Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Спецыяльны рэпартаж «Гарадскія лініі — 5 гадоў у руху»

22 верасня 2016

10 верасня 2016 г. спаўняецца 5 гадоў з пачатку рэгулярнага руху цягнікоў гарадскіх ліній Беларускай чыгункі. Аб станаўленні і развіцці новага фармату перавозак — у спецыяльным рэпартажы прэс-цэнтра БЧ.

 

5 гадоў таму Андрэй Бітус быў сярод машыністаў, каму першым даверылі асвойваць новыя электрацягніка гарадскіх ліній. Тады для падрыхтоўкі адбіралі самых дасведчаных, адказных работнікаў, што з бліскучымі вачыма і імкненнем развівацца. Асвойвалі першыя цягнікі, ездзілі на стажыроўку за мяжу, прымалі новы рухомы састаў. Зараз у маторвагонным дэпо Мінск прыпісаны 6 цягнікоў гарадскіх ліній, якія знаходзяцца ў пастаянным руху.

Андрэй Бітус, машыніст электрацягніка маторвагоннага дэпо Мінск:

«На працягу дня на цягніку можа змяніцца 3, а то і 4 брыгады, якія ездзяць. А цягнік ўвесь гэты час вытрымлівае рытм дастаткова жорсткі, дастаткова сур'ёзны».

У канцэпцыі новага фармату перавозак у раздзел кута паставілі мабільнасць і экалагічнасць. Пры выбары пастаўшчыка рухомага саставу Беларуская чыгунка аддала перавагу швейцарскай кампаніі Stadler Bussnang. Іх электрацягнікі добра зарэкамендавалі сябе ў розных краінах Заходняй Еўропы, у тым ліку на чыгунках Нарвегіі і Фінляндыі — у падобных кліматычных умовах. Вырашальнымі фактарамі для пасажыраў сталі надзейнасць, эканамічнасць і камфорт.

Андрэй Кашко, першы намеснік начальніка пасажырскай службы Беларускай чыгункі:

«Асноўная ідэя, асноўны пасыл быў у стварэнні ўстойлівай транспартнай сувязі паміж гарадамі-спадарожнікамі Мінска і сталіцай. Неабходна было стварыць правобраз наземнага метро, такога, як існуе S-Bahn ў Германіі, з пераходам на рэгіянальны ўзровень. Гэта значыць, перавозкі наземным чыгуначным транспартам у межах горада і бліжэйшай прылеглай тэрыторыі».

У лютым 2011-га першыя электрацягнікі з Швейцарыі прыбылі ў Беларусь на аўтамабільных платформах. У лакаматыўным дэпо Баранавічы вагоны паставілі на каляскі, там жа саставы прайшлі пусканаладачныя работы і ўжо ў сакавіку адбылася прэзентацыя сучаснага электрацягніка, які атрымаў найменне ЭПг. 9 верасня 2011 года цягнік гарадскіх ліній прадставілі Прэзідэнту Беларусі ў рамках наведвання ім аб'ектаў транспартнай інфраструктуры Мінска. Кіраўнік дзяржавы праехаў на новым цягніку ад чыгуначнага вакзала Мінск-Пасажырскі да станцыі Ждановічы, у пуці азнаёміўся з тэхнічным абсталяваннем і інтэр'ерам вагонаў, пабываў у кабіне машыніста.

У рэгулярныя зносіны першы цягнік гарадскіх ліній Беларускай чыгункі быў накіраваны 10 верасня 2011 года па маршруце Мінск-Ждановічы‑станцыя Беларусь, злучыўшы сталіцу з адным з гарадоў-спадарожнікаў — Заслаўем, а цэнтр горада — са спальнымі раёнамі Масюкоўшчына і Каменная горка. Акрамя закупкі новага рухомага саставу адкрыццю першага маршруту гарадскіх ліній папярэднічала вялікая праца па мадэрнізацыі чыгуначнай інфраструктуры на ўчастку Мінск—Беларусь. Каб забяспечыць бяспеку і хуткасць руху ўжывалі самыя сучасныя тэхналогіі.

Аляксандр Дзяругін, намеснік начальніка Мінскага аддзялення Беларускай чыгункі:

«Рэалізацыя гэтага праекта абышлася БЧ парадку 430 мільярдаў недамінаваных рублёў. Кошт аднаго кіламетра, улічваючы, што мы там будавалі новыя пуці ‑ парадку 4,5 мільёнаў даляраў — каштаваў адзін кіламетр пуці і кантактнай сеткі. У рэалізацыі гэтага праекта былі закрануты прыпыначныя пункты і станцыі гэтага кірунку. Была выканана мадэрнізацыя двух прыпыначных пунктаў — Масюкоўшчына і Лебядзіны і рэканструкцыя станцыі Ждановічы ў поўным аб'ёме, з заменай усёй інфраструктуры і будаўніцтвам падвышаных платформаў (фармату 550 мм) — для зручнасці пасажыраў".

Год 2013-ы — адкрыты новы напрамак гарадскіх ліній — Мінск—Рудзенск. Сучасныя электрацягнікі звязалі сталіцу з другім горадам-спадарожнікам. Перад гэтым на станцыях Мінск-Паўднёвы, Калядзічы, Рудзенск, прыпыначным пункце Лошыца выканалі пуцявыя перабудовы, пабудавалі падземныя пешаходныя пераходы, павільёны, рэканструявалі пасажырскія платформы, замянілі інжынерныя камунікацыі. На прыпыначным пункце Лошыца ў рысе Мінску сфармаваны перасадачны вузел з наземным транспартам.

Вольга Доўгая, начальнік станцыі Рудзенск:

«Штодня да станцыі Рудзенск курсіруе 8 пар цягнікоў і практычна ва ўсіх цягніках запаўняльнасць 200—250 чалавек».

Ніна Крэслаўская, пасажыр гарадскіх ліній:

«Езджу некалькі разоў на тыдзень туды і назад, жыву ў Мачулішчах. Карыстаюся Гарадскімі лініямі, таму што гэта камфортна, зручна, хутка, прыгожа і гэта лініі еўракласа».

Таццяна Ланцэтава, пасажыр гарадскіх ліній:

«Я на пенсіі, але я стараюся менавіта гэтым цягніком ехаць. Таму што заўсёды зойдзеш — ўтульна, камфортна, скразнякоў няма. Так што з задавальненнем ездзім гэтай — нават не карыстаюся ільготным праездам у звычайнай электрычцы».

Уладзіслаў Запрудскі, пасажыр гарадскіх ліній:

«Кожную раніцу езджу на гэтай электрычцы і мяне задавальняе, што ёсць зарадная прылада, я заўсёды магу падзарадзіць свой тэлефон, калі забыўся дома. Магу камфортна паглядзець фільм на ноўтбуку».

Яшчэ адным «сатэлітам» Мінска, які ў 2015 годзе цягнік гарадскіх ліній зрабілі яшчэ бліжэй да сталіцы, сталі Смалявічы. Перш чым запусціць цягніка гарадскіх ліній на новы маршрут спатрэбілася стварэнне неабходнай інфраструктуры. Быў праведзены значны аб'ём будаўнічых і рамонтных работ. Дзякуючы зручнаму раскладу з першага дня новы фармат перавозак знайшоў свайго пасажыра.

Алена Трафімук, пасажыр гарадскіх ліній:

«Вучуся ў БДУ на мехмаце, корпус знаходзіцца побач з вакзалам. Даведаліся пра гэта ўжо даўно, чакала, калі будуць такія электрычкі, таму што зручна з заняткаў на заняткі ездзіць. На заняткі прыпадае ездзіць раз 6 у тыдзень, амаль штодня».

Таксама цэнтрамі прыцягнення патокаў пасажыраў гарадскіх ліній выступаюць гандлёвыя цэнтры і грамадскія месцы. Да прыкладу, для студэнтаў хімфака Іны і Андрэя Гарадскія лініі - гэта, перш за ўсё, паездкі на адпачынак. Маладым людзям па душы еўрапейскі дызайн і хуткія маршруты гарадскіх цягнікоў.

Андрэй Томчык, пасажыр гарадскіх ліній:

«Наогул, зручна ездзіць на Мінскае мора на выходных і на хакей на Мінск-арэну. Вельмі зручна, за 5 хвілін літаральна даязджаем, таму без праблем».

Дарэчы, у 2014-м годзе ўнутрыгарадскія чыгуначныя перавозкі былі асабліва запатрабаваныя менавіта ў сувязі са спортам. За час чэмпіянату свету па хакеі, працуючы па спецыяльным графіку, яны перавезлі дзясяткі тысяч заўзятараў з адной лядовай арэны на іншую.

Новы від чыгуначных гарадскіх перавозак першапачаткова арыентаваны на перавозкі жыхароў Мінскай агламерацыі. Цяпер яе агульнае насельніцтва перавышае 2 мільёны чалавек. Паездкі, як маятнікавыя, з працы на працу, так і ўнутры горада па справах. А таму зручная магчымасць перасадкі на іншыя віды гарадскога транспарту і канструктыўны дыялог з калегамі-сумежнікамі — неабходная ўмова.

Андрэй Кашко, першы намеснік начальніка пасажырскай службы Беларускай чыгункі:

«Мы ўсё ж працуем на адзіны прадукт, таму што пасажыр у нас адзін. І калі мы рэалізоўвалі гэты праект, мы разумелі, што калі ў нас будзе пасажыр, якога мы вязем са станцыі, то гэты пасажыр з'явіцца ў нас з мікрараёна, які прывязуць да нас работнікі аўтамабільнага транспарту гарадскога».

Валерый Шкуратаў, дырэктар дзяржаўнай установы «Сталічны транспарт і сувязь»:

«Калі казаць пра Мінск, то штодня тут перамяшчаецца больш за 2 мільёны пасажыраў. Натуральна, той жа аўтобус павінен быць наладжаны на рытм працы транспарту, які мае вялікую правазную здольнасць — гэта метро і гарадская электрычка, якая мае найвышэйшую правазную здольнасць».

Ёсць кантакт ў чыгуначнікаў і з метрапалітэнам ‑ у Мінску сфармавана 3 транспартна-перасадкавых вузла. Самы загружаны — на станцыі Мінск-Пасажырскі, следам за ім ідзе звязак метро «Пралетарская» — станцыя Мінск-Усходні. А з адкрыццём новага прыпыначнага пункта Мінск-Паўночны у 2011 годзе пасажыры гарадскіх ліній атрымалі магчымасць зручнай перасадкі прама з платформы і на станцыю метро «Маладзёжная.

Андрэй Кузьмін, прэс-сакратар Мінскага метрапалітэна:

«Безумоўна, наяўнасць гэтых пунктаў прыпынку паблізу станцый метрапалітэна дадае нам пасажыраў. Я думаю, шмат хто з менчукоў ацанілі такое развіццё транспартнай інфраструктуры, калі вельмі зручна з гарадскіх ліній тут жа перасесці на стацыі ў электрацягнік і далей па горадзе прытрымлівацца ў сваім кірунку».

У цэлым за 5 гадоў цягніка гарадскіх ліній перавезлі каля 12 мільёнаў пасажыраў. Аб запатрабаванасці фармату можна меркаваць па дынаміцы пасажырапатоку — з году ў год ён толькі дадае. Да прыкладу, з пачатку гэтага — перавезена ўжо больш за 2 мільёны пасажыраў, гэта на 9,5% больш, чым за аналагічны перыяд 2015 года. Прытым, на думку спецыялістаў - патэнцыял праекта Гарадскія лініі раскрыты далёка не цалкам.

Валерый Шкуратаў, дырэктар дзяржаўнай установы «Сталічны транспарт і сувязь»:

«Мы працуем для пасажыра. А пасажыр сёння ‑ што ён хоча ў першую чаргу? ‑ Яго ў меншай ступені цікавіць цана. Яго цікавіць сёння хуткасць — максімальна хутка перамясціцца з кропкі, А ў кропку Б. І яго галоўная задача сёння знайсці такі від транспарту, які яго попыт задаволіць».

Андрэй Кашко, першы намеснік начальніка пасажырскай службы Беларускай чыгункі:

«Сёння арганізоўваць можна і скразныя цягніка і кутнія маршруты, якія будуць праходзіць з ждановіцкага напрамкі (умоўна) на Смалявіцкім, замест Рудзенск. Усё гэта можна зрабіць, але сёння трэба ведаць патрэба. У гэтым сегменце перавозак ёсць над чым працаваць і праца гэтая вядзецца. У першую чаргу, гэта «Сталічны транспарт і сувязь», праца з аблвыканкамам непасрэдна, з «Мінаблаўтатранс» — па арганізацыі сумесных праектаў і сумеснага маршруту. Я думаю, што яны з разуменнем таксама паставяцца да нашых патрэбам, да нашых магчымасцях і будуць праяўляць сёння цікавасць да вызначанага замове на гэтыя перавозкі".

Дарэчы, сталічныя ўлады нацэлены на паляпшэнне транспартнай і экалагічнай сітуацыі. 9 верасня ў гарадской ратушы старшыня Мінгарвыканкама Андрэй Шорац падпісаў Хартыю аб далучэнні Мінска да Еўрапейскага тыдня мабільнасці. Яе завяршэннем стане ўдзел сталіцы ў Сусветным дне без аўтамабіля 22 верасня. Ужо цяпер намечаны комплекс мерапрыемстваў - платныя паркоўкі ў цэнтры, перахаплялыя — на ўездах у горад, развіццё веладарожак і павышэнне прывабнасці грамадскага транспарту, у тым ліку і экалагічных цягнікоў Гарадскіх ліній.

Андрэй Шорац, старшыня Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта:

«Гэта адзін з элементаў, мы лічым, гарадскога транспарту. Зараз мы разам з Беларускай чыгункай адпрацоўваем, як мы можам больш поўна яго інтэграваць, каб гэта не толькі была сувязь з гарадамі-спадарожнікамі, але як мага больш максімальна задзейнічаць горад, у руху па горадзе. Гэта адзін з важных элементаў арганізацыі руху грамадскага транспарту. Патрэба ў такіх перавозках ёсць. Таму што гэта хутка, гэта камфортна і гэта без пробак».

Тым часам Беларуская чыгунка працягвае працу па далейшым развіцці гарадскіх ліній. У планах да 2020 года — выканаць рэканструкцыю пасажырскай інфраструктуры на ўчастку Мінск-Пасажырскі‑Койданава і набыць яшчэ 4 электрацягніка серыі ЭПг, каб ахапіць перавозкамі яшчэ два горада-спадарожніка — Фаніпаль і Дзяржынск. Гарадскія лініі — рух працягваецца.

Інфармацыя падрыхтавана прэс-цэнтрам БЧ

Да спісу навін за 2016 год