Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

АC «Электронная перавозка»

Цыфравізацыя грузавой, камерцыйнай работы і ўзаемадзеяння з кліентурай на аснове юрыдычна значных электронных дакументаў, падпісаных электронным лічбавым подпісам (ЭЛП) — найважнейшая задача, накіраваная на павышэнне канкурэнтаздольнасці паслуг Беларускай чыгункі на рынку перавозак грузаў, асноўным інструментам якой з'яўляецца спецыялізаваная аўтаматызаваная сістэма «Электронная перавозка» (АС «Электронная перавозка»).

 

АС «Электронная перавозка» цалкам адпавядае нацыянальнаму заканадаўству, рэгламентуе прымяненне электронных дакументаў і сродкаў ЭЛП, мае атэстат адпаведнасці патрабаванням абароны інфармацыі, выкарыстоўвае толькі сертыфікаваныя ў Рэспубліцы Беларусь сродкі криптозащиты і ЭЛП.

Развіццё лічбавых беспапяровага тэхналогій Беларускай чыгункай ажыццяўляецца на аснове паслядоўнай, эвалюцыйнай цыфравізацыі розных элементаў транспартных бізнес-працэсаў. У выніку на сённяшні дзень у лічбавы фармат перакладзеная практычна ўся намэнклятура грузавы і камерцыйнай працы чыгуначнага транспарту ва ўнутрырэспубліканскіх зносінах.

Адпрацаваная, ўжываецца і развіваецца тэхналогія комплекснага ўзаемадзеяння АС «Электронная перавозка» з ўнутранымі інфармацыйнымі сістэмамі грузаадправіцеляў/грузаатрымальнікаў па метадзе АСК - АСК, што дазваляе арганізаваць максімальна аўтаматызаваныя падрыхтоўку і абмен дакументамі з мінімальным удзелам чалавека.

Паўнавартасную online работу забяспечвае схема аказання паслуг АС «Электронная перавозка» і  цэнтра Беларускай чыгункі праз web-сэрвіс «Асабісты кабінет» Цэнтра абароны інфармацыі, што дае магчымасць выдалена, са свайго працоўнага месца, здзяйсняць ў «Асабістым кабінеце» ўсе неабходныя аперацыі, звязаныя з кіраваннем ключамі ЭЛП і правамі карыстальнікаў АС «Электронная перавозка» на ўсіх этапах ўзаемадзеяння.

Паспяхова ўжываецца функцыянал экспедытарскіх арганізацый у АС «Электронная перавозка», які прадугледжвае аўтаматызацыю ўсіх этапаў дакументаабмену ў рамках выканання дагавораў на забеспячэнне перавозак грузаў з удзелам экспедытара з адмовай ад выкарыстання дакументаў на папяровых носьбітах.

У рэжыме рэальнага часу прадастаўляецца шырокі пералік спадарожных сэрвісаў: фарматны і лагічны кантроль пры стварэнні электронных перавозачных і тэхналагічных дакументаў, выкарыстанне розных даведнікаў, сэрвісу нарматыўнай інфармацыі, інтэрактыўныя кіраўніцтва, паслугі СМС і on-line-абвестак. Для максімальнага зручнасці карыстальнікаў сістэмы распрацаваны спецыялізаваны браўзэр «S2 браўзэр», адаптаваны да функцыяналу АС «Электронная перавозка» і нацыянальным крыптаграфічным прадуктам.

З пачатку 2019 года ўведзены ў прамысловую эксплуатацыю спецыялізаванае мабільнае дадатак «S2 Mobile» і мабільны контур АС «Электронная перавозка», праз якія ўсе ўдзельнікі грузавых чыгуначных тэхпрацэсаў атрымалі магчымасць электроннага афармлення і суправаджэння перавозак грузаў па лічбавым беспапяровага тэхналогіях, заснаваным на выкарыстанні юрыдычна значных электронных дакументаў.

Беларуская чыгунка з'яўляецца транзітнай дарагі, з прычыны чаго сур'ёзныя намаганні накіроўваюцца на развіццё міжнародных грузаперавозак на аснове юрыдычна значных электронных перавозачных дакументаў па лічбавым беспапяровага тэхналогіях.

Для ажыццяўлення лічбавых беспапяровых перавозак на аснове падпісаных ЭЛП юрыдычна значных электронных накладных СМГС у двухбаковых міждзяржаўных чыгуначных зносінах, Беларускай чыгункай заключаны адпаведныя тэхнічныя і арганізацыйна-тэхналагічныя пагаднення з ААТ «Расійскія чыгункі», АТ «Літоўскія чыгункі», ДАТ «Латвійская чыгунка», польскімі недзяржаўнымі чыгуначнымі перавозчыкамі DB Schenker Rail Polska S. A., DB Cargo Polska S. A. і Eurasian Railway Carrier Sp. z o. o. аналагічныя пагадненні заключаны Беларускай чыгункай з ТАА  «AED Rail Serwice» (Латвійская Рэспубліка), які спецыялізуецца ў галіне цыфравізацыі транспартнай дзейнасці, у тым ліку ў рамках патрабаванняў Еўрапейскага Саюза.

На сённяшні дзень чыгункі Беларусі і Расіі перавялі на беспапяровыя лічбавыя тэхналогіі практычна ўсе чыгуначныя перавозкі гружаных (узгодненая наменклатура грузаў) і парожніх вагонаў (кантэйнераў) у двухбаковых зносінах, за выключэннем Калінінградскага напрамку, адмовіўшыся ад перавозачных дакументаў традыцыйнай формы на папяровых носьбітах.

Паспяхова ажыццяўляюцца беспапяровага транзітныя перавозкі парожняга рухомага саставу (вагоны і кантэйнеры) па маршруце Калінінград – Літва – Беларусь – Расія і назад, Літва – Беларусь – Расія і назад, а таксама парожніх вагонаў у транзітных зносінах Латвія – Беларусь – Расія і назад.

У зносінах з Літоўскай Рэспублікай і Латвійскай Рэспублікай прымяненне электронных накладных СМГС, падпісаных ЭЛП, для двухбаковых перавозак парожняга рухомага саставу (вагоны і кантэйнеры), абмен дасылачнымі ведамасцямі ў выглядзе электронных дакументаў.

З 2021 года рэалізавана прымяненне беспапяровых тэхналогій пры перавозках:
у двухбаковых зносінах Беларусь–Латвія і зваротна-парожніх вагонаў перавозчыка на аснове электронных перасылачных накладных;
у транзітных зносінах Расія–Беларусь–Літва–Расія (Калінінградская вобл.) і назад, Расія–Беларусь–Літва – гружаных вагонаў і кантэйнераў;
у транзітных зносінах Польшча (перавозчык Eurasian Railway Carrier Sp. z o. o.) – Беларусь–Расія і двухбаковых зносінах Польшча (перавозчык Eurasian Railway Carrier Sp. z o. o.) – Беларусь – парожніх вагонаў і кантэйнераў.

Упершыню ў 2022 годзе ў транзітных зносінах Беларусь – Расія – Казахстан арганізаваны перавозкі парожніх фітынгавых платформаў на беспапяровых прынцыпах.

У выніку Беларуская чыгунка сумесна з АТ Літоўскія чыгункі і ГАО Латвійская чыгунка, мытнымі органамі Беларусі, Літвы і Латвіі паспяхова рэалізаваны перавозкі грузаў (узгодненая наменклатура грузаў) на аснове электронных накладных СМГС праз беларуска-літоўскую і беларуска-латвійскую мяжы з адпрацоўкай усіх мытных працэдур па беспапяровых тэхналогіях.

У аналагічным рэжыме сумесна з ААТ «РЖД», мытнымі органамі Беларусі і Расіі вядзецца практычная адпрацоўка транзітных лічбавых перавозак тавараў чыгуначным транспартам па тэрыторыі ЕАЭС на маршруце Наушкі—Брэст.

З выкарыстаннем апрабаванай тэхналогіі ўзаемадзеяння парных давераных трэціх бакоў (ДТС) распрацавана тэхнічная аснова прымянення юрыдычна значных перавозачных дакументаў, у тым ліку накладных ЦІМ/СМГС ў рамках рэалізацыі пагаднення паміж чыгункамі Кітая, Беларусі, Германіі, Казахстана, Манголіі, Польшчы і Расіі аб паглыбленні супрацоўніцтва па арганізацыі кантэйнерных цягнікоў Кітай—Еўропа.

У выніку Беларуская чыгунка сумесна з АТ «Літоўскія чыгункі» і ГАА «Латвійская чыгунка», мытнымі органамі Беларусі, Літвы і Латвіі паспяхова рэалізаваны перавозкі грузаў (узгодненая наменклатура грузаў) на аснове электронных накладных СМГС праз беларуска-літоўскую і беларуска-латвійскую мяжы з адпрацоўкай усіх мытных працэдур па беспапяровых тэхналогіях.

Вынікі работы, якая праводзіцца, сфарміравалі аснову для комплекснай тэхналогіі лічбавых беспапяровых імпартна-экспартных чыгуначных перавозак у Рэспубліцы Беларусь.
 

З дапамогай АС «Электронная перавозка» любыя юрыдычна значныя дзеянні па замове, афармленні, суправаджэнню транспартных і спадарожных паслуг, атрыманню неабходнай інфармацыі кліенты Беларускай чыгункі выконваюць у рэжыме рэальнага часу выдалена праз Інтэрнэт пры аператыўным узаемадзеянні з упаўнаважанымі работнікамі Беларускай чыгункі.

Паўнавартасную online-работу забяспечвае схема аказання паслугі прадастаўлення доступу да АС «Электронная перавозка» праз web-сэрвіс «Асабісты кабінет ІРЦ», які дазваляе ўсе неабходныя аперацыі здзяйсняць выдалена, маючы браўзэр і доступ у сетку Інтэрнэт.

Для работы ў АС «Электронная перавозка» патрабуецца:

1. Заключыць дагавор з РУП «Галоўны разліковы інфармацыйны цэнтр» БЧ і далей з дапамогай web-сэрвісу  «Асабісты кабінет ІРЦ» зарэгістраваць прадпрыемства.

Алгарытм неабходных дзеянняў і інструкцыі па рабоце ў web-сэрвісе «Асабісты кабінет ІРЦ» прыведзены ў раздзеле «Дапамога».

Тэлефоны для сувязі: +375 (162) 26 21 92, +375 (162) 26 42 56, +375 (162) 26 36 16; для атрымання дадатковых кансультацый: +375 (162) 26 04 59, +375 (162) 26 04 54;

2. Наяўнасць дзеючага сертыфіката адкрытага ключа (ЭЛП), выдадзенага цэнтрам Беларускай чыгункі або Рэспубліканскім цэнтрам ГосСУОК (афіцыйны сайт Нацыянальнага цэнтра электронных паслуг).

Інфармацыя аб парадку атрымання сертыфіката цэнтра Беларускай чыгункі (УЦ БЧ) размешчана на афіцыйным сайце Цэнтра абароны інфармацыі Беларускай чыгункі www.isc.by .

Для зручнасці кліентаў магчымасць аддаленага заказу паслугі выдання/перавыдання сертыфіката УЦ БЧ рэалізавана з дапамогай web-сэрвісу «Асабісты кабінет»;

3. Доступ да АС «Электронная перавозка» – для атрымання права карыстання спатрэбіцца замовіць паслугу прадастаўлення доступу да АС «Электронная перавозка» у web-сэрвісе «Асабісты кабінет ІРЦ» і падпісаць яе сертыфікатам адкрытага ключа. Тэрмін прадастаўлення доступу да сістэмы Адзін год.

Налада рабочага месца кліента, парадак дзеянняў па рэгістрацыі прадпрыемства – кліента і яго карыстальнікаў у web-сэрвісе «Асабісты кабінет ІРЦ» прыведзены ў інтэрактыўным кіраўніцтве карыстальніка web-сэрвіс «Асабісты кабінет ІРЦ».

Парадак работы ў сістэме АС «Электронная перавозка» прыведзены ў кіраўніцтве карыстальніка АС «Электронная перавозка».

Кантактныя даныя па тэхналагічных пытаннях работы ў АС «Электронная перавозка»: +375 (162) 26 04 59, +375 (162) 26 04 54.

Больш падрабязную інфармацыю можна атрымаць па адрасе www.portal.rw.by .