Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ
ENG

Перасоўны выставачна-лекцыйны комплекс будзе курсіраваць па Беларускай чыгунцы з 14 па 27 мая

12 мая 2015

Праект ААТ «Расійскія чыгункі» прымеркаваны да 70-годдзя Перамогі ў Вялікай Айчыннай вайне.

У Беларусі выставачна-лекцыйны комплекс (ПВЛК) першы прыпынак зробіць з 14 па 15 мая ў Віцебску. Далей ён адправіцца на станцыю Гродна, дзе прабудзе з 16 па 17 мая. З 18 па 21 мая ПВЛК будзе знаходзіцца на станцыі Мінск-Пасажырскі. З 22 па 23 мая выставачна-лекцыйны комплекс зробіць прыпынак у Брэсце. З 24 па 25 мая — у Гомелі. Апошні прыпынак у Беларусі — на станцыі Магілёў, выставачны комплекс будзе тут з 26 па 27 мая. З Магілёва цягнік вернецца ў Маскву.

ПВЛК ўключае ў сябе 8 выставачных вагонаў, у якіх прадстаўлены макеты сучаснага рухомага саставу ААТ «РЖД». У вагонах можна азнаёміцца ​​з гісторыяй развіцця айчыннага чыгуначнага транспарту, а таксама сучаснымі інавацыйнымі дасягненнямі ААТ «РЖД», замежных кампаній «прасторы 1520», вядучых кампаній рынку інавацыйнай прадукцыі.

 

Асаблівае месца будзе адведзена экспазіцыі, прысвечанай 70-годдзю Перамогі, дзе размесцяцца матэрыялы пра ўклад беларускага народа ў Перамогу ў Вялікай Айчыннай вайне 1941–1945гг.

Больш за 1,3 млн жыхароў Беларусі змагаліся з ворагам на франтах Вялікай Айчыннай вайны. За мужнасць і гераізм, праяўленыя ў барацьбе з нямецка-фашысцкімі захопнікамі, 20 чыгуначнікаў Беларусі былі ўзнагароджаны ордэнам Леніна і залатой зоркай Героя Савецкага Саюза. Абарона Брэсцкага вакзала стала адной з яркіх, трагічных і гераічных старонак першых дзён Вялікай Айчыннай вайны. Імёны шасці удзельнікаў абароны Брэсцкага вакзала ўвекавечаны на мемарыяльнай дошцы на абноўленым будынку вакзала.

Асаблівую ролю ў арганізацыі абарончых баёў на тэрыторыі Беларусі адыгралі бронецягнікі — «крэпасці на колах», традыцыя пабудовы якіх адрадзілася ў гады Вялікай Айчыннай вайны. Ужо ў першыя дні вайны на чыгунках БССР ўступілі ў бой дзесяць бронецягнікоў НКУС.

Адной з найважнейшых задач чыгуначнікаў у пачатковы перыяд вайны стала эвакуацыі асабліва каштоўных рэчаў і дакументаў. Чыгуначнікі БССР забяспечылі эвакуацыю 1,5 млн чалавек, не лічачы рабочых і служачых, якія эвакуіраваліся разам з прадпрыемствамі. Было эвакуіравана 109 буйных прадпрыемстваў, каштоўнасці, больш за 5 тыс. вагонаў гатовай прадукцыі, сыравіны. У асноўным быў эвакуіраваны ў тыл рухомы састаў, абсталяванне чыгуначных вузлоў Мінска, Оршы, Віцебска, Магілёва, Жлобіна, Гомеля і іншых.

Бессмяротную славу здабылі сабе аршанскія падпольшчыкі і кіраўнік партызанскай арганізацыі Аршанскага чыгуначнага вузла, а пазней камандзір партызанскага атрада Канстанцін Сяргеевіч Заслонаў.

Баявая дзейнасць беларускіх партызан — у тым ліку і на чыгунках — працягвалася увесь перыяд акупацыі. Падчас аперацыі «Баграціён» на беларускім напрамку дзейнічала восем чыгуначных брыгад.

Па выніках працы за 1945 год калектыву Беларускай чыгункі двойчы ўручаўся пераходны Чырвоны Сцяг НКУС, ордэнамі і медалямі было ўзнагароджана 93 работніка дарогі.

З больш падрабязнай інфармацыяй пра ўклад беларускага народа ў Перамогу ў Вялікай Айчыннай вайне 1941–1945гг. можна будзе азнаёміцца ​​ў рамках работы выставачнага комплексу.

У штат ПВЛК ўваходзяць 16 супрацоўнікаў. Сярод іх — кваліфікаваныя спецыялісты-экскурсаводы.

У Беларусі выставачна-лекцыйны комплекс будзе адкрыты для ўсіх жадаючых. Таксама з экспазіцыяй азнаёмяцца інжынерна-тэхнічныя работнікі Беларускай чыгункі, студэнты транспартных навучальных устаноў, зацікаўленыя прадстаўнікі мясцовых адміністрацый, буйныя грузаадправіцелі рэспублікі.

 

Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ

Да спісу навін за 2015 год