Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Тэхнічнае рэгуляванне

1. Тэхнічнае нарміраванне і стандартызацыя

Інфармацыйны паказальнік

ІНФАРМАЦЫЙНЫ ПАКАЗАЛЬНІК - 2024
тэхнічных нарматыўных прававых актаў у галіне тэхнічнага нарміравання і стандартызацыі, нарматыўна-тэхнічных, тэхналагічных дакументаў, якія ўжываюцца і дзейнічаюць на Беларускай чыгунцы( па стане на 01.01.2022)

Парадак прадастаўлення дакументаў Беларускай чыгункі арганізацыям, якія не ўваходзяць у яе склад 23.12.2021 №03/104

ТР ТС у сферы чыгуначнага транспарту

Тэхнічныя рэгламенты Мытнага саюза ў галіне чыгуначнага транспарту:

ТР ТС 001/2011 «Аб бяспецы чыгуначнага рухомага саставу» ;

ТР ТС 002/2011 «Аб бяспецы высакахуткаснага чыгуначнага транспарту»;

ТР ТС 003/2011 «Аб бяспецы інфраструктуры чыгуначнага транспарту»


2. Метралогія і кіраванне якасцю.

На падставе пункта 5 артыкула 24 Закона Рэспублікі Беларусь ад 5 верасня 1995 г. № 3848- XII «Аб забеспячэнні адзінства вымярэнняў», загаду Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь ад 12.04.2022 № 96-Ц «Аб ускладанні функцый» функцыі метралагічнай службы Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь у галіне чыгуначнага транспарту ўскладзены на Беларускую чыгунку.

Згодна з загадам Начальніка Беларускай чыгункі ад 07.07.2022 № 183н «Аб змяненні загаду ад 01.10.2021 № 319Н» функцыі метралагічнай службы ў галіне чыгуначнага транспарту выконвае служба стандартызацыі, метралогіі, сертыфікацыі і кіравання якасцю кіравання Беларускай чыгункі ў адпаведнасці з патрабаваннямі пунктаў 16, 18, а таксама ажыццяўляе паўнамоцтвы, названыя ў пунктах 19, 21 Тыпавога Палажэння аб метралагічнай службе, зацверджанага пастановай Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь ад 29.03.2021 № 27.

3. Інфармацыя для вытворцаў прадукцыі чыгуначнага прызначэння.

Тэхнічнае рэгуляванне на чыгуначным транспарце забяспечваецца па сродках прыняцця і захавання тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза, якія ўсталёўваюць абавязковыя патрабаванні бяспекі чыгуначнай прадукцыі, правілы іх пацвярджэння адпаведнасці, пры выкананні якіх забяспечваецца доступ прадукцыі на рынак Саюза і, у прыватнасці, на Беларускую чыгунку.

Тэхнічныя рэгламенты Мытнага саюза на прадукцыю чыгуначнага прызначэння зацверджаны Рашэннем Камісіі Мытнага саюза ад 15.07.2011 №710.

Пералікі прадукцыі, аднесенай да аб'ектаў тэхнічнага рэгулявання тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза ў галіне чыгуначнага транспарту і якая падлягае абавязковаму пацвярджэнню адпаведнасці ў формах сертыфікацыі або дэкларавання, прыведзены ў дадатках да тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза.

Парадак правядзення работ па ацэнцы адпаведнасці, формы і схемы пацвярджэння адпаведнасці выкладзены ў тэхнічных рэгламентах Мытнага саюза.

Аб'ектамі тэхнічнага рэгулявання тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза ў галіне чыгуначнага транспарту з'яўляюцца:

  • чыгуначны рухомы састаў і яго састаўныя часткі;
  • састаўныя часткі падсістэм і элементы састаўных частак падсістэм чыгуначнай інфраструктуры.

Сертыфікацыю чыгуначнай прадукцыі, рэгістрацыю дэкларацый аб адпаведнасці, правядзенне выпрабаванняў для мэт ацэнкі адпаведнасці  ажыццяўляюць арганізацыі, уключаныя ў Адзіны рэестр органаў па сертыфікацыі і выпрабавальных лабараторый (цэнтраў) Мытнага саюза.

Тэхнічнае рэгуляванне ўяўляе двухузроўневую сістэму, верхнім узроўнем з'яўляюцца тэхнічныя рэгламенты Мытнага саюза, якія ўтрымліваюць толькі асноўныя Канструкцыйныя і функцыянальныя патрабаванні бяспекі.

Другім узроўнем & nbsp—& nbsp; з'яўляюцца міждзяржаўныя стандарты з канкрэтнымі тэхнічнымі патрабаваннямі і метадамі кантролю і выпрабаванняў, якія з'яўляюцца доказнай базай і прымяняюцца пры пацверджанні (ацэнцы) адпаведнасці прадукцыі.

У выпадку прымянення пры ацэнцы адпаведнасці прадукцыі палажэнняў стандартаў з пераліку падтрымліваючых стандартаў, у выніку прымянення якіх забяспечваецца выкананне патрабаванняў тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза, ацэнка адпаведнасці ажыццяўляцца з улікам гэтых стандартаў.

Пры гэтым, непрымяненне стандартаў з Пераліку падтрымліваючых не можа ацэньвацца як невыкананне патрабаванняў тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза. У гэтым выпадку заяўнік пры пацверджанні адпаведнасці прадукцыі разам з заяўкай дадаткова прадстаўляе доказы адпаведнасці прадукцыі патрабаванням тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза.

Чыгуначны транспарт —  гэта галіна, якая валодае складанай тэхналагічнай структурай, ад якасці і надзейнасці функцыянальных сувязяў у якой залежыць бяспека перавозачнага працэсу. Таму & nbsp; пытанні замовы, распрацоўкі, пастаноўкі на вытворчасць, правядзення выпрабаванняў чыгуначнай прадукцыі  павінны быць дакладна вызначаны, стандартызаваны і ўстаноўлены ў нарматыўных дакументах.

З гэтай мэтай у Рэспубліцы Беларусь уведзены ў дзеянне:           

  • ГОСТ 15.902-2014 «Сістэма распрацоўкі і пастаноўкі на вытворчасць прадукцыі.
    Чыгуначны рухомы састаў. Парадак распрацоўкі і пастаноўкі на вытворчасць»
    ;

  • ГОСТ 33477-2015 «Сістэма распрацоўкі і пастаноўкі на вытворчасць прадукцыі. Тэхнічныя сродкі чыгуначнай інфраструктуры. Парадак распрацоўкі, пастаноўкі на вытворчасць і допуску да ўжывання».

У развіццё даст 15.902 - 2014 на Беларускай чыгунцы зацверджаны і ўведзены ў дзеянне стандарт арганізацыі СТП БЧ 50.383-2018 «Чыгуначны рухомы састаў. Парадак арганізацыі работ па распрацоўцы, пастаноўцы на вытворчасць, допуску на інфраструктуру і ўводу ў эксплуатацыю» з мэтай ўстанаўлення асноўных патрабаванняў, што прад'яўляюцца да арганізацыі работ па распрацоўцы і пастаноўцы на вытворчасць, допуску на інфраструктуру і ўводу ў эксплуатацыю чыгуначнага рухомага саставу.

У развіццё даст 33477-2015 на Беларускай чыгунцы зацверджаны і ўведзены ў дзеянне стандарт арганізацыі СТП БЧ 47.434-2022 «Тэхнічныя сродкі чыгуначнай інфраструктуры. Парадак арганізацыі работ па распрацоўцы, пастаноўцы на вытворчасць і допуску да ўжывання» з мэтай устанаўлення асноўных патрабаванняў, што прад'яўляюцца да арганізацыі работ па распрацоўцы і пастаноўцы на вытворчасць, допуску да ўжывання тэхнічных сродкаў чыгуначнай інфраструктуры.

Дадзеныя стандарты ўстанаўліваюць парадак распрацоўкі і пастаноўкі на вытворчасць чыгуначнага рухомага саставу і яго складовых частак, а таксама тэхнічных сродкаў інфраструктуры чыгуначнага транспарту.

3.1 Пацвярджэнне адпаведнасці прадукцыі.

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 24 кастрычніка 2016 г. № 437 - з "Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці", пацвярджэнне адпаведнасці носіць абавязковы або добраахвотны характар.

Абавязковаму пацвярджэнню адпаведнасці падлягае прадукцыя:             

  • у дачыненні да якой устаноўлены патрабаванні тэхнічных рэгламентаў Рэспублікі Беларусь або Мытнага саюза (Еўразійскага эканамічнага саюза),
  • якая ўключана ў пералік аб'ектаў абавязковага пацвярджэння адпаведнасці нацыянальнай сістэмы пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь.

Абавязковае пацвярджэнне адпаведнасці ажыццяўляецца ў формах абавязковай сертыфікацыі і дэкларавання адпаведнасці.

Добраахвотнае пацверджанне адпаведнасці ажыццяўляецца толькі ў рамках Нацыянальнай сістэмы пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь (НСПС) у дачыненні да прадукцыі, для якой не ўстаноўлены патрабаванні па абавязковаму пацвярджэнню адпаведнасці ў форме добраахвотнай сертыфікацыі.

Пацвярджэнне адпаведнасці прадукцыі патрабаванням тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза (Еўразійскага эканамічнага саюза) ажыццяўляецца органамі па сертыфікацыі і выпрабавальнымі лабараторыямі, унесенымі ў Адзіны рэестр органаў па сертыфікацыі і выпрабавальных лабараторый Мытнага саюза.

Выдачу тэхнічных заключэнняў па пытаннях аднясення прадукцыі да аб'ектаў ацэнкі адпаведнасці, для якіх устаноўлены абавязковыя патрабаванні па пацвярджэнню адпаведнасці і вызначэнне формы пацвярджэння адпаведнасці ажыццяўляюць органы па сертыфікацыі прадукцыі, уключаныя ў Адзіны рэестр органаў па сертыфікацыі і выпрабавальных лабараторый Мытнага саюза, якія маюць адпаведную вобласць акрэдытацыі.

Афіцыйнае тлумачэнне патрабаванняў тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза (Еўразійскага эканамічнага саюза) мае права даваць толькі Дэпартамент па тэхнічным рэгуляванні і акрэдытацыі Еўразійскай эканамічнай камісіі.

3.2 Кляйменьне і прыёмка (інспектарскага кантроль).

Для пэўнай групы прадукцыі згодна з палажэннем, зацверджаным Саветам па чыгуначным транспарце дзяржаў-удзельніц Садружнасці вытворцу неабходна прайсці працэдуру прысваенне ўмоўнага нумары кляймення.

Пасля яго атрымання прадпрыемства уносіцца ў даведнік «Умоўныя коды прадпрыемстваў» СЖА 1001 12. Пасведчанне аб прысваенні ўмоўнага нумара кляймення выдае Чыгуначная адміністрацыя, на тэрыторыі якой знаходзіцца вытворца пасля правядзення адпаведнай працэдуры.

Парадак нанясення ўмоўнага нумара кляймення на прадукцыю вызначаецца тэхнічнымі ўмовамі завода-вытворцы.

Працэдура правядзення інспектарскага кантролю прадукцыі ўяўляе сабой паслядоўныя і ўзгодненыя з прадпрыемствам-вытворцам дзеянні інспектараў дарожных, сфармаваныя на аснове патрабаванняў тэхнічных нарматыўных прававых актаў або рамонтных дакументаў і забяспечваюць аб'ектыўнасць прыняцця рашэння аб прыдатнасці прадукцыі да выкарыстання па прызначэнні.

З мэтай устанаўлення парадку арганізацыі і правядзення інспектарскага кантролю прадукцыі чыгуначнага прызначэння ў Рэспубліцы Беларусь уведзены ў дзеянне ГОСТ 32894-2014 «Прадукцыя чыгуначнага прызначэння. Інспектарскі кантроль. Агульныя палажэнні».

У развіццё ГОСТ 32894-2014 на Беларускай чыгунцы зацверджаны і ўведзены ў дзеянне стандарт арганізацыі СТП БЧ 47.172-2017 «Прадукцыя чыгуначнага прызначэння. Інспектарскі кантроль. Агульныя палажэнні і патрабаванні да атэстацыі персаналу».

Мэтай правядзення інспектарскага кантролю прадукцыі з'яўляецца пацвярджэнне прыдатнасці прадукцыі да паставак і (або) выкарыстання па прызначэнні на інфраструктуры чыгуначнага транспарту.

У мэтах удасканалення работ па інспектарскім кантролі прадукцыі чыгуначнага прызначэння на Беларускай чыгунцы, а так жа выканання патрабаванняў СТП БЧ 47.172 распрацаваны і зацверджаны загадам ад 02.04.2024 № 325НЗ Пералік прадукцыі, якая падлягае інспектарскаму кантролю на Беларускай чыгунцы.