З 1 ліпеня ўступае ў сілу новая рэдакцыя Пагаднення аб міжнародных чыгуначных грузавых зносінах (СМГС)
01 ліпеня 2015
З 1 ліпеня бягучага года ўступаюць у сілу комплексныя змены і дапаўненні ў Пагадненне аб міжнародных чыгуначных грузавых зносінах (СМГС) і Службовую інструкцыю да СМГС (СІ да СМГС).
Актуалізацыя дадзеных міжнародных дакументаў стала вынікам рашэння XXXIII сесіі Нарады Міністраў АСЧ 2005 года. У працы Часовай рабочай групы па пытанні рэвізіі ПМГС на розных этапах яе дзейнасці прымалі ўдзел лепшыя эксперты і спецыялісты ў гэтай галіне, у тым ліку прадстаўнікі Беларускай чыгункі.
Прынятыя змены і дапаўненні ў Пагадненне, у тым ліку прадугледжваюць увод новых тэрмінаў і паняццяў. Пры распрацоўцы новай рэдакцыі СМГС былі ўлічаны вынікі рэфармавання сістэм чыгуначнага транспарту ў краінах, якія прымяняюць СМГС; змены структуры і кампетэнцыі органаў дзяржкіравання чыгуначным транспартам. У выніку ў Пагадненне ўключаны новыя прававыя суб'екты — перавозчыкі, якія кіруюць інфраструктурай, уладальнікі вагонаў.
Таксама вызначана роля інфраструктуры і асобы якая кіруе ей у якасці агента перавозчыка. Пры неабходнасці гэта дасць перавозчыку магчымасць заключаць дагавор на выкарыстанне інфраструктуры. Пры гэтым адпраўніку і атрымальніку не патрабуецца выбудоўваць прававыя адносіны з кіраўніком інфраструктурай.
У ходзе работы над новай рэдакцыяй Пагаднення была прааналізавана сістэма дагавораў якая склалася за папярэднія гады, і якія заключаюцца па перавозках, і практыка іх прымянення, адступае ў якой-небудзь ступені ад нормаў СМГС. Па выніках аналізу была некалькі пашырана магчымасць рэгулявання ўмоў перавозкі на дагаворнай аснове.
Таксама прадугледжаны змены ва ўзаемаадносінах перавозчыкаў і іншых гаспадарчых суб'ектаў па такіх звязаным з дамовай перавозкі пытаннях, як карыстанне вагонамі, парадак разлікаў і т. п. Пашырана ўзаемадзеянне сістэмы СМГС з сістэмай чыгуначнага права ЦІМ, нормы СМГС збліжаныя з прадпісаннямі ЦІМ.
Упершыню прадугледжана норма перавозкі грузу ў прамым міжнародным чыгуначна-паромным паведамленні з удзелам воднага транспарту пры ўмове, што груз ад станцыі адпраўлення да станцыі прызначэння варта ў вагоне ці на сваіх восях.
У новую рэдакцыю Пагаднення таксама ўключана Інфармацыйнае кіраўніцтва (дадатак 5 да СМГС), якое змяшчае звесткі аб чыгуначнай інфраструктуры і водных участках шляху, якія выкарыстоўваюцца пры перавозках грузаў на ўмовах Пагаднення, а таксама звесткі аб перавозчыках, якія вырабляюць такія перавозкі.
Змены ў СМГС і Службовую інструкцыю да яго могуць аднолькава паспяхова прымяняцца як у тых дзяржавах, дзе адбыўся падзел чыгунак на перавозчыкаў і інфраструктуру, так і ў тых, дзе чыгунка выконвае абедзве гэтыя функцыі. Пры гэтым змены і дапаўненні дазволяць ажыццяўляць міжнародную перавозку ў межах адной дзяржавы некалькім перавозчыкам, а таксама аднаго перавозчыка па інфраструктуры некалькіх дзяржаў, т. е. будзе забяспечана трансгранічнасць перавозак.
Зменамі ў Пагадненне прадугледжана новая форма накладной СМГС. Беларуская чыгунка звяртае ўвагу грузаадправіцеляў на тое, што ў новай накладной з'явілася графа «Перавозчыкі», у якой неабходна ўказваць скарочанае найменне і код перавозчыка на ўсім шляху руху. У дадзенай графе таксама неабходна ўказваць ўчасткі шляху, па якіх кожны з перавозчыкаў ажыццяўляе перавозку.
Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ
Да спісу навін за 2015 год