Дэлегацыя Беларускай чыгункі прыме ўдзел у 68-м пасяджэнні Савета па чыгуначным транспарце дзяржаў-удзельніц Садружнасці
10 мая 2018
68 пасяджэнне Савета па чыгуначным транспарце дзяржаў-удзельніц Садружнасці пройдзе ў Бішкеку (Кыргызстан), 17—18 мая гэтага года.
У Бішкеку збяруцца члены Савета — кіраўнікі чыгуначных адміністрацый з Азербайджана, Арменіі, Беларусі, Казахстана, Кіргізіі, Малдовы, Расіі, Таджыкістана, Туркменістана, Узбекістана, Украіны. Таксама асацыяваныя члены Савета — кіраўнікі чыгуначных адміністрацый Балгарыі, Грузіі, Латвіі, Фінляндыі, у адпаведнасці з Палажэннем аб Савеце — кіраўнікі чыгуначных адміністрацый Літвы, Эстоніі і Старшыня Дырэкцыі Савета па чыгуначным транспарце дзяржаў-удзельніц Садружнасці. Назіральнікі пры Савеце — прадстаўнікі чыгуначнай адміністрацыі Ісламскай Рэспублікі Іран і Міжнароднай Канфедэрацыі прафсаюзаў чыгуначнікаў і транспартных будаўнікоў, прадстаўнік Выканаўчага камітэта СНД. Старшынстваваць на пасяджэнні будзе Старшыня Савета, генеральны дырэктар — старшыня праўлення адкрытага акцыянернага таварыства «Расійскія чыгункі» О.В.Белазёраў.
Дэлегацыю Беларускай чыгункі ўзначаліць Начальнік дарогі Уладзімір Марозаў.
Праграмай мерапрыемства прадугледжаны разгляд 12 пытанняў, сярод іх: аб выкананні рашэнняў шэсцьдзесят сёмага пасяджэння Савета і выніках эксплуатацыйнай работы сеткі чыгунак за 2017 год і першы квартал 2018 года. Аб выніках работы пасажырскага комплексу ў міжнародных зносінах за 2017 год і першы квартал 2018 года. Таксама аб нарматывах графіка руху цягнікоў на 2018/2019 год. Аб выніках перапісу кантэйнераў ў 2017 годзе і падрыхтоўцы да перапісу грузавых вагонаў у 2018 годзе, аб ходзе выканання рашэння Савета кіраўнікоў урадаў СНД ад 18 кастрычнiка 1996 года аб Канцэпцыі ўсталявання ўзгодненай тарыфнай палітыкі на чыгуначным транспарце дзяржаў-удзельніц СНД за 2017 год і шэраг іншых важных пытанняў.
Дзейнасць Савета праводзіць узгодненую палітыку ў галіне чыгуначнага транспарту па розных напрамках: сумесная эксплуатацыя рухомага саставу, фарміраванне агульнай тарыфнай палітыкі, развіццё і ўдасканаленне адзінай тэхналагічнай і інфармацыйнай прасторы, узгодненае развіццё інфраструктуры чыгунак.
Беларуская чыгунка прымае актыўны ўдзел у рабоце Савета. На сучасным этапе беларуская магістраль імкнецца максімальна спрасціць і паскорыць праходжанне транзітных грузаў па тэрыторыі краіны. Удасканальваюцца мытныя і памежныя працэдуры, укараняецца праграмнае забеспячэнне, якое дазваляе фармаваць электронны перавозачныя дакументы і весці электронны абмен дадзенымі паміж чыгункамі Беларусі, Польшчы, Украіны, Літвы, Латвіі і Расіі. Пры актыўным удзеле беларускіх спецыялістаў была распрацавана адзіная ўніфікаваная накладная Цім/СМГС, якая дазваляе ажыццяўляць перавозкі па адной накладной на ўсім шляху руху на прасторы «1520».
Асноўныя прыярытэты развіцця беларускай магістралі — мадэрнізацыя інфраструктуры, перш за ўсё, у рамках II-га і IX-га Агульнаеўрапейскіх транспартных калідораў, абнаўленне рухомага саставу, аптымізацыя кантролю перамяшчэння грузаў праз мяжу і скарачэнне тэрмінаў іх мытнага афармлення, укараненне сучасных інфармацыйных тэхналогій.
Беларуская чыгунка мае вялікі патэнцыял для забеспячэння і нарошчвання аб'ёмаў перавозак. Інфраструктура дарогі дазваляе штосутачна прымаць і адпраўляць па міждзяржаўных стыковых пунктах больш за 160 пар цягнікоў.
Асаблівая ўвага надаецца развіццю перавозак спецыялізаванымі кантэйнернымі цягнікамі. За кошт аптымізацыі тэхналогіі пропуску маршрутная хуткасць асобных кантэйнерных цягнікоў у рамках II-га Агульнаеўрапейскага транспартнага калідора дасягае 1400 км/суткі, што з'яўляецца адным з лепшых паказчыкаў на сеткі дарог краін СНД і Балтыі.
Асаблівая ўвага надаецца арганізацыі перавозак грузаў у напрамку Усход‑Захад‑Усход і ўзаемадзеянню з польскімі чыгункамі і ліцэнзаванымі перавозчыкамі па пытанні бесперашкоднага пропуску цягнікоў праз беларуска-польскую мяжу. За 2017 год цераз усе беларуска-польскія памежныя пераходы з удзелам усіх перавозчыкаў перавезена 12,4 млн тон грузаў (132,6% да 2016 года). За перыяд студзень‑красавік 2018 года перавезена 4233,8 тыс. тон грузаў (130,1% да аналагічнага перыяду мінулага года).
На найбуйнейшых грузавых станцыях створаны сучасныя транспартна-лагістычныя цэнтры, развіваюцца інфармацыйныя сэрвісы.
У 2017 годзе пачалася рэалізацыя інвестыцыйнага праекта па мадэрнізацыі станцыі Брэст-Паўночны. Гэта дасць магчымасць павысіць сярэднедзённую перапрацоўчую здольнасць станцыі па перапрацоўцы кантэйнераў, скараціць час на іх апрацоўку і паскорыць пропуск. Завяршыць усе работы плануецца да 2019 года. Развіваецца інфраструктура станцый Брузгі (памежны пераход Брузгі-Кузьніца Беластоцкая) і Свіслач (памежны пераход Свіслач—Семянуўка). Дадзеная работа накіравана на павышэнне перапрацоўчай здольнасці грузавых тэрміналаў для апрацоўкі і пропуску ўзрастаючых грузапатокаў ў напрамку Захад—Усход, Усход—Захад.
У рамках удзелу ў ініцыятыве Кітайскай Народнай Рэспублікі «Адзін пояс. Адзін шлях» БЧ праводзіць паслядоўную работу па арганізацыі кантэйнерных перавозак у зносінах з Кітаем, у першую чаргу з чыгуначнымі адміністрацыямі Расіі, Казахстана па стварэнні канкурэнтных тарыфных умоў, а таксама з АТ «АТЛК ЕРА», ПАТ «Транскантэйнер».
Устойліваму развіццю перавозак кантэйнернымі цягнікамі ў еўраазіяцкіх зносінах спрыяе Пагадненне, якое аб'ядноўвае намаганні чыгунак 7 краін: Беларусі, Германіі, Польшчы, Расіі, Казахстана, Манголіі і Кітая.
У канцы 2017—пачатку 2018 гадоў у рамках пашырэння геаграфіі перавозак і аптымальнага выкарыстання наяўнай прапускной здольнасці на беларуска-польскіх памежных пераходах БЧ арганізаваны новыя маршруты прытрымлівання кантэйнерных цягнікоў у зносінах Кітай—Еўропа—Кітай праз памежныя пераходы Брузгі—Кузніца Беластоцкая і Свіслач—Семянуўка.
Вялікае значэнне надаецца пераходу на электравозную цягу. У 2017 годзе БЧ завяршыла электрыфікацыю ўчастка Маладзечна—Гудагай—дзяржмяжа з Літоўскай Рэспублікай. Дадзены праект стаў завяршальным этапам электрыфікацыі беларускага ўчастка адгалінавання Агульнаеўрапейскага транспартнага калідора № IXВ (Гомель—Мінск—Вільнюс), які звязвае краіны Балтыі з Усходняй Еўропай. У перспектыве да 2020 года — электрыфікацыя ўчастка Жлобін—Калінкавічы—Барбараў.
Для павышэння якасці абслугоўвання пасажыраў мадэрнізуюцца вакзальныя комплексы, укараняюцца сучасныя інфармацыйныя тэхналогіі.
З кожным годам узрастае роля Беларускай чыгункі ў забеспячэнні перавозак грузаў паміж краінамі Еўропы і Азіі. Дарога з'яўляецца надзейным і стабільным партнёрам на рынку транспартных паслуг, працягвае паступовае развіццё і рэалізацыю новых сумесных праектаў з іншымі чыгуначнымі адміністрацыямі.
Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ
Да спісу навін за 2018 год