годна пераадолеў гэты няпросты шлях, захаваўшы свой працоўны і вытворчы патэнцыял. Нам удалося забяспечыць сацыяльныя гарантыі па падтрымцы работнікаў галіны і ветэранаў вайны і працы. Прыярытэтам для нас заўсёды застаюцца бяспека руху, ахова працы і захаванне тэхналагічнай дысцыпліны. У 2021 годзе калектывам будуць прыняты ўсе неабходныя меры для дасягнення ўсіх пастаўленых задач».


Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ


Да спісу навін за 2021 год