Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

Інвестыцыйная палітыка і энэргазбераженне

Інвестыцыйная палітыка Беларускай чыгункі фарміруецца ў мэтах удасканалення якасці работы Беларускай чыгункі і захавання канкурэнтных пераваг на нацыянальным і міжнародным транспартных рынках.

У сувязі з гэтым асноўнымі задачамі інвестыцыйнай дзейнасці з'яўляюцца:

- Павышэнне якасці паслуг чыгуначнага транспарту;

- Развіццё інфраструктуры і абнаўленне рухомага складу чыгуначнага транспарту, павышэнне эфектыўнасці выкарыстання матэрыяльных і нематэрыяльных рэсурсаў;

- Забеспячэнне высокага ўзроўню бяспекі руху цягнікоў.

Інвестыцыйная дзейнасць 2016—2020 гг.

Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 28.04.2016 № 345 зацверджана Дзяржаўная праграма развіцця транспартнага комплексу Рэспублікі Беларусь на 2016—2020 гады, якой прадугледжана падпраграма «Развіццё чыгуначнага транспарту Рэспублікі Беларусь».

Асноўнымі напрамкамі падпраграмы з'яўляюцца:

- Развіццё інфраструктуры чыгуначнага транспарту;

- Электрыфікацыя чыгуначных ліній;

- Набыццё цягавага і маторвагоннага рухомага складу;

- Развіццё пасажырскіх перавозак;

- Энергазберажэнне і павелічэнне долі мясцовых відаў энергарэсурсаў у кацельна-пячным паліве;

- Рэалізацыя мерапрыемстваў, накіраваных на мадэрнізацыю рухомага складу і павышэнне эфектыўнасці функцыянавання чыгуначнага транспарту.

Мэтавымі паказчыкамі ў адносінах да 2015 года з'яўляюцца:

рост грузаабароту — да 106,6%;

павелічэнне пасажыраабароту — да 100,9%;

зніжэнне спажывання паліва на цягу цягнікоў — на 15,3%;

зніжэнне зносу асноўных сродкаў — да 51%.

Найважнейшымі інвестыцыйнымі праектамі з'яўляюцца:

1. Электрыфікацыя ўчастка Маладзечна—Гудагай—дзяржмяжа;

2. Электрыфікацыя ўчастка Гомель—Жлобін—Асіповічы і Жлобін—Калінкавічы. 3я чаргу. Участак Жлобін—Калінкавічы;

3. Набыццё грузавых электравозаў, пасажырскіх электравозаў, электрацягнікоў, дызель-цягнікоў.

 

Энергазберажэнне

Да 2020 года на Беларускай чыгунцы плануецца знізіць спажыванне энергарэсурсаў у супастаўных умовах не мене чым на 60 тыс. Т.у.т. Акрамя таго, да 16% кацельна-пячнога паліва будзе заменена мясцовымі або альтэрнатыўнымі відамі паліва, доля аднаўляльных відаў энергарэсурсаў пры гэтым павінна скласці не менш як 11,5%.

Асноўнымі напрамкамі энергазберажэння з'яўляюцца:

- Поўнае і надзейнае энергетычнае забеспячэнне перавозачнага працэсу чыгуначнага транспарту;

- Стварэнне якаснага асвятлення шляхам выкарыстання святлодыёднай тэхнікі працоўных памяшканняў і плошчаў арганізацый;

- Павелічэнне долі паліва з драўняных і іншых гаручых адходаў у агульным аб'ёме кательно-пячнога паліва ў кацельнях чыгуначных арганізацый;

- Укараненне аднаўляльных крыніц энергіі;

- Распрацоўка і ўкараненне новых энергазберагальных тэхналогій забеспячэння перавозак у грузавым і пасажырскім руху;

- Укараненне комплексаў аўтаматызаванага ўліку электраэнергіі па ўсіх відах дзейнасці;

- Электрыфікацыя чыгуначных участкаў.

 

Экалогія і ахова навакольнага асяроддзя

Беларуская чыгунка надае вялікую ўвагу зніжэнню шкоднага ўздзеяння чыгуначнага транспарту на навакольнае асяроддзе. Аднымі з асноўных напрамкаў дзейнасці ў гэтым кірунку з'яўляюцца павелічэнне агульнага аб'ёму электрыфікацыі чыгуначных ліній, абнаўленне і мадэрнізацыя рухомага саставу.

Прыярытэтнымі напрамкамі сістэмы кіравання навакольным асяроддзем з'яўляюцца: нармаванне экалагічнай бяспекі ў сферы тэхналагічных працэсаў, распрацоўка мерапрыемстваў экалагічнай бяспекі, укараненне сучасных экалагічных і рэсурсазберагальных тэхналогій, тэхналагічнае забеспячэнне рэалізацыі сістэмы «зялёная лагістыка».

Да 2020 года на Беларускай чыгунцы плануецца скараціць выкіды забруджвальных рэчываў у атмасфернае паветра ад чыгуначнага рухомага складу не менш чым на 10 працэнтаў, павялічыць аб'ём перапрацоўкі і абясшкоджванне ўтвараюцца углеродосодержащих адходаў не менш чым на 10 адсоткаў, укараняць экалагічна бяспечныя тэхналогіі.