Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

Пуць і пуцявая гаспадарка

Адной з найважнейшых гаспадарак, ад якой залежыць працаздольнасць ўсёй чыгункі, з'яўляецца пуцявая гаспадарка. Ад яе стану, магутнасці ўладкавання ў значнай ступені залежаць прапускная здольнасць чыгункі, бяспека і дапушчальныя хуткасці руху цягнікоў.

Пуцявая гаспадарка Беларускай чыгункі — гэта каля 12 тыс. км чыгуначных пуцей, з якіх 7,2 тыс. км — галоўныя пуцi, 12,4 тыс. стрэлачных пераводаў, 1903 маста і пуцеправода, 1750 чыгуначных пераезда.

Галоўныя пуцi пакладзены на жалезабетонныя шпалы на 96% ад іх агульнай працягласці, а рэйкавыя звязкі даўжынёй 800 м і больш выкладзены на 63% ад працягласці галоўных пуцей.

Утрыманне гаспадаркі пуці і яе рамонт забяспечваюць 20 дыстанцый пуцi, 6 дыстанцый ахоўных лесанасаджэнняў, 7 пуцявых машынных станцый, рэльсасварачны цягнік, доследны завод пуцявых машын.

Штогод на Беларускай чыгунцы вядзецца аднаўленчы рамонт пуцей у аб'ёме 180-190 кіламетраў, сярэдні рамонт у аб'ёме 350-400 кіламетраў, а таксама замена да 400 стрэлачных пераводаў.

У пуцявой гаспадарцы паспяхова рэалізуецца праграма імпартазамяшчэння. Гэта дазволіла з 1991 года на прадпрыемствах рэспублікі арганізаваць вытворчасць драўляных і жалезабетонных шпал, большасць элементаў змацавання, некаторых механізмаў з перспектывай поўнага забеспячэння патрэб чыгункі ў гэтых матэрыялах.

Для забеспячэння якаснага ўтрымання і рамонту пуці за перыяд 2001-2016 гады Беларускай чыгункай для пуцявой гаспадаркі набыты 76 адзінак спецыяльнага рухомага саставу. Гэтай сучаснай тэхнікай былі дапрацаваны наяўныя на дарозе комплексы пуцявых машын, што дазволіць істотна удасканаліць тэхналогію вытворчасці работ, перш за ўсё ў частцы павышэння якасці.

У 2014 годзе прыняты ў эксплуатацыю аб'ект будаўніцтва «Рэканструкцыя ўчастка падрыхтоўкі старогодных рэек для рамонту ў УП-РСП-10 ст. Орша». Мэтай праекта з'яўляецца скарачэнне эксплуатацыйных выдаткаў і павышэнне ўзроўню забеспячэння бяспекі руху цягнікоў за кошт прымянення рэйкавых бізуноў бязстыкавы пуці, звараных з старогодных адрамантаваных рэпрафіліраванных рэек.