Беларуская чыгунка прымае ўдзел у III Пасяджэнні Беларуска-Літоўскай Рабочай групы, якое праходзіць у Вільнюсе 20-21 красавіка
21 красавіка 2016
На III Пасяджэнні Беларуска-Літоўскай Рабочай групы па ўзаемадзеянні ў транзітна-транспартнай сферы, створанай у рамках Беларуска-Літоўскай Міжурадавай камісіі па гандлёваму і эканамічнаму супрацоўніцтву бакі разгледзяць шэраг пытанняў, якія закранаюць супрацоўніцтва ў сферы чыгуначнага транспарту. Сярод іх: пра стан перавозак грузаў у чыгуначных зносінах Беларусь—Літва і перспектывах іх развіцця, аб рэалізацыі праекта цягніка камбінаванага транспарту «Вікінг», «Нёман», аб праекце па арганізацыі хуткасных чыгуначных пасажырскіх зносін паміж Мінскам і Вільняй, аб супрацоўніцтве ў выкарыстанні інтэрмадальных тэрміналаў, аб супрацоўніцтве ў сферы рамонту рухомага саставу.
Для беларускай магістралі АТ «Літоўскія чыгункі» з'яўляюцца адным з найважнейшых партнёраў на рынку міжнародных грузавых і пасажырскіх перавозак.
У зносінах з Літвой за 2015 год перавезена 20,7 млн тонаў грузаў. Найбольшы аб'ём складае вываз грузаў - 15,2 млн тон, або 108,2% да 2014 года. Асноўную наменклатуру экспартных грузаў складаюць нафтапрадукты, чорныя металы, будаўнічыя і лясныя грузы. У 2015 годзе ў паведамленні з Літоўскімі чыгункамі перавезена 313,4 тыс. пасажыраў. Карысталася папулярнасцю паслуга па набыцці білетаў праз Інтэрнэт, у тым ліку з электроннай рэгістрацыяй. У 2015 годзе аформлена 102 547 праязных дакументаў (+ 26% да 2014 года), з іх па электроннай рэгістрацыі 77 656 праязных дакументаў (+ 43% да 2014 года).
Добрым прыкладам можна назваць супрацоўніцтва па электрыфікацыі напрамка Маладзечна—Новая Вільня, якая дазволіць у перспектыве скараціць час у шляху руху цягнікоў па маршруце Мінск—Вільнюс да 2 гадзін і будзе спрыяць узмацненню транспартных сувязяў нашай краіны з Еўрасаюзам.
Для прыцягнення грузапатокаў на Клайпедскім кірунку Беларуская чыгунка сумесна з АТ «Літоўскія чыгункі» і стывідорнымі кампаніямі Літвы праводзіць мэтанакіраваную працу па аптымізацыі транспартна-лагістычных схем дастаўкі грузаў з мэтай забеспячэння іх канкурэнтаздольнасці з альтэрнатыўнымі варыянтамі на парытэтных прынцыпах.
Важнае месца ў дзейнасці Беларускай чыгункі займае супрацоўніцтва з ОА «Літоўскія чыгункі» па пашырэнні транскантынентальных сувязяў краін Скандынаўскага паўвострава і басейна Чорнага мора з выкарыстаннем IX Міжнароднага транспартнага калідора. Добрым прыкладам з'яўляецца праект цягніка «Вікінг».
Нароўні з рэалізацыяй інфраструктурных праектаў Беларуская чыгунка развівае сетку лагістычных цэнтраў. Так, па маршруце камбінаванага цягніка «Вікінг» на станцыі Калядзічы Беларускай чыгункі дзейнічае найбуйнейшы лагістычны цэнтр, які можа даць поўны спектр паслуг па перапрацоўцы буйнатанажных кантэйнераў, які адпавядае міжнародным стандартам.
Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ
Да спісу навін за 2016 год